مایکروسافت کلود و رئیس هوش مصنوعی اسکات گاتری در مورد چیزهای جدید و بعدی برای مشتریان Microsoft Cloud

مواردی مانند پشتیبانی از استخر الاستیک، مواردی مانند آوردن کلید خود، مواردی مانند توانایی مدیریت میلیون‌ها پایگاه داده به عنوان ارائه‌دهنده SaaS، بسیاری از این ویژگی‌ها در ابتدا در Dynamics ساخته شده‌اند، و ما اکنون به سمت هسته اصلی حرکت کرده‌ایم. پلت فرم پایگاه داده Azure SQL که اکنون به هر شرکت SaaS اجازه می دهد تا بتواند از همان قابلیت استفاده کند.

MJF: به نظر من بیشتر و بیشتر ابزارهای توسعه دهنده مایکروسافت به عنوان خدمات فروخته می شوند. بنابراین من می‌پرسم، آیا مایکروسافت قصد دارد تا اشتراک‌های همه‌جانبه را در سمت توسعه‌دهنده انجام دهد، به همان روشی که انجام می‌شود، مانند آفیس و بازی.

برای هر یک از موارد استفاده ای که ذکر کردم، GitHub Copilot، Digital Contact Center، و همچنین Nuance DAX، هر یک از آن ها، همچنین API های زیربنایی و قابلیت های پلت فرم هوش مصنوعی نیز برای استفاده مستقیم در دسترس هستند.

و همچنین از نظر مقیاس و قابلیت های ترکیبی و توانایی استفاده از SQL نه تنها در فضای ابری ما، بلکه در هر ابری، از جمله لبه، و واقعاً فکر کردن و مدیریت آن سرویس داده به طور کل نگر در سراسر محیط شما، بسیار مهم است. همچنین.

MJF: یکی دیگر از جلسات مجازی Ignite که من این هفته تماشا کردم، (CTO Azure و همکار فنی) Mark Russinovich در مورد آینده Azure بود. و این باعث شد به این فکر کنم که آیا چیزهایی در Azure در سطح زیرساخت تغییر می کند که فکر می کنید برای مشتریان حباب می شود. من می دانم که شما کارهای زیادی را در مراکز داده خود انجام می دهید تا قدرت و عملکرد و همه آنها را بهینه کنید، اما آیا هر یک از این ویژگی ها و پیشرفت ها به خدمات مشتریان تبدیل می شود؟

و مواقعی وجود دارد که آن‌ها مستقیماً از قابلیت‌های هوش مصنوعی هسته‌ای Azure استفاده می‌کنند و در بالاترین سطح قرار می‌گیرند، و قطعاً مواقعی وجود دارد که Dynamics 365 از پلتفرم هسته‌ای Azure برای ساخت چیزی استفاده کرده است که ما سپس به Azure منتقل کردیم، زیرا فکر می‌کنیم اکنون چنین است. به طور گسترده برای مشتریان بیشتر و موارد استفاده بیشتر قابل استفاده است.

من فکر می کنم ما در تیم DevDiv خود کارهای شگفت انگیزی را در زمینه ارائه خدمات مبتنی بر ابر انجام داده ایم. و در عین حال، چگونه از ماشین محلی که توسعه دهنده استفاده می کند، استفاده کنیم؟ بنابراین، چه با ویژوال استودیو باشد و چه با کد ویژوال استودیو، واضح است که ما به حمایت از توسعه محلی ادامه می‌دهیم، و فکر می‌کنم جایی که ارزش و قدرت واقعی را می‌بینیم زمانی است که می‌توانید از هر دو استفاده کنید، و آن‌ها به روشی بسیار یکپارچه با هم ادغام می‌شوند.

و همانطور که ما به نوعی به مدیریت در این دوره ادامه می دهیم، به سرمایه گذاری در رشد آینده ادامه خواهیم داد. در عین حال، حفظ تمرکز شدید بر تعالی عملیاتی و نظم اجرایی. و من فکر می کنم این همان چیزی است که همه مشتریان ما نیز از ما به دنبال آن هستند و ما اینجا هستیم تا به آنها کمک کنیم و از آنها حمایت کنیم.


منبع: https://www.zdnet.com/article/microsoft-cloud-and-ai-chief-scott-guthrie-on-whats-new-and-next-for-microsoft-cloud-customers/#ftag=RSSbaffb68

گاتری: من فکر می‌کنم بخشی از کاری که ما به انجام آن ادامه می‌دهیم این است که به بهبود SQL به طرق مختلف ادامه دهیم، چه از نظر قابلیت‌های بهبود یافته، چه تجزیه و تحلیل، چه عملیاتی و چه در مورد امنیت پیشرفته‌تر. ما بیشتر و بیشتر در مورد نیازهای محاسباتی محرمانه می شنویم. و بنابراین، تعداد زیادی اعلامیه ما در Ignite درباره آن وجود دارد.

MJF: من یک سوال هوش مصنوعی دارم. من نمی‌دانم که آیا استراتژی مایکروسافت ایجاد سرویس‌های تجاری Azure AI است یا ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی در محصولات موجود مایکروسافت مانند Power Automate و Microsoft Designer یا هر دو؟

من شاید مدل تجاری را که اشتراک است متمایز می کنم. آیا این بدان معناست که همه چیز در فضای ابری به عنوان یک سرویس اجرا می شود؟ من فکر می‌کنم از منظر فناوری، بخشی از کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که چگونه می‌توانیم از فضای ابری با چیزهایی مانند Copilot استفاده کنیم، بدیهی است چیزهایی مانند GitHub، آزمایش، پشتیبانی ساخت.

MJF: شما کمی در مورد Cosmos DB صحبت کردید، اما من می خواهم از شما در مورد پایگاه داده دیگری، SQL Server بپرسم. من می دانم که نسخه بزرگ SQL Server به زودی، خیلی زود عرضه می شود. چرا مردم به SQL Server 2022 علاقه مند می شوند؟ پیشینه آسانسور برای این نسخه چیست؟

گاتری: هر دو. من فکر می‌کنم مکان‌هایی وجود خواهد داشت که ما برنامه‌ها و بارهای کاری را در موارد استفاده ارائه می‌کنیم که از هوش مصنوعی برای حل مشکلات بسیار خاص استفاده می‌کنند. GitHub Copilot یک مثال خواهد بود، یا کار جدید Digital Contact Center که ما در حال انجام آن هستیم، نمونه دیگری خواهد بود. تفاوت های ظریف با راه حل های مراقبت های بهداشتی که آنها ارائه می کنند یک سوم است.

MJF: مورد دیگری که می خواهید از Ignite این هفته برجسته کنید؟

گاتری: فکر می کنم می توانم بگویم یک روند کلان که قبل از این Ignite در مورد آن صحبت کردیم، واضح است که ادغام اجزای فرعی Microsoft Cloud است، و این واقعیت است که شما می توانید از این قطعاتی استفاده کنید که مورد نیاز نیستند اما از قبل یکپارچه شده اند. برای بدست آوردن ارزش سریعتر

در اینجا متنی از گفتگوی ما است که برای وضوح کمی ویرایش شده است.

چیزی که با Azure OpenAI در بالای مدل‌های خام اضافه می‌کنیم، کنترل‌های سازمانی بیشتر، توانایی انطباق و امنیت و قابلیت‌های سازمانی اضافی، مانند قفل کردن شبکه‌های مجازی یا آوردن کلیدهای خود است. چیزهایی که بسیاری از شرکت ها برای تولید این مدل ها به آن نیاز دارند، ما یکپارچه سازی سازمانی از پیش ساخته شده را به عنوان بخشی از سرویس Azure OpenAI ارائه می دهیم. اما مدل های اساسی، مدل های هوش مصنوعی یکسان هستند. و ما عمیقاً در زمینه ساخت این مدل ها با هم همکاری می کنیم.

گاتری: هر دو تیم برای من کار می کنند، و من فکر می کنم در مورد سوال شما، این واقعیت که آنها به طور فزاینده ای یکپارچه به نظر می رسند و از یکدیگر استفاده می کنند، به دلیل طراحی است. Dynamics 365 یک برنامه بومی Azure است. این واقعاً از مزایای Azure بالا و پایین، از جمله قابلیت‌های هوش مصنوعی، بهره می‌برد. از سرویس ارتباطی Azure ما برای ادغام در تیم ها و انجام ویدئو و تلفن استفاده می کند. از خدمات داده Cosmos DB و SQL DB ما به عنوان یک سرویس PaaS (پلتفرم به عنوان سرویس) استفاده می کند. با Synapse ادغام می شود. از یک مدل داده رایج استفاده می کند. و با پیشنهادات Teams و Office 365 ادغام می شود، بدیهی است به روشی بسیار عمیق نیز. فکر می‌کنم این یکی از بهترین نمونه‌های یکپارچه‌سازی عمیق در بالا و پایین پشته است که ما انجام داده‌ایم.

و بنابراین، من فکر می‌کنم همچنان شاهد این خواهید بود که ما این یکپارچگی و آن هم‌افزایی را در پشته بالا و پایین می‌کنیم، و فکر می‌کنم این بخشی از چیزی است که Microsoft Cloud را خاص می‌کند.

گاتری: من فکر می‌کنم قطعاً نحوه ارائه زیرساخت‌های کم‌هزینه برای مشتریان، به‌ویژه در حال حاضر، واضح است. اما پس از آن، من فکر می کنم چیزهای دیگری که ما در حال نوآوری در آنها هستیم و فکر می کنم مشتریان واقعاً به آنها اهمیت می دهند، در مورد پایداری باشد. فکر می‌کنم سازمان‌ها به طور فزاینده‌ای می‌خواهند در سراسر زنجیره ارزش و زنجیره تامین‌کننده‌شان بفهمند، ردپای کربن شما چیست، چگونه به من کمک می‌کنید تا ردپای خالص کربنم را کاهش دهم.

و بنابراین، بسیاری از نوآوری‌هایی که ما انجام می‌دهیم و روسینوویچ در مورد استفاده از انرژی سبز، بازیافت آب صحبت کرد، چگونه در مورد اهداف و اهداف خالص کربن صفر خود فکر می‌کنیم، نه فقط فراتر از کربن، بلکه واقعاً در مورد آب. پایداری و کل زنجیره تامین جهانی چیزهایی هستند که من فکر می کنم ما در حال اضافه کردن پیشرفت های زیادی هستیم که به طور فزاینده ای می بینیم که مشتریان در مورد آنها سوال می کنند زیرا آنها می خواهند بفهمند که چگونه به آنها در سفر کلی پایداری کمک می کند.

MJF: متوجه شدم (مدیر عامل) ساتیا نادلا در طول سخنرانی افتتاحیه Ignite به طور طولانی در مورد همکاری با مایکروسافت و OpenAI صحبت کرد. مایکروسافت همچنین دارای سرویس Azure نیز به نام OpenAI است که مایکروسافت این هفته اعلام کرد که در حال دریافت آن است DALL-E 2 به عنوان یک قابلیت اضافی. آینده Azure OpenAI چیست و OpenAI، شرکت چقدر نقشی را در اتفاقات Azure OpenAI بر عهده دارد؟

و همه آن مدل ها از OpenAI در بالای Azure آموزش دیده اند. و بنابراین، نه تنها Azure OpenAI در بالای OpenAI ساخته شده است، بلکه OpenAI در بالای Azure است. همانطور که ساتیا و (مدیر عامل OpenAI) سام آلتمن در سخنرانی اصلی در مورد آن صحبت کردند، این همکاری بسیار عمیق است و یک همکاری فوق العاده در بین شرکت ها است.

من فکر می‌کنم یک جواهر پنهان بسیاری از پیشرفت‌های مستمری است که با Power Platform، Power Apps، Power Automate، و به‌ویژه برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی که به آن اضافه می‌کنیم، از جمله برخی از GPT3 که در مورد خودکار کار می‌کنند، انجام می‌دهیم. تکمیل توابع Copilot برای Power Apps. از آنجا که با Teams وصل می شود، با Azure وصل می شود، با Office 365 و Dynamics وصل می شود، که از دید من گوهری پنهان است.

اما من فکر می کنم ما دیده ایم و هیچ شرکتی از جمله ما از این چالش ها مصون نیست. من فکر می کنم قبلاً گفته ایم، هم ساتیا، هم من و هم امی (هود) از دیدگاه مدیر مالی ما، هیچ شرکتی از این چالش های جهانی مصون نیست. اما من فکر می‌کنم فناوری یک شتاب‌دهنده منحصربه‌فرد است که می‌تواند به مشتریان اطمینان دهد که می‌توانند کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند.

بخش مهمی از آنچه در Ignite این هفته در مورد آن صحبت کردیم، واقعاً در مورد این بود که چگونه به مشتریان خود کمک کنیم تا ارزش سرمایه گذاری های ابری خود را به حداکثر برسانند، چگونه آنها را قادر به تجربه واقعی ارزش کامل Microsoft Cloud کنیم، و ما در حال تلاش هستیم. برای اطمینان از اینکه تمرکز لیزری ما بر کمک به مشتریانمان برای استفاده از پلتفرم‌ها و ابزارهای ماست تا بتوانند کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند.

گاتری: من فکر می کنم یکی از زمینه هایی که واقعا به بهبود Azure کمک کرده است، نحوه مدیریت پایگاه داده Dynamics 365 بوده است. همه اینها بر روی SQL DB ساخته شده است و به ازای هر مستاجر است، بنابراین هر مشتری پایگاه داده SQL DB خود را دارد. و این برای ایجاد یک پلت فرم همه منظوره SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) در پایگاه داده Azure SQL بسیار مفید بوده است.

MJF: برای هر کسی که به Microsoft Cloud علاقه دارد، آنچه را که به عنوان سه یا چهار “جواهرات پنهان” برتر در Ignite در نظر می گیرید. من به موضوعاتی فکر می کنم که ممکن است به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته باشند یا چیزهایی که اگر مردم بیشتر در مورد آنها بدانند ممکن است به آنها علاقه مند شوند.

اسکات گاتری، معاون اجرایی مایکروسافت، برخی از بزرگترین مشاغل را در این شرکت اداره می کند. او مسئول گروه Cloud + AI مایکروسافت است و بر همه چیز از Azure و Data Platform مایکروسافت گرفته تا Dynamics 365، Power Platform و GitHub نظارت دارد. در پایان روز دوم کنفرانس Ignite 2022 مایکروسافت، که بر روی مخاطبان حرفه ای و توسعه دهنده فناوری اطلاعات متمرکز است، فرصتی داشتم که در Teams با او صحبت کنم.

MJF: نمونه ای از چیزی که Dynamics توسعه داده و به Azure بازگشته است چیست؟

اسکاتگوتری میکروسافت

اعتبار: مایکروسافت

من فکر می کنم پشتیبانی PostgreSQL که به Cosmos DB می آید یکی دیگر از مواردی است که توسعه دهندگان واقعاً در مورد آن هیجان زده خواهند شد و واقعاً به شما امکان می دهد از مقیاس جهانی و قابلیت های فوق العاده Cosmos DB از منظر عملکرد و مقیاس استفاده کنید، با یکی از محبوب ترین API های پایگاه داده رابطه ای، که PostgreSQL است، در راس .

MJF: می‌خواستم از شما درباره Dynamics و Azure با هم بپرسم، زیرا همانطور که اشاره کردید، همکاری زیادی با کار Industry Cloud وجود دارد که اکنون انجام می‌دهید. اما من از نقطه نظر مهندسی کنجکاو هستم که در Dynamics و Azure چه می گذرد، زیرا احساس می کنم سازمان ها به طور فزاینده ای به هم نزدیک می شوند. چگونه قابلیت‌های هوش مصنوعی در Dynamics به آنجا می‌رسند؟ آیا آنها از Azure می آیند یا قابلیت های هوش مصنوعی توسعه یافته در Dynamics org به Azure می آیند؟

اما ما همچنین یک شرکت پلتفرم هستیم و می دانیم که یک برنامه همه موارد استفاده ممکن را در جهان حل نمی کند. و بنابراین، تا جایی که بتوانیم آن خدمات را به‌عنوان APIهای سطح پایین‌تر ارائه دهیم که یا یک کسب‌وکار می‌تواند مستقیماً روی آن‌ها بسازد، یا سایر فروشندگان نرم‌افزار می‌توانند بر روی آن ایجاد کنند و به کسب‌وکارها بفروشند، فکر می‌کنیم این بهترین فرصت برای همه است.

گاتری: خوب، ما از نزدیک شریک هستیم. و بنابراین، مدل‌های اساسی در Azure OpenAI همراه با OpenAI ساخته شده‌اند.

گاتری: ما اشتراک های ویژوال استودیو، پیشنهاد ویژوال استودیو خود را به عنوان یک سرویس اشتراک ارائه می دهیم، و در واقع اکنون چندین سال است که داریم. و بنابراین، ما قطعاً اشتراک را داریم.

گاتری: تنها برای لحظه ای عقب نشینی می کنیم، بدون شک در دوره ای از تغییرات تاریخی اقتصادی، اجتماعی، ژئوپلیتیکی و تکنولوژیکی زندگی می کنیم. و چه تورم باشد که به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسیده باشد، چه زنجیره های تامینی که کشیده شده اند، چه بحران انرژی در اروپا، چه جنگ در اوکراین، چالش های زیادی وجود دارد. ما به تازگی دوره ای از تغییرات عظیم را با همه گیری کووید پشت سر گذاشته ایم، و بدیهی است که هنوز ادامه دارد.

من فکر می‌کنم کاری که ما با Viva Sales انجام می‌دهیم، که دوباره از ادغام Microsoft Cloud بهره می‌برد و شما را قادر می‌سازد تا تجربه فروش خود را در زمینه Teams به طرز چشمگیری بهبود بخشید، و با Dynamics 365 به عنوان CRM ادغام می‌شود. نیروی فروش به عنوان یک CRM. و این توانایی برای بهبود چشمگیر بهره وری سازمان فروش شما، صرف نظر از اینکه چه سیستم ثبتی موجود دارید، من فکر می کنم گوهری پنهان برای بسیاری از مشتریان است. اساساً به این معنی است که هر مشتری می تواند از آن بهره مند شود.