ماشین‌های مجازی Azure مبتنی بر Arm مایکروسافت آماده عرضه هستند

مایکروسافت هنوز نگفته است که قصد دارد از ویندوز سرور در Arm به غیر از استفاده داخلی خود پشتیبانی کند. در سال 2020، مایکروسافت رسما اعلام کرد که با اینتل، AMD و دو فروشنده ARM (کوالکام و غارها) برای پشتیبانی از Project Olympus، طراحی سخت افزاری ابری نسل بعدی مایکروسافت که در اختیار پروژه Open Compute قرار گرفته است. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که با چندین تامین کننده ARM از جمله Qualcomm و Cavium در راه اندازی ویندوز سرور برای اجرای ARM فقط برای استفاده از مرکز داده داخلی خود درگیر بوده است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/microsofts-arm-based-azure-vms-are-ready-to-roll/#ftag=RSSbaffb68

ماشین‌های مجازی Azure در Arm برای اجرای Windows 11 Professional و Enterprise در Arm طراحی شده‌اند. آنها همچنین از انواع توزیع های سیستم عامل لینوکس، از جمله Canonical Ubuntu، Red Hat Enterprise Linux، SUSE Enterprise Linux، CentOS و Debian پشتیبانی می کنند. مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن پشتیبانی از Alma Linux و Rocky Linux در آینده است.

را خانواده های جدید VM مبتنی بر بازو Azure شامل:

  • سری Dpsv5، با حداکثر 64 vCPU و 4 گیگابایت حافظه در هر vCPU تا 208 گیگابایت،
  • سری Dplsv5، با حداکثر 64 vCPU و 2 گیگابایت حافظه در هر vCPU تا 128 گیگابایت، و
  • سری Epsv5، با حداکثر 32 vCPU و 8 گیگابایت حافظه در هر vCPU تا 208 گیگابایت

ماشین های مجازی Azure با پردازنده های Ampere Altra Arm در 10 منطقه Azure و چندین منطقه در دسترس در سراسر جهان در دسترس خواهند بود. آنها در ایالات متحده (West US2, West Central US, Central US, East US, East US 2) در دسترس خواهند بود. اروپا (اروپا غربی، اروپای شمالی)؛ آسیا (آسیای شرقی، آسیای جنوب شرقی) و استرالیا (استرالیا شرقی)، با مناطق بیشتری بعد از 1 سپتامبر. ماشین‌های مجازی مبتنی بر Arm را می‌توان در خوشه‌های Kubernetes که با استفاده از سرویس Azure Kubernetes (AKS) مدیریت می‌شوند، گنجاند.

مایکروسافت از طریق کار خود با Ampere Computing، استارت آپی که تراشه های سرور را تولید می کند، Arm را به ماشین های مجازی Azure رساند. Ampere در سال 2021 اعلام کرد که مایکروسافت و Tencent Holdings هر دو به عنوان مشتری در این شرکت هستند.

خدمات وب آمازون چندین سال است که VM های مبتنی بر Arm را ارائه می دهد. گوگل در ماه جولای اعلام کرد که قصد دارد همین کار را انجام دهد، همچنین در ارتباط با آمپر.

در ماه آوریل، مایکروسافت پیش نمایشی از پشتیبانی Arm در ماشین های مجازی Azure را اعلام کرد. امروز 8 مرداد اینها را مسئولان گفتند ماشین های مجازی مبتنی بر بازو در Azure به طور کلی این هفته در دسترس خواهند بود، از 1 سپتامبر شروع می شود.

مقامات مایکروسافت گفتند که از آوریل صدها مشتری در حال آزمایش ماشین های مجازی Azure ساخته شده بر روی Altra هستند. آنها از آنها برای سرورهای وب و برنامه، پایگاه داده های منبع باز، میکروسرویس ها، برنامه های جاوا و دات نت، بازی، سرورهای رسانه و موارد دیگر استفاده کرده اند.

azurearmvmampere

اعتبار: ZDNet