مایکروسافت سرویس پیام‌رسانی گروهی Kaizala خود را در سال 2023 کنار می‌گذارد

در 26 آگوست، مقامات مایکروسافت به شرکای خود گفتند که هستند قصد دارد کایزالا را از 31 اوت 2023 بازنشسته کند. پس از آن تاریخ، پشتیبانی و دسترسی به سرویس قطع خواهد شد. تا آن زمان، مشتریان فعلی کایزالا می‌توانند به استفاده از این سرویس ادامه دهند. اما از امروز، 26 اوت، هیچ مستأجر جدیدی وارد کایزالا نخواهد شد. در عوض، آنها مستقیماً برای گپ، جلسات و تماس به تیم‌ها منتقل می‌شوند.

مایکروسافت هنوز سرویس‌های چت و پیام‌رسانی دیگری فراتر از Teams دارد، از جمله Skype و GroupMe. مقامات مایکروسافت همچنان به طور عمومی تاکید می کنند که این دو محصول قرار نیست توسط Teams جایگزین شوند، زیرا آنها کاربردها و بازارهای خاص خود را دارند. اما بیش از چند ناظر مایکروسافت در تعجب هستند که آیا این وضعیت ادامه خواهد داشت یا خیر.


منبع: https://www.zdnet.com/article/microsoft-to-drop-its-kaizala-group-messaging-service-in-2023/#ftag=RSSbaffb68از آن زمان، مایکروسافت توزیع خود را گسترش داده است. در سال 2019، مقامات گفتند که قصد دارند Kaizala را در Teams ادغام کنند و در عین حال تعداد قابل توجهی از ویژگی های جدید را به محصول پیام گروهی اضافه کنند. در سال 2020، مایکروسافت اعلام کرد ادغام کایزالا در تیم ها به تعویق افتاد و اینکه محصول مستقل Kaizala به عنوان بخشی از برنامه های Office 365 و Microsoft 365 همچنان در دسترس خواهد بود.

مایکروسافت سرویس پیام‌رسانی گروهی Kaizala خود را در سال 2018 راه‌اندازی کرد. در ماه‌های بعدی، مقامات این سرویس را به‌عنوان ویژه برای کارگران خط مقدم معرفی کردند. از آن زمان، من از تعدادی از مشتریان شنیده ام که در مورد تفاوت های Kaizala و Teams سردرگم شده اند. به نظر می رسد مایکروسافت بازخوردهای مشابهی را شنیده است – و اکنون به آن توجه می کند.

microsoftkaizalaretirement2023

اعتبار: مایکروسافت

Kaizala به عنوان یک پروژه انکوباسیون گاراژ مایکروسافت در سال 2017 آغاز شد. این پروژه به عنوان یک ابزار بهره وری به طور خاص برای بازار هند آغاز شد.

طبق یادداشتی که مایکروسافت با شرکای مایکروسافت 365 به اشتراک گذاشته است، “بسیاری از کاربران Kaizala دارای مجوزهای Office 365 یا Microsoft 365 هستند و آنها را به طور کامل فعال نکرده اند.” مایکروسافت توقف Kaizala را به عنوان “فرصتی برای شرکای ما برای انتقال کاربران Kaizala به Teams” در نظر گرفته است. برای تسهیل این انتقال، مایکروسافت انجام خواهد داد مجوزهای تیم های “اکتشافی”. در دسترس مشتریان Azure Active Directory (AAD) Kaizala است تا بتوانند به مدت یک سال Teams را به صورت رایگان بررسی کنند.