مایکروسافت تعداد زیادی از Teams را برای نشان دادن رشد ارائه می دهد (به جز آخرین تعداد کاربران)


مدتی است که مایکروسافت شماره استفاده جدیدی را برای پلتفرم همکاری Teams خود اعلام کرده است. در 26 ژوئیه – روزی که درآمد Q’4 سال مالی 22 خود را گزارش کرد – به روز رسانی در مورد تعداد کاربران تیم ارائه نکرد. با این حال، مقامات تعداد زیادی از Teams را به نام نشان دادن رشد مداوم پلتفرم و کمک به مشتریان برای انجام کارهای بیشتر با کمتر ارائه کردند.

در ژانویه 2022، مقامات مایکروسافت گفتند که Teams از 270 میلیون کاربر فعال ماهانه فراتر رفت که از 250 میلیون کاربر فعال ماهانه در ژوئیه 2021 افزایش یافت. (مایکروسافت روشی را که به صورت عمومی ارقام استفاده از Teams خود را افشا می کرد تغییر داد و از کاربران فعال روزانه به کاربران فعال ماهانه تغییر کرد. در سال 2021، احتمالاً به عنوان راهی برای پنهان کردن کاهش رشد.)

امروز مقامات در تماس با درآمد خود گفتند:

  • این شرکت در سال گذشته بیش از 450 قابلیت به Teams اضافه کرد
  • تیم ها در هر دسته بندی سهم دارند: چت، جلسات، تماس
  • اکنون Teams Phone بیش از 12 میلیون کاربر PSTN دارد که تقریباً دو برابر سال قبل است
  • بیش از 60 درصد از 500 فورچون، اتاق های تیم را برای اتصال در محل کار هیبریدی خود انتخاب کرده اند.
  • بیست و پنج درصد از Fortune 500 از پلتفرم تجربه کارمند Viva استفاده می کنند که بر روی Teams ساخته شده است.

مقامات یک رقم کاربر فعال ماهانه تیم‌ها را در طول تماس درآمد امروز ارائه نکردند.

با این حال، این همه کج شدن SKU ها نبود. مدیر مالی، امی هود، امروز در تماس با درآمد گفت که بالاترین قیمت و با ویژگی کامل ترین E5 SKU مایکروسافت 365/Office 365 اکنون 12 درصد از پایه تجاری نصب شده است. آخرین عددی که در این مورد داشتیم E5 بود که 8 درصد از پایه را در سال 2021 تشکیل می داد.

Teams یکی از اجزای کلیدی سطل محصولات است که اکنون به عنوان “Microsoft Cloud” و قبلاً به عنوان “ابر تجاری مایکروسافت” شناخته می شود. این سطل شامل Microsoft 365/Office 365، Azure، Dynamics 365، برخی از بخش‌های LinkedIn و سایر سرویس‌های ابری مایکروسافت است. Microsoft 365/Office 365 — که تیم ها بخش مرکزی آن است — اعتقاد بر این است که بزرگترین بخش Microsoft Cloud باشد.

azurerevenuesq4fy22

اعتبار: مایکروسافت
msq4fy22

اعتبار: مایکروسافت

مقامات مایکروسافت گفتند مایکروسافت کلود، تماماً، 25 میلیارد دلار درآمد برای سه ماهه چهارم ایجاد کرد – بیش از نیمی از کل 51.9 میلیارد دلار برای سه ماهه. تحلیلگران در این سه ماهه 52.4 میلیارد دلار درآمد و درآمد 2.29 دلاری به ازای هر سهم در مقابل 2.23 دلاری مایکروسافت را انتظار داشتند.

در صحبت از Azure، مقامات مایکروسافت گفتند که Azure در مقایسه با سه ماهه سال قبل 40 درصد از تعدادی که هنوز به طور عمومی فاش نشده است، رشد کرده است. مقامات گفتند که مشکلات جاری در ظرفیت Azure باعث رشد نسبتا کندتر Azure در مقایسه با سه ماهه اخیر نشده است. در عوض، آنها این عدد را که کمتر از آن چیزی بود که برخی امیدوار بودند/انتظار می‌کردند، عمدتاً به نرخ نامطلوب ارز نسبت دادند.

مقامات گفتند که رزروهای تجاری مایکروسافت بالاتر از انتظارات بوده است که عمدتاً به دلیل قراردادهای بزرگتر و بلندمدت Azure است. مقامات گفتند که مایکروسافت در سه ماهه چهارم به رکورد یک میلیارد دلار به اضافه قراردادهای Azure، 100 میلیون دلار به اضافه قراردادهای Azure و 10 میلیون دلار به اضافه قراردادهای Microsoft 365 دست یافت. مقامات هفته گذشته گفتند که مایکروسافت قصد دارد 10 منطقه دیتاسنتر جدید را در سال آینده راه اندازی کند.

کسب و کار ویندوز مایکروسافت، تجارت تبلیغاتی و کسب و کار ایکس باکس آن همگی تحت تاثیر منفی قرار گرفتند در سه ماهه چهارم به دلیل تعطیلی تامین کنندگان در چین، جنگ مداوم روسیه و اوکراین و کاهش عمومی هزینه های تبلیغاتی به دلیل کندی اقتصادها. درآمد ویندوز OEM در سه ماهه دو درصد کاهش یافت. درآمد محتوا و خدمات Xbox شش درصد کاهش یافت. و علیرغم اینکه مایکروسافت تبلیغات بیشتر و بیشتری را در محصولات و خدمات خود قرار می دهد، درآمد تبلیغات جستجو و اخبار فقط 18 درصد افزایش یافته است.

هود به تحلیلگران اعلام کرد که علیرغم ادامه چالش‌های محیطی کلان، مایکروسافت در سال مالی 2023 خود (که از اول ژوئیه 2022 آغاز شد) انتظار رشد دو رقمی درآمد و درآمد عملیاتی را با ارز ثابت دارد. با این حال، او همچنین گفت که کسب و کارهای سرفیس، ایکس باکس و ویندوز مایکروسافت احتمالاً در سه ماهه اول سال مالی 23 به تک رقمی پایین کاهش خواهند یافت.


منبع: https://www.zdnet.com/article/microsoft-serves-up-lots-of-teams-numbers-to-demonstrate-growth-except-the-latest-number-of-users/#ftag=RSSbaffb68