محافظ امنیتی کلیپ بورد اندروید 13 برخی از برنامه ها را فعال می کند

اندروید 13

جیسون سیپریانی/ZDNet

“اما اکنون، گوگل تصمیم گرفت که هر زمان که یک برنامه نیاز به دسترسی به logcat داشته باشد، یک پنجره بازشو سیستم ظاهر می شود که درخواست مجوز دسترسی “یک بار” مانند زیر را دارد: https://i.imgur.com/yObhtw9.pngدیاس می نویسد.

در اندروید 12، کاربران پیشرفته می توانند از ابزارهای توسعه دهنده برای دستیابی به چیزی شبیه به کلیپ بورد جهانی استفاده کنند، اما اندروید 13 این اجازه را نمی دهد.

اما برای کسانی که آیفون و مک دارند، اپل این را دارد کلیپ بورد جهانی، که به کاربران اجازه می دهد تا داده های کلیپ بورد را در دستگاه های iOS و MacOS به اشتراک بگذارند، تا زمانی که با همان Apple ID وارد شده باشند.

با عرضه اندروید 13 در حال حاضر، برخی از کاربران دریافته اند که امنیت کلیپ بورد جدید و حفاظت از حریم خصوصی گوگل با برنامه هایی که به کاربران اجازه می دهند داده های کلیپ بورد اندروید خود را با دسکتاپ خود به اشتراک بگذارند، به خوبی اجرا نمی شود.

همانطور که Android Police توضیح می دهد، پیوستن برای فعال کردن همگام‌سازی خودکار و غیرفعال داده‌های کلیپ‌بورد بین دستگاه‌ها، به دسترسی پس‌زمینه به گزارش‌های دستگاه متکی بود. با اندروید 13، کاربر باید متن را کپی کند و سپس به صورت دستی آن را در برنامه Join به اشتراک بگذارد که راحتی سرویس را از بین می برد.

در حالی که ویژگی Android 13 برای جلوگیری از دسترسی ناخواسته به کلیپ بورد در نظر گرفته شده است. پلیس اندروید پیدا شد که کاربران اندروید نمی توانند به طور خودکار کلیپ بورد را با دسکتاپ یا مرورگر دیگری با استفاده از برنامه های اندرویدی مانند Join و Tasker که توسط توسعه دهنده João Dias ایجاد شده اند به اشتراک بگذارند.

اما گوگل از هرگونه اتوماسیون متکی بر Logcat جلوگیری کرده است.

دیاس درباره مشکلاتی که کنترل‌های کلیپ‌بورد Android 13 در Join و Tasker داشتند، صحبت کرد در یک پست Reddit این هفته. در نسخه‌های قبلی اندروید، Tasker می‌توانست به «Logcat» دسترسی داشته باشد، مکانی مرکزی در اندروید که سیستم‌عامل و برنامه‌ها گزارش‌های خود را در آن قرار می‌دهند.

اندروید 13 یک محافظ کلیپ بورد را معرفی کرد که هنگام دسترسی یک برنامه به کلیپ بورد به کاربران هشدار می دهد و پس از حدود یک ساعت به طور خودکار کلیپ بورد را پاک می کند. این به معنای جلوگیری از جاسوسی برنامه ها در داده های اخیراً کپی شده است. اپل کنترل کلیپ بورد مشابهی را در iOS 14 به کار گرفته است.

گوگل دارد در ردیاب مشکل اندروید خود تایید شده است که رفتار کلیپ‌بورد Android 13 را تغییر نمی‌دهد، و توضیح می‌دهد که «مجاز کردن دسترسی پس‌زمینه طبق برنامه عمل می‌کند».

(در اندروید 13، پس از کپی کردن متن، سیستم عامل یک مربع کوچک در پایین صفحه نمایش می دهد که حاوی متن کپی شده است که قابل ویرایش و همچنین یک نماد اشتراک گذاری است.)

گوگل در ردیاب مشکل می‌گوید: “ما هر نوع تست اتوماسیون مبتنی بر logcat را منع می‌کنیم. تلاش برای برقراری ارتباط با logcat بدون تعامل با توسعه‌دهنده/کاربران مورد استفاده مورد نظر نیست.”


منبع: https://www.zdnet.com/article/android-13s-clipboard-security-protection-trips-up-some-apps/#ftag=RSSbaffb68

این بدان معناست که هر زمان که Tasker متوقف شود (راه‌اندازی مجدد یا یک رویداد دیگر سیستم) یا زمانی که فرآیند خواندن logcat مجدداً راه‌اندازی می‌شود (این به چندین دلیل فنی لازم است) این پنجره نمایش داده می‌شود. اگر آن را نپذیرید، رویداد نمایش داده می‌شود. کار نمیکند.”