مبرد R22 و R410A | مشاوره تخصصی

مبرد R-22 – همچنین به عنوان فریون شناخته می شود – به طور کامل از تولید به نفع مبرد برتر به نام R410A که به پورون نیز معروف است، کنار گذاشته شده است. دلایل این تغییر در مبرد عمدتاً محیطی است. R-22 خطرات زیست محیطی جدی ایجاد می کند زیرا نشت در کمپرسورهای A/C باعث آزاد شدن هیدروکربن های هیدروکلروفلوروکربن (HCFC) در هوا، تخریب لایه اوزون و کمک به گرم شدن گلخانه می شود. کمپرسورهای تهویه مطبوع R410A همچنین در مصرف انرژی کارآمدتر هستند که یکی دیگر از عوامل مهم در نظر گرفتن تأثیرات محیطی خنک کننده خانه است.

R410A نه تنها برای لایه ازن بهتر است، بلکه عملکرد کلی بهتری را نیز ارائه می دهد. این گرما را بهتر از R-22 جذب و آزاد می کند و باعث می شود کمپرسور شما خنک تر کار کند تا بیش از حد گرم نشود. علاوه بر این، در فشار بالاتری کار می‌کند، بنابراین کمپرسورهای موجود در واحد برای تحمل تنش‌های بیشتر ساخته شده‌اند و به راحتی ترک نمی‌شوند.

اگر از قبل یک کولر گازی R-22 دارید، چرا مهم است؟


منبع: https://frigcorp.com.au/expert-advice-r22-v-r410a-refrigerant/پس مبرد R22 و R410A چیست؟ چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟ چه معنایی برای نیازهای سرمایشی شما در این تابستان دارد؟