مایکروسافت و انویدیا برای ساخت یک ابر کامپیوتر عظیم هوش مصنوعی در فضای ابری شریک هستند

نمونه‌های Azure قبلاً دارای پردازنده‌های گرافیکی Nvidia A100 هستند که با شبکه Nvidia Quantum 200Gb/s InfiniBand جفت شده‌اند. نمونه‌های آینده با پردازنده‌های گرافیکی Nvidia H100 و Nvidia Quantum-2 400Gb/s شبکه InfiniBand یکپارچه خواهند شد. در همین حال، مجموعه نرم افزاری انویدیا، Nvidia AI Enterprise، در نمونه های Microsoft Azure با پردازنده های گرافیکی A100 گواهی و پشتیبانی می شود. پشتیبانی از نمونه‌های Azure با پردازنده‌های گرافیکی H100 در نسخه‌های نرم‌افزاری آینده اضافه خواهد شد.

انویدیا و مایکروسافت روز چهارشنبه از همکاری چند ساله خود برای ساخت یک ابررایانه هوش مصنوعی در فضای ابری خبر دادند و ده‌ها هزار پردازنده گرافیکی انویدیا را به Microsoft Azure اضافه کردند. توافق جدید Azure را به اولین ابر عمومی تبدیل می‌کند که پشته کامل هوش مصنوعی انویدیا – پردازنده‌های گرافیکی، شبکه و نرم‌افزار هوش مصنوعی را در خود جای داده است.

zdnet-azure-bundle.jpg

میمی تیان / Unsplash
قرارداد جدید همچنین به انویدیا این شانس را می دهد که از ماشین های مجازی Azure برای پیشبرد تحقیقات خود در زمینه هوش مصنوعی مولد استفاده کند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/microsoft-nvidia-partner-to-build-a-massive-ai-supercomputer-in-the-cloud/#ftag=RSSbaffb68

مشتریان شرکتی Azure همچنین به مجموعه کامل گردش‌های کاری هوش مصنوعی و کیت‌های توسعه نرم‌افزار Nvidia که برای Azure بهینه‌سازی شده‌اند، دسترسی خواهند داشت. این شرکت ها همچنین برای بهینه سازی نرم افزار بهینه سازی یادگیری عمیق DeepSpeed ​​مایکروسافت همکاری خواهند کرد.

با تقویت زیرساخت‌های Azure با مجموعه کامل هوش مصنوعی انویدیا، شرکت‌های بیشتری می‌توانند هوش مصنوعی را آموزش دهند، مستقر کرده و مقیاس‌بندی کنند – از جمله مدل‌های بزرگ و پیشرفته.

Manuvir Das، معاون محاسبات سازمانی انویدیا در بیانیه‌ای گفت: «پیشرفت‌های فناوری هوش مصنوعی و همچنین پذیرش صنعت در حال افزایش است. «پیشرفت مدل‌های بنیادی موجی از تحقیقات را برانگیخت، استارت‌آپ‌های جدید را تقویت کرد و برنامه‌های کاربردی جدید سازمانی را فعال کرد.»