ماده در پاییز 2022 در راه است (انگشت‌های دست زده)، اما چرا این موضوع برای شما مهم است؟

در پایان، Matter باید تجارت خانه هوشمند را هم برای تولید کنندگان و هم برای مصرف کنندگان ساده کند. خیلی شیرین است که هنگام انتخاب یک زنگ ویدیویی یا دوربین امنیتی نگران برندی که با کدام برند کار می‌کند یا کدام دستگاه از چه دستیار پشتیبانی می‌کند و فقط مارک‌هایی را که دوست دارید انتخاب کنید، بسیار شیرین است.

از زمانی که دستگاه‌ها و هاب‌های هوشمند در بازار ظاهر شدند، عدم سازگاری بین برندها و دستگاه‌ها مشکل بزرگی بوده است. در حال حاضر، شما باید سیستم‌های اتوماسیون خانگی خود را با دقت انتخاب کنید، در غیر این صورت ممکن است دستگاه‌های سازگار کافی را پیدا نکنید، و ممکن است مجبور شوید چندین برنامه را برای کنترل خانه خود استفاده کنید.

همچنین: 5 بهترین اسپیکر هوشمند

Matter یک استاندارد اتصال مبتنی بر IP منبع باز جدید برای فناوری خانه هوشمند است. این به عنوان یک پروژه مشترک به نام CHIP (خانه متصل از طریق پروتکل اینترنت) توسط اتحادیه Zigbee، متشکل از اپل، گوگل، آمازون و بسیاری از شرکت های دیگر اعلام شد. روی لایه‌های شبکه Wi-Fi و Thread اجرا می‌شود و برای راه‌اندازی از بلوتوث کم انرژی (BLE) استفاده می‌کند.

کوری وانگ از اپل، تولیدکننده طراحی رابط انسانی، در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC 2022) به موضوع اشاره کرد و به نیاز به سازگاری بیشتر بین برندها در دستگاه های خانه هوشمند برای یک خانه واقعاً متصل اشاره کرد. گوگل گفت که هاب های هوشمندش که در حال حاضر Thread داخلی دارند، به عنوان هاب های Matter دو برابر می شوند و در صورت در دسترس بودن از این فناوری استفاده می کنند. آمازون در سال 2021 اعلام کرد که تقریبا تمام دستگاه های اکو از ماده پشتیبانی خواهد کرد.

ماده باید به شما اجازه دهد a اضافه کنید چشمک زدن دوربین برای مثال، با پشتیبانی گسترده در بین فناوری‌ها و تولیدکنندگان، به‌طور بومی در اکوسیستم Apple HomeKit شما وارد می‌شود.

فضای داخلی یک خانه مدرن با سیستم اتوماسیون هوشمند نصب شده بر روی دیوار

imaginima/Getty Images

هدف CSA تغییر آن با توسعه Matter است. یک استاندارد می تواند مشکلات قابلیت همکاری را کاهش دهد و نیاز به سرهم بندی مربوط به اتصال دستگاه های ناسازگار به یک سیستم اتوماسیون را از بین ببرد.

موضوع بدون شک از زمان معرفی آن در اواخر سال 2019، توجه زیادی را در عرصه اینترنت اشیا به خود جلب کرده است. اتحاد استانداردهای اتصال به دنبال تبدیل Matter به استاندارد اتصال جدید برای خانه های هوشمند است.

لوگوی موضوع

موضوع

همچنین: 4 بهترین مرکز خانه هوشمند

سوال بزرگ این است که Matter چه زمانی در دسترس خواهد بود. استاندارد جدید در اتصال خانه های هوشمند قرار بود قبل از پایان سال 2021 راه اندازی شود. ما از نیمه راه سال 2022 گذشته ایم و هنوز در مورد پل های خانه هوشمند بحث می کنیم. اما CSA متعهد به راه اندازی در پاییز امسال شده است.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/smart-home/matter-is-coming-fall-2022-fingers-crossed-but-what-is-it/#ftag=RSSbaffb68

بنابراین به‌جای اینکه دستگاه‌ها فهرستی از تمام دستیارهای خانگی پشتیبانی‌شده‌ای که می‌توانند با آن‌ها کار کنند، داشته باشند، بسیاری از آنها به سادگی با یک لوگوی Matter عرضه می‌شوند.