مدیر ارشد فناوری Dell: همه سیستم‌های رایانه‌ای باز می‌شوند، وظیفه ما این است که این کار را در فضای ابری انجام دهیم


John-Roese-dell-Resolution-pic

جان روز، مدیر ارشد فناوری، محصولات و عملیات Dell Technologies می‌گوید: «یک سیستم کامپیوتری با مجموعه‌ای محدود از اجزا و اختیاری‌های محدود شروع می‌شود، به طوری که پارامترهای قابل مدیریت برای رسیدن به یک نتیجه سیستم را داشته باشید. زمانی که سیستم پایدار می‌شود و سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد، آنچه اتفاق می‌افتد تنوع بخشیدن به عنصر خلاقانه چیزی است که ما از آن استفاده می‌کنیم – مردم می‌دانند با آنها چه کنند که هیچ‌کس در اولین ساختن سیستم به آن فکر نمی‌کرد. به گفته رز، این تنوع به طور طبیعی همه پلتفرم‌های محاسباتی، از جمله فضای ابری را به سمت بازتر شدن سوق می‌دهد.

Dell Technologies

دیدگاه طولانی در مورد محاسبات این است که هر سیستم کامپیوتری با مجموعه‌ای از عملکردهای محدود شروع می‌شود و در نهایت با استفاده از افراد خلاق از سیستم به روش‌های غیرمنتظره‌ای، به عملکرد جدیدی باز می‌شود.

جان روز، مدیر ارشد فناوری، محصولات و عملیات غول کامپیوتری Dell Technologies می‌گوید که محاسبات ابری، نوع سیستم کامپیوتری خودش، زمانی که به طور کلی به آن نگاه می‌شود، مانند سایر سیستم‌ها آن رنسانس را تجربه خواهد کرد.

“اگر به پارادایم محاسباتی نگاه کنید، و به یک محیط بزرگ یا ابررایانه نگاه کنید، یک اتفاق جالب رخ می دهد: سیستم با مجموعه ای محدود از اجزا و اختیارات محدود شروع می شود به طوری که شما پارامترهای قابل مدیریتی برای رسیدن به یک نتیجه سیستم دارید. رز در مصاحبه ای با ZDNet از طریق زوم

با این حال، آنچه اتفاق می‌افتد این است که سیستم پایدار می‌شود و سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد، آنچه اتفاق می‌افتد تنوع بخشیدن به عنصر خلاقانه چیزی است که ما از آن استفاده می‌کنیم – مردم می‌دانند با آنها چه کنند که هیچ‌کس در اولین ساختن سیستم به آن فکر نمی‌کرد. سیستم.”

به گفته رز، نتیجه این انفجار خلاقانه این است که “به معماری‌هایی که بیش از حد مدیریت شده‌اند، تاکید می‌کند و در نهایت، ناگزیر، به تغییر معماری سیستم باز منجر می‌شود.”

رز می‌گوید که اکنون یک شباهت با ابر وجود دارد.

“از آنجایی که ما آن را در فضای محاسباتی مرور کردیم – ما [Dell] رایانش را باز کردیم – اگر ما آن را در دنیای ابری، برای کل پشته فناوری اطلاعات امروز اعمال کنیم، نقش ما به طور موثر اطمینان از این است که این اتفاق در ابر رخ می دهد.

ریس گفت: «طرح اصلی برای جایگاه دل در جهان، ایجاد سیلو بالادست دیگری نیست، بلکه این است که ببینیم کدام لایه‌ها را می‌توانیم از سمت زیرساخت جدا کنیم و آنها را به صورت افقی بچرخانیم».

دقیقا چه معنی میدهد؟

رز ابتکارات متعددی را می بیند که Dell در حال انجام آنهاست که ممکن است لایه ها، معنا، گروه هایی از عملکردها را در بر بگیرد و آنها را به محصولات و خدماتی تبدیل کند که چندین ارائه دهنده رایانش ابری را در بر می گیرد.

به عنوان مثال، Project Alpine، بخشی از خانواده محصولات APEX این شرکت، برنامه دل است تا نرم‌افزار مدیریت ذخیره‌سازی فایل، بلوک و اشیاء خود را به عنوان یک سرویس به ابر عمومی بیاورد. Alpine به شرکت‌ها اجازه می‌دهد برنامه‌های کاربردی را در مکان‌های مختلف، از جمله امکانات داخلی، در فضای ذخیره‌سازی مستقر کنند. پیشنهاد اولین بار در ژانویه اعلام شد.

Project Alpine جالب است زیرا گفتیم، ما ذخیره‌سازی را واقعاً خوب انجام می‌دهیم، اما اگر ذخیره‌سازی را انجام دهیم و تحت یک آمازون اختصاصی یا Google اختصاصی یا یک VMware اختصاصی نمونه‌سازی شود، واقعاً این سیستم‌ها را به یک چند ابری متصل نمی‌کند. “روز گفت.

“و بنابراین Alpine همه چیز این بود که بگوید، اگر آن لایه ذخیره‌سازی واقعاً افقی بود، چه می‌شد، اگر با آنها سازگار بود اما Dell آن را فراهم کرد چه؟ رز توضیح داد. او می‌گوید که این تنش ایجاد می‌کند، زیرا «احزاب زیادی از فضای ذخیره‌سازی پول در می‌آورند»، از جمله خود ارائه‌دهندگان ابر.

اما به این واقعیت مربوط می شود که “بزرگترین چالش مشتریان در چند ابری این است که من دوست دارم داده های من با بستر محاسباتی من همراه نباشد.”

به گفته رز، نرم‌افزار ذخیره‌سازی Dell در قیاس با یک تراشه کامپیوتری، مانند حافظه نهان در یک پردازنده، به “زیر لایه حافظه مشترک محیط چند ابری” تبدیل می‌شود.

این راهی است، در عین حال، برای استفاده از بسته های متمایز از فناوری ثبت شده دل.

“به هر حال، از یک IPR [intellectual property rights] دیدگاه، ما مالک IPR در لایه ذخیره سازی هستیم، برای من مهم نیست که یک ابر عمومی به شما چه می گوید.

روز می‌گوید لایه دیگری که می‌توان آن را حذف کرد، محاسبات لبه‌ای است.

Roese گفت: “استراتژی لبه ما ایجاد محیطی است که در آن لبه تک لبه نباشد، در واقع لبه پلتفرمی است که در آن شما به تمام محاسبات همه ابرها دسترسی دارید.”

«در واقع، ما در آزمایشگاه‌های خود سیستم‌هایی داریم که روی یک خوشه لبه در حال اجرا هستند [Google] Anthos، K3s، [Microsoft Azure] Arc، Vmware – و آنها فقط بسته‌های نرم‌افزاری هستند!» او با استناد به چهار مجموعه اصلی مدیریت کانتینر گفت.

با همین رویکرد افقی، دل با هر واحد پردازش داده یا ارائه‌دهنده DPU، از جمله تراشه‌های انویدیا ملانوکس و خانواده تراشه‌های پنساندوی AMD، همکاری می‌کند.

به گفته رز، کار با Snowflake و دیگر شرکت‌های جوان، حرکت به سمت داده‌های در حال حرکت، از جمله آپاچی کافکا و سایر برنامه‌ها را به یک امر بالقوه افقی تبدیل می‌کند.

روز گفت: “اینطور نیست، اینجا مقداری انبار زیر دانه برف است.” در عوض، “آنها [Snowflake’s] ذخیره سازی اولیه در AWS، Azure یا Google است و ما لبه آنها هستیم.” در این مورد، این لبه به این معنی است که Dell از اتصال دهنده هایی مانند Kafka استفاده می کند. [Dell] آرایه ذخیره سازی.” به همین ترتیب، او گفت، با استفاده از فناوری به نام جداول پایگاه داده از راه دور، “محاسبات Snowflake اکنون می تواند در برابر داده های راه دور در prem اجرا شود.

امنیت ممکن است مرز نهایی چنین اثرات افقی باشد. برای دل، حوزه امنیت یک حوزه محصول نسبتاً جدید است. ارائه‌های دل شامل خزانه‌های داده‌ای است که هم در فضای ابری عمومی و هم به‌عنوان روشی برای «سخت کردن» داده‌ها در برابر باج‌افزار ارائه می‌کند.

اما فراتر از یک محصول واحد، “بازی درست برای دل این است که به شدت به سمت تسریع و ساده سازی پذیرش اعتماد صفر متمایل شود” که “یک محصول نیست بلکه توانایی ما برای سازماندهی اکوسیستم است.”

اعتماد صفر “سخت نیست”، همانطور که رز گفت، آن را به سادگی احراز هویت ثابت است. او گفت، با این حال، این یک تغییر پارادایم بسیار سخت به سمت مهندسی است. به گفته رز، موجودیتی که بر اعتماد صفر نظارت می کند، می تواند موقعیت مهمی در موارد مختلف محاسبات ابری باشد.

او در مورد معماری سیستم های اعتماد صفر استاندارد گفت: «تراست صفر مجموعه ای از کنترل های تجاری است که می دانید سیستم های شما چه کاری انجام می دهند یا نمی خواهند انجام دهند، اما پس از آن یک صفحه کنترل قابل تفکیک نیز دارد.

رز مشاهده کرد: «این هواپیمای کنترلی مسئول زیرساخت های متنوع زیر آن است. “اگر قرار بود برای دنیای چند ابری بسازید، این دقیقاً همان کاری است که انجام می دادید.”

به گفته رز، فرآیند جداسازی لایه‌ها ترکیبی از مشارکت است.

رز گفت: در دنیای سنتی رایانش ابری، “امروزه، ما روابط بسیار خوبی با همه آنها داریم.” ما یک رابطه عمیق با IBM و Red Hat، یک رابطه عمیق با مایکروسافت، یک رابطه عمیق با Google، یک رابطه رو به رشد با AWS، یک رابطه نسبتا خوب با VMware، و از طرف مخابرات، ما با Wind River واقعا عمیق کار می کنیم. “

روز گفت: در حوزه جوان‌تر داده‌های در حال حرکت مانند کافکا منبع باز، تعداد رو به رشدی از روابط با شرکت‌های جوان وجود دارد که مشارکت موجود با Snowflake ممکن است به عنوان یک الگو با آنها باشد.

او گفت: “می توانید تصور کنید که ما همین کار را با Datastax و Databricks انجام دهیم.” بنابراین، این مجموعه کاملی از افراد است که معماری‌های داده‌ای جدید می‌سازند، و نقش ما هنوز هم تابع و زیر آن‌ها است.»

رز گفت که تلاش برای باز کردن همه چیز یکی از دلایلی است که دل سال گذشته سهام خود را در VMware واگذار کرد. او گفت که اگرچه یک پلتفرم مجازی‌سازی می‌تواند مزایایی داشته باشد، اما وی خاطرنشان کرد: «با داشتن آن‌ها محدودیت‌هایی نیز وجود داشت، از نظر پایان دادن به سیلو دیگری که با ارائه‌دهندگان ابری رقابت می‌کرد.

گفتیم، برای اینکه بتوانیم توانمندی برای آن باشیم [cloud service providers]آیا می‌خواهیم چیزهایی مختص آنها بسازیم یا آن را افقی در نظر بگیریم؟» او گفت که VMware رای دادن به توسعه افقی بود.

(VMware در حال خرید توسط تراشه و شرکت نرم افزاری شرکت Broadcom است.)

از نقطه نظر تجاری، تمام تلاش های افقی برای ایجاد فرصت های جدید برای شرکتی است که در حال حاضر از موقعیت برتر در بازارهای سنتی تجهیزات محاسباتی و ذخیره سازی خود برخوردار است.

این سوال قدیمی است: چگونه یک شرکت 100 میلیارد دلاری را رشد می دهید؟ رز با اشاره به کل درآمد دل در سال 2021 گفت.

“شما می توانید ادغام کنید، اما اگر بازار آدرس پذیر تمام شود، مشکل است.” از این رو، او می‌گوید، کار او این است که خدایی کند، «چگونه می‌توانیم به مجاورت‌هایی که منطقی هستند گسترش دهیم؟» فرآیندی که مزایای دوگانه گسترش فرصت‌های بازار و همچنین ایجاد «تنوع بسیار بیشتر در شرکت» را دارد. خوب به عنوان فن آوری.

این شرکت شش ابتکار به عنوان لحظه ای دارد که تمرکز اصلی آنها برای گسترش دامنه دسترسی Dell فراتر از بایلیویک سنتی خود به مجاورت است. این تصمیم از چیزی ناشی می شود که شرکت آن را “رادار فناوری” خود می نامد، که از نظر رز به این معنی است: “هر فناوری که به سمت ما می آید، ما به آن نگاه می کنیم، تصمیم می گیریم که هسته اصلی آن باشد یا خیر. [to Dell]، مجاور یا پیرامونی، چه به سمت ما باشد یا از ما دور شود.”

این شش، همراه با امنیت مانند اعتماد صفر، شامل محصولات خدماتی مانند APEX می شود. محاسبات لبه، به طور کلی دور شدن از مراکز داده متمرکز. فناوری مخابرات، حوزه جدیدی برای Dell که در آن به شرکت های تلفن می فروشد، به نام تجارت سیستم های مخابراتی. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی؛ و مدیریت داده ها از جمله زمینه داده در حرکت در زمان واقعی که در حال ظهور است.

روز گفت: «نقطه اصلی» این شش ابتکار، «گرفتن TAM اصلی است [total addressable market] از این شرکت، که ششصد میلیارد بود، و آن را به کل بازار آدرس پذیر فعلی 1.4 تریلیون دلار تبدیل کرد.

رز در رابطه با سوال قدیمی رشد کسب و کار، گفت که این فرصت بزرگتر تأثیر “گسترش سطح برای رشد دل” دارد.

به گفته رز، به همان اندازه که برای کسب و کار مهم است، این است که شش حوزه تمرکز و رویکرد به آنها، دل را از رویکرد رقبا متمایز می کند.

او گفت: «در سطح کلان، ما به نوعی در حال انجام کارهایی هستیم که دیگران انجام نمی‌دهند.

“HP [Hewlett Packard Enterprise] به نظر من، در یک وکتور متفاوت، آنها سعی می کنند VMware باشند. سیسکو نمی تواند این کار را انجام دهد زیرا شما باید بتوانید بازی کالا را انجام دهید. هواوی می تواند، اما آنها در حال حاضر فلج هستند. ابرهای عمومی قطعاً نمی‌خواهند تمام کارهایی را که من در مورد آنها صحبت کردم، مانند قرار دادن فناوری اطلاعات در دنیای واقعی، انجام دهند.”

در نتیجه، “من محتاطانه خوشبین هستم که ما نقش بسیار مهمی برای جمع کردن چیزها ایفا می کنیم، اما ما این کار را نه فقط به عنوان یکپارچه، بلکه مالک لایه هایی از پشته فناوری انجام می دهیم.”

این ما را کمی اردک عجیب و غریب می‌سازد، اما ما یک اردک عجیب و غریب 101 میلیارد دلاری هستیم که به نظر می‌رسد ارزش زیادی دارد و به نوعی فناوری‌های پایه‌تری را ارائه می‌کند.»


منبع: https://www.zdnet.com/article/dell-cto-all-computer-systems-open-up-our-job-is-to-do-that-to-the-cloud/#ftag=RSSbaffb68