مایکروسافت سرویس هماهنگی جلسات Scheduler خود را در سپتامبر 2023 کنار می گذارد

Scheduler به عنوان یک افزونه برای بسیاری از مجوزهای Microsoft 365 با طرح Microsoft Exchange Online در دسترس بوده است. زمانبند 10 دلار برای هر کاربر در ماه هزینه دارد با تعهد سالانه و 12 دلار برای هر کاربر در ماه در صورت پرداخت ماهانه. تخفیف‌های حجمی و شریک موجود است و همچنین یک دوره آزمایشی رایگان استاندارد 30 روزه برای Scheduler وجود دارد.

microsoftscheduler متوقف شد

اعتبار: مایکروسافت

طبق یادداشتی که در مرکز پیام آفیس خود پست شده است، مایکروسافت قصد دارد سرویس Scheduler خود را برای مایکروسافت 365 در تاریخ 1 سپتامبر 2023 متوقف کند. با این حال، مقامات می گویند که این شرکت “ممکن است برخی از این ویژگی ها (Scheduler) را با یک پیشنهاد دیگر در آینده همراه کند.”

Scheduler سرویسی است که قبلا Calendar.help نام داشت. کورتانا را قادر می‌سازد تا به‌عنوان پیش‌فرض برای برنامه‌ریزی جلسات با افراد خارج از سازمان کاربر عمل کند. مایکروسافت در ژوئن 2021، یک سال دیرتر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت (در نتیجه تأثیرات ناشی از همه‌گیری کروناویروس کووید-19) در ژوئن 2021، شروع به انتشار Scheduler به زبان انگلیسی در حساب‌های مایکروسافت 365 کرد.

Scheduler به کاربران این امکان را می دهد که از پرس و جوهایی به زبان طبیعی مانند “زمانی برای ملاقات من و پل برای صبحانه هفته آینده بیابید” برای برنامه ریزی جلسات خود استفاده کنند. سرویس Backend در دسترس بودن شرکت‌کنندگان را بررسی می‌کند و قبل از ارسال دعوت‌نامه‌های تقویم، از طریق ایمیل به عقب و جلو می‌رود. برنامه‌ریز همچنین می‌تواند جلسات را دوباره برنامه‌ریزی کرده و لغو کند.

یادداشت مرکز پیام مایکروسافت در مورد لغو آتی Scheduler دلیل حذف این سرویس را بیان نمی کند. حدس من عدم استفاده است، به خصوص با توجه به روشی که کورتانا تا حد زیادی از صفحه رادار مایکروسافت ناپدید شده است. مایکروسافت همچنین سرویس مشابهی به نام FindTime برای Outlook ارائه می دهد.

مایکروسافت اواخر ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد سرویس پیام‌رسانی گروهی Kaizala خود را در سپتامبر 2023 کنار بگذارد. باز هم مقامات دقیقاً دلیل آن را اعلام نکردند، اگرچه عدم استفاده می‌تواند دلیل آن باشد. مقامات مایکروسافت همچنین ممکن است خانه ها را تمیز کنند و خدمات کمتر مورد استفاده را به عنوان راهی برای صرفه جویی در هزینه کنار بگذارند، با توجه به اینکه بخش های Windows و Office اخیراً کمی کمربند را بسته اند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/microsoft-to-drop-its-scheduler-meeting-coordination-service-in-september-2023/#ftag=RSSbaffb68