مایکروسافت سرفیس: چگونه یک شروع متزلزل منجر به اختراع مجدد رایانه شخصی شد

Microsoft Surface Pro 9 Liberty Special Edition

اسمیت می گوید: «برای ماندن در این بخش رقابتی چیزهای زیادی در خطر است. زمانی که Surface Pro 3 راه اندازی شد، دستگاه های جداشدنی به معنای واقعی کلمه 1 درصد از کل بازار محاسبات تلفن همراه را تشکیل می دادند؛ این رقم اکنون به 21 درصد رسیده است و ما انتظار داریم که این میزان تا سال 2027 به 25 درصد افزایش یابد زیرا کار ترکیبی و یادگیری دیجیتالی نیروهای بزرگتری در زندگی ما هستند. همیشه قبل از.”


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-did-microsoft-manage-to-get-it-right-with-surface/#ftag=RSSbaffb68

مایکروسافت نیز در زمانی که بازار رایانه های شخصی ضعیف شده بود و محبوبیت گزینه هایی مانند تبلت ها رو به افزایش بود، وارد بازار شد – و انرژی داد. مایکروسافت تمام انتقادات تکرار اول را پذیرفت و از آنها برای ساخت مدل های بعدی خود استفاده کرد.

این هفته، مایکروسافت رویداد رونمایی پاییزی مایکروسافت سرفیس را برگزار کرد که در آن این شرکت سه مدل سرفیس جدید را به مجموعه محبوب سرفیس خود اضافه کرد: مدل جدید لپ تاپ سرفیس 5، سرفیس پرو 9، Surface Studio 2+. خانواده سرفیس گسترده است و طیف وسیعی از دستگاه‌ها مانند گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و البته تبلت‌های 2 در 1 آن را شامل می‌شود.

با نگاهی به گذشته، فرمول ساده بود: از یک سیستم عامل محبوب با قابلیت چندوظیفه استفاده کنید – ویندوز بر روی 50 درصد از دستگاه‌های محاسباتی موبایل در سراسر جهان اجرا می‌شود – و آن را با پردازنده‌های بدون فن با کارایی بالا همراه کنید. هر دستگاه موفقی که سرفیس پرو 3 را دنبال می‌کند از آن استفاده می‌کند. اسمیت می گوید روش.

جدیدترین تبلت سرفیس، سرفیس پرو 9که جایگزین سرفیس پرو ایکس خواهد شد، طراحی شیک 2 در 1 را حفظ می کند اما دارای ارتقاء طراحی عمده است که آن را کاربردی تر از همیشه می کند. به عنوان مثال، این تبلت مبتنی بر اینتل است و مجهز به Thunderbolt 4 برای سرعت انتقال سریعتر و قابلیت اتصال تبلت به نمایشگرهای 4K است.

این تغییرات سرفیس را به جایی رساند که اکنون در آن قرار دارد، یک رقیب ثابت در بازار رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها. نمونه کارها Surface دارای سرفیس پرو، Surface Go، سرفیس استودیو، Surface Duo، و بیشتر. این محصولات از مدل تبلت 2 در 1 که با آن شروع شد تا مدل های واقعی لپ تاپ و همه در یک (AIO) را شامل می شود.

علیرغم شروع متزلزل، راه اندازی سرفیس در آینده برای مایکروسافت یک لحظه مهم بود، زیرا باعث شد شرکت صرفاً به عنوان یک تامین کننده نرم افزاری که ویندوز را برای رایانه های شخصی ارائه می دهد دیده نشود. اگرچه مایکروسافت سابقه طولانی در ساخت سخت افزار داشت، این اولین باری بود که مایکروسافت واقعاً درگیر ارائه سخت افزارهایی شد که می توانست ارزش روشنی را برای فضای رایانه شخصی به ارمغان آورد.

مایکروسافت سرفیس پرو 9 در نسخه ویژه لیبرتی.

تصویر: مایکروسافت

مایکروسافت اولین نسخه از تبلت رایانه شخصی سرفیس را در سال 2012 منتشر کرد که به عنوان سرفیس با ویندوز RT عرضه شد و سپس به سرفیس RT تغییر نام داد. در یک نگاه، آن مدل با طراحی صفحه نمایش جداشدنی، صفحه کلید قابل اتصال رنگارنگ، پایه تاشو و عملکرد تبلت/لپ تاپ 2 در 1 بسیار شبیه مدل های اخیر به نظر می رسید.

در پایان سال 2021، مایکروسافت پس از اپل، سامسونگ، آمازون و لنوو، با 1.9 میلیون محموله و 4 درصد از سهم بازار، به پنج فروشنده برتر تبلت بعد از اپل، راه یافت. مطالعه تحلیل استراتژی.

همچنین: سرفیس مایکروسافت در سال 2022: چه می خواهیم و چه انتظاری داریم؟

اریک اسمیت، مدیر دستگاه‌های محاسباتی متصل در Strategy Analytics می‌گوید: «مایکروسافت واقعاً راه را برای محاسبات رایانه‌های شخصی به شکل جداشدنی با Surface هموار کرد، اما چندین بار تکرار شد تا آن را به درستی انجام دهیم.

هوانگ می‌گوید: «از Go تا استودیو، پیشنهادی با قیمتی وجود دارد که بیشتر نیازهای هر کاربر را برآورده می‌کند. “و ما همچنان شاهد گسترش بیشتر خط تولید لپ‌تاپ‌ها و لپ‌تاپ‌ها هستیم. طراحی نمادینی دارد که مترادف با کل رده شده است.”

جدول سرفیس پرو 7 مایکروسافت

تصویر: هدف / گتی

هوانگ می‌گوید: «برای بسیاری از کاربران بهره‌وری، نسبت تصویر بلندتر در بیشتر نمایشگرهایی که استفاده می‌کنند، یک تغییر خوش‌آمد در دریایی از نوت‌بوک‌های عریض روزافزون است». “و همچنان یکی از گزینه های اصلی برای دانش آموزان و سازندگان است.”

ایده دستگاه‌های سرفیس به عنوان کاتالیزورهایی که به ایجاد خلاقیت در بازار رایانه‌های شخصی کمک می‌کنند، کارساز بوده است: بسیاری از سازندگان رایانه‌های شخصی دیگر اکنون آن مدل منحصر به فرد را در محصولات خود تکرار می‌کنند.

به عنوان مثال، Dell دارای XPS 13 2-in-1، لنوو دارای ThinkPad X1 Tablet Gen 3 و سامسونگ این را دارد Galaxy Book2، که همه از مدل لپ تاپ/تبلت 2 در 1 استفاده می کنند.

Surface همچنان یکی از محبوب ترین محصولات مایکروسافت است و درآمد آن در سه ماهه چهارم سالانه 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل 226 میلیون دلار افزایش یافته است. سال مالی 2022. اما همیشه اینطور نبود و سرفیس نشان دهنده یک تغییر بزرگ در تجارت مایکروسافت در دهه گذشته است. در اینجا آمده است که چگونه سرفیس جایگاه خود را به عنوان یکی از پرفروش ترین های مایکروسافت به دست آورد.

در مقایسه با مدل اول، مایکروسافت تقریباً همه جنبه‌های سرفیس را بهبود بخشیده است، از جمله تغییر نسبت صفحه نمایش، بهینه‌سازی عملکرد، سبک‌تر کردن دستگاه و افزایش تعداد برنامه‌هایی که با آن سازگار است.

مجموعه سرفیس آنقدر در بازار مستحکم شده است که مردم سرفیس را با هر نوع لپ‌تاپ جداشدنی مرتبط می‌کنند.

هوانگ می‌گوید: «نام سرفیس خود تقریباً به وضعیت کلینکس رسیده است، و بسیاری از افراد در صنعت از کل دسته جداشدنی‌ها به عنوان «سطوح» یاد می‌کنند.

no-top-tablet-vendor-escaped-supply-constraints-in-q4-2021

منبع: Strategy Analytics

مایکروسافت باید اطمینان حاصل کند که به ارتقاء خط تولید سرفیس خود ادامه می دهد تا در بازاری که از رقبا اشباع می شود، تازه بماند.

با این حال، اولین ترکیب تبلت و لپ‌تاپ عمر باتری ضعیفی داشت، فضای ذخیره‌سازی بسیار کمی داشت و بازار را برای عملکرد لپ‌تاپ خود کاملاً برآورده نمی‌کرد. در آن زمان، این تبلت با سایر تبلت ها و لپ تاپ هایی که در بازار تثبیت شده بودند رقابت می کرد، مانند آی پد اپل که می توانست عملکرد بهتری را با قیمتی مشابه ارائه دهد.

فروش این تبلت ضعیف بود و علیرغم اینکه مایکروسافت به دلیل طراحی منحصر به فرد آن مورد تحسین قرار گرفت، در ژوئیه 2013 ضرر 990 میلیون دلاری را متحمل شد. این اولین باری نبود که مایکروسافت نتوانست سخت‌افزار یک محصول جدید را دقیقاً درست کند. در سال 2009، مایکروسافت پخش کننده رسانه ای قابل حمل Zune خود را که تنها دو سال پس از عرضه متوقف شد، کنار گذاشت. در آن زمان، مردم حدس می زدند که سرفیس نیز همین سرنوشت را خواهد داشت.

لین هوانگ، معاون پژوهشی دستگاه‌ها و نمایشگرها در IDC می‌گوید: “سرفیس یک تلاش دشوار برای مایکروسافت است. این شرکت را از یک تامین‌کننده صرف به یک تامین‌کننده/رقیب برای شرکای OEM خود تغییر می‌دهد.”

همچنین: راه اندازی سرفیس مایکروسافت در 12 اکتبر: آنچه در راه است