مشتریان مسکونی Starlink ایالات متحده محدودیتی در اینترنت پرسرعت خود دارند

ایمیل به کاربران شرایط جدید را کمی واضح تر از صفحه سیاست کاربر منصفانه توضیح می دهد، اما آنها همین را می گویند.

اساساً، اکنون محدودیت داده دسترسی اولویتی 1 ترابایتی “در ساعات اوج مصرف” وجود دارد که بین 7 صبح تا 11 بعد از ظهر است، در حالی که استفاده از داده بین ساعت 11 بعد از ظهر تا 7 صبح در محدودیت داده ماهانه دسترسی اولویتی به حساب نمی آید.

Starlink در ماه اوت سیاست مشابهی را برای کاربران در فرانسه اعلام کرد. یادداشت ها PC Mag. اما Starlink در آنجا کاملاً متفاوت از آن استفاده می کند و پس از اینکه کاربر در یک ماه از 250 گیگابایت فراتر رفت، دسترسی را کاهش می دهد. با این حال، Starlink همچنین هزینه ماهانه در فرانسه را از 100 یورو به 50 یورو کاهش داد و به آنها این امکان را می دهد که دسترسی اولویتی را با قیمت 10 یورو در هر 100 گیگابایت (1 درصد در هر گیگابایت) خریداری کنند.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/networking/starlink-us-residential-customers-are-getting-a-limit-on-their-high-speed-internet/#ftag=RSSbaffb68starlink-satellite.jpg

SpaceX توضیح می دهد که سیاست جدید این است که اطمینان حاصل شود مشتریان تحت تأثیر منفی تعداد کمی از کاربران قرار نمی گیرند. این شرکت توضیح می دهد که سعی دارد عرضه و تقاضا را متعادل کند. “استارلینک منبع محدودی است که با پرتاب ماهواره های اضافی به رشد خود ادامه خواهد داد. برای خدمت رسانی به بیشترین تعداد از مردم با اینترنت پرسرعت، باید شبکه را مدیریت کنیم تا عرضه استارلینک و تقاضای کاربر را متعادل کنیم.”

در ایمیل‌هایی که کاربران Reddit ارسال کرده‌اند، آمده است: «در شش ماه گذشته، شما بیش از 1 ترابایت داده در طول حداقل یک ماه استفاده کرده‌اید، به این معنی که اگر الگوهای استفاده شما ثابت بماند، ممکن است به دسترسی اولیه تغییر دهید.»

استارلینک می‌گوید که «حفظه داده‌های سخت» نیست و همچنان داده‌های نامحدودی را ارائه می‌دهد، اما اکنون این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در صورتی که کاربران در یک ماه از ۱ ترابایت داده بیشتر کنند، سرعت‌های کمتری را در Basic Access ارائه دهد.

شرکت جزئیات تغییر سیاست را در خود شرح می دهد صفحه سیاست استفاده منصفانه و مربوطه صفحه پشتیبانی با جزئیات به گفته کاربران Redditاسپیس ایکس طی چند روز گذشته به مشتریان ایمیلی ارسال کرده است تا آنها را از تغییرات مطلع کنند.

استارلینک می‌گوید اولویت و دسترسی اولیه باید در مناطق شلوغ یا در زمان‌هایی که کاربران کم دارند یکسان باشند. اما اگر کاربران در این مناطق یا زمان‌ها باشند، پخش ویدیوها و سایر «برنامه‌های فشرده» مانند بازی‌ها به احتمال زیاد تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

سرویس پهن باند ماهواره ای استارلینک اسپیس ایکس گفت که کاربرانی که بیش از 1 ترابایت در ماه از دسترسی به اینترنت پرسرعت آن در ماه استفاده می کنند، ممکن است به سطح بالقوه کندتری منتقل شوند.

همانطور که The Verge اشاره می کندمحدودیت سرعت بالای جدید Starlink در ایالات متحده اکنون تقریباً مطابق با Comcast و سایر ISPها است که دارای سقف داده 1.2 ترابایتی هستند.

Starlink سیاست استفاده منصفانه خود را برای مشتریان مسکونی در ایالات متحده و کانادا تغییر می دهد و به آنها اجازه می دهد تا حداکثر 1 ترابایت داده در ماه در سرویس دسترسی اولویتی خود استفاده کنند. اگر کاربران در یک ماه از این مقدار فراتر بروند، ممکن است به دسترسی اولیه برای شبکه منتقل شوند.

اسپیس ایکس در ایمیل به مشتریان اشاره می کند که در حال حاضر کمتر از 10 درصد مشتریان بیش از 1 ترابایت داده در ماه استفاده می کنند. هیچ راهی برای کاربران برای انصراف از خط مشی به روز شده وجود ندارد جز با لغو سرویس.