ماموریت آرتمیس 1: سفینه فضایی Orion ناسا برای سفر به خانه آماده می شود

تا روز چهارشنبه، اوریون 5681 پوند پیشران استفاده کرده است که کمی بیشتر از 5640 پوندی است که از روز دوشنبه سوزانده بود. هنوز 2004 پوند حاشیه دارد که حدود 94 پوند بیشتر از آنچه قبل از پرتاب محاسبه کرده بود و چهار پوند بیشتر از روز دوشنبه است.

درست بعد از ساعت 4 بعدازظهر CST در 30 نوامبر، اوریون 253079 مایلی از زمین و 50901 مایلی از ماه را طی می کرد و با سرعت 2052 مایل در ساعت حرکت می کرد.

از زمانی که موشک سیستم پرتاب فضایی Artemis I ناسا در ماه گذشته پرتاب شد، آژانس فضایی ایالات متحده چیز زیادی در مورد نقش آژانس فضایی اروپا (ESA) در ماموریت Artemis I نگفته است، اما اکنون بر اهمیت ESA و ایرباس Orion تاکید می کند. نقش ماژول سرویس در تنظیم مسیر فضاپیما. قابل ذکر است، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه از مقر ناسا بازدید کرد با معاون رئیس جمهور ایالات متحده کامالا هریس برای مشاهده تصاویر و ویدیو از تلسکوپ وب اوریون و ناسا و بحث در مورد جنبه های تجاری سرمایه گذاری های فضایی آینده.

در روز 15 ماموریت آرتمیس I، تیم مدیریت ناسا به تصمیم برای خارج کردن Orion از مدار رتروگراد دور خود رای دادند، جایی که از روز جمعه، 25 نوامبر به مدت شش روز بوده است. تیم سوختگی را آغاز خواهد کرد. در ساعت 3:53 بعد از ظهر امروز، آن را در مسیر بازگشت به زمین پس از این هفته با رسیدن به 268563 مایلی از زمین قرار داد که از رکورد آپولو 13 20000 مایل فراتر رفت.

Orion قرار است در روز یکشنبه، 11 دسامبر در اقیانوس آرام سقوط کند. تیم سیستم‌های زمینی اکتشافی ناسا و نیروی دریایی ایالات متحده چند روز قبل از بازیابی آن به حرکت در خواهند آمد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/artemis-1-mission-nasas-orion-spaceship-gets-ready-for-the-journey-home/#ftag=RSSbaffb68

ماژول سرویس ESA مجهز به 33 موتور است و به عنوان “نیروگاه” Orion عمل می کند. فراتر از نیروی محرکه، الکتریسیته، کنترل حرارتی، هوا و آب را فراهم می کند – که همگی برای Artemis II و ماموریت های آینده با خدمه انسانی حیاتی هستند. همچنین، Artemis I برای اولین بار است که ناسا از یک سیستم ساخت اروپا به عنوان جزء حیاتی یک فضاپیمای ایالات متحده استفاده می کند.

اوریون روز چهارشنبه برای حفظ مسیر فعلی خود و کاهش سرعت خود قبل از خروج از مدار رتروگراد دور، سوخت تعمیر و نگهداری را تکمیل کرد. این یک سوزش بسیار طولانی 95 ثانیه ای از شش پیشران کمکی آن از ماژول سرویس ESA بود. سوختگی های پیشراننده از 17 ثانیه تجاوز نکرده است.

artemis-i-fd-12-orion-and-our-moon-1024x768

به گفته ناسا، سوختن طولانی‌تر داده‌های بیشتری برای توصیف پیشرانه‌ها و گرمایش تشعشعی روی بال‌های آرایه خورشیدی فضاپیما برای کمک به اطلاع‌رسانی محدودیت‌های عملیاتی اوریون به آن داده است.

طرفداران فضایی می توانند سوختگی را که Orion را از مدار رتروگراد دور خارج می کند، امروز در ساعت 3:30 بعد از ظهر CST در هر دو ناسا تماشا کنند. سایت اینترنتی یا اپلیکیشن ناسا

همچنین: آرتمیس چیست؟ هر آنچه که باید در مورد ماموریت ماه جدید ناسا بدانید

هدف کامل اجرای آزمایشی بدون خدمه Artemis I که حدود 4 میلیارد دلار هزینه داشت، اطلاع رسانی به Artemis II و ماموریت های آتی از سال 2025 به بعد است.

فضاپیمای آرتمیس I Orion در حال آماده شدن برای بازگشت به زمین است.

همچنین: بعد از عبور از ماه، آینده فضاپیمای آرتمیس I Orion ناسا چیست؟

ما به جمع‌آوری داده‌های آزمایش پرواز و کاهش ریسک برای پرواز خدمه ادامه می‌دهیم.» مایک سارافین، مدیر ماموریت آرتمیس گفت. ما همچنان یاد می‌گیریم که سیستم چگونه کار می‌کند، حاشیه‌های ما کجاست، و چگونه به عنوان یک تیم یکپارچه با خودرو کار کنیم.»

ناسا خاطرنشان کرد: ماژول خدماتی که توسط ESA (آژانس فضایی اروپا) و شریک آن Airbus Defense and Space ارائه می شود، همکاری بین المللی ناسا را ​​از ایستگاه فضایی بین المللی به اکتشافات اعماق فضا گسترش می دهد.

جبار در مدار رتروگراد دور به دور ماه حرکت می کند.

تصویر: ناسا