مدل‌های آیفون 14: نحوه خرید و بهترین معاملات پیش‌سفارش

و با تراشه ارتقا یافته A16 که در این گوشی تعبیه شده است، می‌توانید چند کار، پخش جریانی و موارد دیگر را روی دستگاه انجام دهید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/iphone-14-deals-how-to-buy-price/#ftag=RSSbaffb68

آیفون 14 همچنین دارای حالت‌های ویدیویی پیشرفته مانند حالت اکشن و ویدیوی روان است. این گوشی از Dolby Vision HDR پشتیبانی می کند و مانند آیفون 13، به شما امکان می دهد محتوای ویدیویی ارتقا یافته را با کیفیت 4K و 1080 HD ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید از تراشه ارتقا یافته A16 که در این گوشی تعبیه شده است لذت ببرید و انجام چند کار، پخش جریانی و موارد دیگر در دستگاه را آسان‌تر کنید.

اپل آیفون 14 پرو مکس

علاوه بر این، دوربین Pro مگاپیکسل بالاتری ارائه می‌دهد تا بتوانید با دوربین 48 مگاپیکسلی با سنسور 65 درصد بزرگتر و دیافراگم 1.78 تصاویر زیبایی بگیرید. همچنین می توانید یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم 2 برابر و یک تصویر ProRAW با 48 مگاپیکسل برای انعطاف پذیری نهایی در ویرایش دریافت کنید. دوربین فوق عریض دارای یک لنز 12 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر زیبا با سایر گزینه های عکسبرداری است. مانند آیفون 14، دوربین فیلمبرداری حالت‌های اکشن و 30 فریم در ثانیه را با گزینه‌های ضبط با فرمت 4K HDR ارائه می‌کند تا بتوانید از محتوای عالی نیز عکس بگیرید.

دوربین جلویی با عمق واقعی هنوز وجود دارد، اما یک صفحه نمایش قرص شکل جزیره دینامیک نیز اضافه کرده است که دوربین جلو و تمام اعلان‌های شما را در خود جای می‌دهد. Dynamic Island همچنین رویدادهایی مانند Lyft ride ETA، به‌روزرسانی‌های بازی و موارد دیگر را نظارت می‌کند و در عین حال به شما امکان می‌دهد از برنامه‌های دیگر استفاده کنید. مانند آیفون 14، تصویربرداری پیشرفته‌تری دارد و حسگرهای نور ارتقا یافته، عکس‌های پرتره و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

مانند سری جدید ساعت های هوشمند اپل، آیفون 14 دارای فناوری تشخیص تصادف است که در صورت تصادف شدید خودرو به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می گیرد. این تلفن همچنین می تواند به خدمات ماهواره ای اضطراری برای کمک ایمن متصل شود.

اپل آیفون 14 پلاس

آیفون 14 اپل نسخه بهبود یافته ای از طراحی صفحه نمایش آیفون 13 است. این گوشی دارای یک صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED Super Retina XDR است که کاربران اپل عاشق آن شده اند. 14 پلاس یک صفحه نمایش 6.7 اینچی را به عنوان گزینه ای با اندازه بزرگتر ارائه می دهد.

آیفون 14 مینی گزینه ای نیست، زیرا اپل کوچکترین گوشی موجود در خط تولید خود را بازنشسته کرده و آن را با صفحه نمایش بزرگتر آیفون 14 پلاس جایگزین کرده است. دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است.

اپل آیفون 14 پرو

برای کسانی که بهترین چیزها را می خواهند، نگاهی به آیفون 14 پرو مکس اپل بیاندازند. صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED Super retina را ارائه می دهد. این دستگاه از یک تراشه بایونیک A16 استفاده می کند که 40٪ سریعتر از رقبا با 2 هسته با عملکرد بالا با 20٪ قدرت کمتر است.

اپل آیفون 14

در حالی که آیفون 13 دارای تراشه قدرتمند A15 بایونیک است، آیفون 14 اپل این تراشه را با پردازنده گرافیکی پنج هسته ای و پردازنده مرکزی شش هسته ای بهبود می بخشد. جدیدترین مدل همچنین دارای عمر باتری تمام روز بهبود یافته است.

مانند آیفون 14، ویژگی های 14 پرو بر اساس مشخصات از جمله بزرگتر بهبود یافته است صفحه نمایش 6.1 اینچی و وضوح بهتر گوشی از صفحه نمایش OLED Super retina با Dolby Vision و 460ppi. می‌توانید از نمایشگر همیشه روشن لذت ببرید و با حالت کم مصرف با حالت کم مصرف تا 1 هرتز کار می‌کند تا نور هوشمند را به حداکثر برساند و در عین حال به شما امکان نظارت بر فعالیت‌ها را می‌دهد.

اما اجازه دهید در مورد دوربین 48 مگاپیکسلی صحبت کنیم. این دوربین با سنسور 65 درصد بزرگتر و دیافراگم 1.78 عکس می گیرد. در کنار، لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم تا 2 برابر و یک تصویر ProRAW با 48 مگاپیکسل کار می کند تا به شما امکان ویرایش مطابق با اولویت خود را بدهد. دوربین فوق عریض دارای یک لنز 12 مگاپیکسلی برای ثبت مناظر زیبا است. مانند آیفون 14 پرو، دوربین فیلمبرداری حالت‌های اکشن و 30 فریم در ثانیه را با گزینه‌های ضبط با فرمت 4K HDR ارائه می‌کند تا بتوانید از محتوای عالی نیز عکس بگیرید.

با این حال بزرگترین تغییر در قسمت جلویی است. دوربین جلویی با عمق واقعی با یک صفحه نمایش قرصی به نام Dynamic Island جایگزین شده است که نه تنها دارای سنسور Face ID برای باز کردن قفل گوشی شما است، بلکه دوربین جلو و اعلان ها را نیز در خود جای می دهد. Dynamic Island همچنین رویدادهایی مانند ETA های سواری Lyft و موارد دیگر را نظارت می کند و در عین حال به شما امکان می دهد در زمان انتظار در برنامه خود بمانید. مانند آیفون 14، تصویربرداری پیشرفته‌تری دارد و حسگرهای نور ارتقا یافته، عکس‌های پرتره و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

مانند آیفون 14 پرو، از صفحه نمایش همیشه روشن نیز استفاده می کند و تنها با 1 هرتز با حالت کم مصرف برای کم نور کردن هوشمند کار می کند.

حالا بیایید در مورد دوربین صحبت کنیم. آیفون 14 دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.5 است که شامل سنسورهای نور بزرگتر، لرزشگیر اپتیکال با تغییر سنسور و محدوده زوم چندگانه است. نوردهی در حالت شب نیز اکنون دو برابر سریع‌تر می‌گیرد. دوربین اصلی جدید می تواند فوکوس خودکار داشته باشد و از یک سیستم هیبریدی برای فوکوس سریعتر در نور کم استفاده می کند.