مایکروسافت به تلاش خود برای دریافت بیشتر خدمات خود در Azure ادامه می دهد. و Kubernetes کلید است

با این حال، در 10 آگوست، مایکروسافت (با توجه به تردید شرکت در بحث در مورد این موضوع، جای تعجب آور است) منتشر کرد. مطالعه موردی در مورد تلاش آن برای آوردن مایکروسافت 365 به Azure.

هنگامی که توسعه دهندگان Office 365/Microsoft 365 تغییراتی در کد خود ایجاد می کنند، می توانند از Azure Pipelines یا Docker برای بسته بندی خدمات خود به عنوان یک کانتینر استفاده کنند و تصویر را به Azure Container Registry منتقل کنند. کانتینرها برای آزمایش خوشه ها در AKS مستقر شده اند. مایکروسافت از حلقه‌های استقرار داخلی برای اعتبارسنجی تدریجی ویژگی‌ها و نسخه‌های جدید قبل از انتشار گسترده‌تر استفاده می‌کند.

microsoftkubernetesazurem365migration

اعتبار: مایکروسافت
این مطالعه موردی به نقل از مارک پاور، معمار نرم‌افزار شریک مایکروسافت که واحد Experiences + Devices خود را در اختیار دارد، می‌گوید که این شرکت صرفه‌جویی قابل‌توجهی در کسب‌وکار خواهد دید – نه فقط از بسته‌بندی برنامه‌ها با هم در کلاسترهای AKS، یا استفاده از کانتینرها به جای VM، بلکه توسط ایجاد یک پلتفرم برای همه توسعه دهندگان برنامه ما.”

مطالعه موردی اشاره می کند که انتقال مایکروسافت 365 به Azure یک “تلاش چند ساله ای است که هنوز در حال انجام است.”


منبع: https://www.zdnet.com/article/microsoft-continues-its-push-to-get-more-of-its-own-services-hosted-on-azure-and-kubernetes-is-key/#ftag=RSSbaffb68

من سال هاست که کار مایکروسافت برای میزبانی Office 365/Microsoft 365 در Azure را دنبال می کنم. در اوایل سال 2021، مقامات مایکروسافت به من گفتند که «بیشتر» سرویس‌های مایکروسافت 365، از جمله تیم‌ها، شیرپوینت آنلاین و آفیس آنلاین – و همچنین سرویس‌های Xbox Live – عمدتاً (اما نه به طور کامل) در Azure میزبانی می‌شوند. ذخیره‌سازی صندوق پستی برای Exchange Online و Outlook.com “در حال انتقال به زیرساخت استاندارد Azure هستند.”

من یک هفته پیش برای به روز رسانی در مورد این پروژه درخواست کردم و به من گفتند که بیانیه بالا هنوز جاری است. به نظر می رسد برخی از قطعات کلیدی Exchange و SharePoint هنوز در سیستم های فلزی برهنه Autopilot در مراکز داده مایکروسافت در حال اجرا هستند.

مقامات مایکروسافت از صحبت عمومی در مورد کار “CloudOptimal” این شرکت خودداری کرده اند. تیم CloudOptimal در مایکروسافت در داخل شرکت کار کرده است تا خدمات خود مایکروسافت را منتقل کند، چه به صورت خانگی یا خریداری شده به عنوان بخشی از خرید (مانند ماین کرافت، PlayFab و LinkedIn) به Azure.

مایکروسافت هنوز به هدف 10 ساله خود مبنی بر انتقال تمام سرویس های مایکروسافت 365 به اجرا در Azure کامل نشده است. اما یک مطالعه موردی تولید شده توسط شرکت که در اوایل این ماه منتشر شد، نگاهی اجمالی به نحوه انجام این وظیفه مایکروسافت ارائه داد.

مطالعه موردی می گوید که مایکروسافت از کانتینرهای ویندوزی استفاده می کند که روی کانتینرهای این شرکت اجرا می شوند سرویس Azure Kubernetes (AKS) تا حداقل بخشی از این کار را انجام دهد. اهداف مایکروسافت در انتقال بیشتر خدمات خود به Azure عبارتند از انعطاف پذیری بهتر، مقیاس پذیری، اتوماسیون، امنیت، کاهش هزینه و همسویی پایه های کد. مطالعه موردی می‌گوید حرکت از زیرساخت‌های زیربنایی اختصاصی و بدون فلز به زیرساخت مبتنی بر Kubernetes نیز ممکن است به شرکت در استخدام و حفظ استعدادها کمک کند.