مایکروسافت ارسال ویندوز خود را روی دستگاه Arm برای توسعه دهندگان آغاز می کند: Windows Dev Kit 2023

windevkitprojectvolterra

اعتبار: مایکروسافت

اگرچه هیچ چیز مانع از خرید دستگاه Windows Dev Kit 2023 توسط غیرتوسعه‌دهنده‌ها نمی‌شود، اما واقعاً هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای هیچ کاربر «عادی» وجود ندارد که در این مرحله از ویندوز روی Arm استفاده کند – حداقل به نظر من. مایکروسافت برای سال‌ها روی کارکردن Windows on Arm در مقایسه با Windows on Intel کار می‌کرد که نتیجه چندانی نداشت. نوع عمر باتری و افزایش عملکرد وعده داده شده توسط Arm برای اکثر موارد در دنیای واقعی، با وجود OEM ها (از جمله خود مایکروسافت)، با ذکر اعداد بسیار چشمگیر، محقق نشده است.

ریچ ترنر، مدیر اصلی محصول مایکروسافت، هفته گذشته در توییتر تلاش کرد تا از Windows on Arm دفاع کند. او گفت که به آن اعتقاد دارد Windows on Arm و Windows on Intel “اکنون کاملاً قابل مقایسه هستند.”

مایکروسافت همچنین به توسعه دهندگان دسترسی به آن را ارائه می دهد App Assure سرویس سازگاری برنامه به عنوان یک فریب دیگر برنامه‌نویسانی که هنگام انتقال برنامه‌های خود با استفاده از Windows Dev Kit 2023 با مشکلات سازگاری برنامه‌ها یا مسدودکننده‌های فنی مواجه می‌شوند، از مهندسان مایکروسافت برای رفع مشکلات کمک خواهند گرفت.

پاسخ رسمی مایکروسافت از یک سخنگوی زمانی که من در مورد ارزش پیشنهادی Windows on Arm پرسیدم: “با در نظر گرفتن Surface Pro 9 و Windows Dev Kit آینده 2023، ما معتقدیم که سرمایه گذاری های مستمری که در Windows on Arm انجام می دهیم در نهایت سود خواهد برد. مشتریان و کل اکوسیستم ویندوز.”




منبع: https://www.zdnet.com/article/microsoft-starts-shipping-its-windows-on-arm-device-for-developers-windows-dev-kit-2023/#ftag=RSSbaffb68

“دستگاه های Arm می توانند برنامه های x86، x64 و Arm64 را به طور همزمان اجرا کنند! در حال حاضر دستگاه های موجود در بازار مانند X13S و سرفیس پرو 9 لنوو، و دستگاه های آینده مانند “Project Volterra” به طرز شگفت انگیزی سریع هستند و با انتقال برنامه های بیشتر سریعتر خواهند شد.” ترنر توییت کرد.

هنگامی که از وی پرسیده شد که چرا ویندوز در رایانه های شخصی Arm هنوز از نظر عمر باتری با سخت افزار اپل مطابقت ندارد، وی در توییتی نوشت: “در حال حاضر تعداد زیادی کار برای تجزیه و تحلیل و بهبود مصرف انرژی در حال انجام است. اگرچه جالب است که CPU به ندرت بزرگترین پردازنده است. مصرف کننده برق در لپ تاپ/تبلت – این معمولاً صفحه نمایش و/یا کام های بی سیم است.”

برای تشویق توسعه دهندگان بیشتر به هدف قرار دادن ویندوز روی پلتفرم Arm، طی پنج ماه گذشته، مایکروسافت پیش نمایش تعدادی از ابزارهای خود را که به Arm منتقل شده اند، از جمله Visual Studio 2022 (پیش نمایش)، Windows App SDK (پیش نمایش) منتشر کرده است. و کتابخانه هایی از جمله VC++ Runtime و NET 7 (پیش نمایش). ماشین های مجازی Azure دارای پردازنده مبتنی بر Ampere Altra Arm (که از توزیع های مختلف لینوکس، به علاوه نسخه های پیش نمایش Windows 11 Pro و Enterprise پشتیبانی می کنند). این شرکت همچنین Teams، Arm64 Office، Edge، Defender for Endpoint و OneDrive Sync را پورت کرد تا آنها به صورت بومی روی Arm کار کنند.

“Project Volterra”، دستگاه مایکروسافت با هدف توسعه دهندگان علاقه مند به ساخت، آزمایش و اجرای ویندوز بومی در برنامه های Arm، از امروز، 24 اکتبر ارسال می شود. مایکروسافت روی دستگاه جدید 599 دلاری حساب می کند تا توسعه دهندگان بیشتری را برای ساخت ویندوز بومی در Arm حساب کند. برنامه ها، به ویژه برنامه های هوش مصنوعی که از واحد پردازش عصبی داخلی در پلتفرم کوالکام بهره می برند.

Windows Dev Kit 2023، به عنوان مینی کامپیوتر جدید شناخته شده است، پردازنده Snapdragon 8cx Gen 3 را اجرا می کند و با 32 گیگابایت رم، 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی، وای فای 6، اترنت فیزیکی، سه پورت USB-A، دو پورت USB-C و یک پورت مینی نمایش ارائه می شود. کاربران می توانند حداکثر سه مانیتور خارجی را به طور همزمان (از جمله دو نمایشگر با فرکانس 4K 60 هرتز) درایو کنند. این دستگاه از امروز در هشت کشور استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده در دسترس است. (سخنگوی گفت: فراتر از 599 دلار برای پیکربندی تک، قیمت بسته به در دسترس بودن بازار متفاوت خواهد بود.)