لینوکس فقط برای توسعه دهندگان و متخصصان خط فرمان نیست

مهم نیست که شما چه فکر می کنید، لینوکس بسیار ساده تر از آن چیزی است که شما تصور می کنید. اگرچه قدرت لینوکس مطمئناً به توسعه دهندگان و کسانی که با خط فرمان آشنا هستند کمک می کند، این مخاطبان اصلی مورد نظر نیستند. لینوکس برای همه است. اگر مدتی است که در حصار بوده‌اید، بگذارید این چیزی باشد که به آن نیاز دارید تا شما را به سمت روش منبع باز انجام کارها راحت کند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/linux-is-not-just-for-developers-and-command-line-pros/#ftag=RSSbaffb68

موضوع این بود که زمانی که من صاحب کامپیوتر پنتیوم 75 بودم، لینوکس را روی ویندوز نصب کردم.

همچنین: بهترین توزیع های لینوکس برای برنامه نویسی

لینوکس واقعا برای کیست؟

همچنین: نحوه نصب برنامه های لینوکس از خط فرمان

لازم نیست اسکریپت های Bash بنویسید یا نحوه کامپایل نرم افزار را بدانید

یکی از اولین کارهایی که من باید انجام می‌دادم این بود که یک اسکریپت Bash را برای متصل نگه داشتن مودم به ISP خود جمع کنم. این به طور جدی چالش برانگیز بود. و نصب نرم افزار جدید تقریباً به ناچار نیاز به کامپایل داشت.

اما در مورد این تصور که برای استفاده از لینوکس باید یا توسعه دهنده باشید یا خط فرمان را مانند پشت دست خود بدانید، چطور؟ آیا حقیقتی درباره آن وجود دارد؟

من توسعه دهنده نیستم اگرچه، من C++ را در دهه 90 مطالعه کردم و این واقعاً وسعت آن بود. من در کلاس هایم خیلی خوب عمل کردم اما به سرعت متوجه شدم که هیچ تمایلی برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده ندارم. و همانطور که همه می دانند، اگر از آن استفاده نکنید، آن را از دست می دهید. زمان بسیار کمی طول کشید تا مغزم همه چیزهایی را که در مورد C++ آموخته بودم کنار بگذارد.

نمای نزدیک از پنگوئن لینوکس روی صفحه شطرنج

گئورگ S/Shutterstock

از این گذشته، من این کار را زمانی انجام دادم که لینوکس واقعاً (و واقعاً) چالش برانگیز بود.

این قبل از مطالعه من در ++C رخ داد، بنابراین رویکرد من به سیستم عامل منبع باز بسیار از دیدگاه کاربر بود.

همچنین: بهترین توزیع های لینوکس برای مبتدیان: شما می توانید این کار را انجام دهید

امروز اینطور نیست. با توزیع های مدرن لینوکس، نیازی به نوشتن اسکریپت های Bash یا نصب نرم افزار از منبع نیست. مطمئنا، شما هنوز هم می توانید، اما این مورد نیاز نیست. و کامپایل نرم افزار؟ من سال هاست که مجبور به این موضوع نبودم.

توسعه دهنده نبودن هیچ مانعی برای من ایجاد نکرد. نمی گویم به من کمک کرد، اما مطمئناً مانع یادگیری یک سیستم عامل جدید نشد. و آن زمانی بود که لینوکس در واقع یک چالش بود.

روزی روزگاری اینطور نبود. روزهای قدیم را به یاد می آورم که مدام مجبور بودم برای انجام کارها فیلمنامه های Bash بنویسم.

این روزها؟ نه چندان من تا آنجا پیش خواهم رفت که بگویم استفاده از لینوکس به همان اندازه MacOS یا Windows آسان است. و تا آنجا که به قابلیت اطمینان و امنیت مربوط می شود، لینوکس با MacOS برابری می کند و ویندوز را از آب خارج می کند.

بگذار توضیح بدهم.

زمانی که این اتفاق افتاد، متوجه شدم که چاره ای جز یادگیری نحوه استفاده از لینوکس ندارم. و حدس بزنید چه…

مطمئناً، توسعه‌دهندگان از لینوکس استفاده می‌کنند، اما همه افراد دیگر، از طراحان گرفته تا اعضای خانواده، عزیزان، تقریباً هرکسی که می‌خواهد با سیستم‌عاملی کار کند که از همان تیرها و فلش‌های ظالمانه رنج نمی‌برد، استفاده می‌کنند. بدبختی ویندوز

البته حتی در آن زمان نیز نصب از منبع اغلب ترکیبی از دستورات بود ./پیکربندی، ساختن، و را نصب کنید. با این حال، آن طور که شما فکر می کنید، دقیقاً جهانی نبود. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک هسته جدید نصب کنید، فرآیند به طور قابل توجهی چالش‌برانگیزتر بود.

و من کاملاً با آن مشکلی نداشتم.

حقیقت این است که لینوکس برای همه است. شاید تا به حال سیستم عامل منبع باز را تجربه نکرده باشید، به این معنی که نشان دهنده یک تغییر بزرگ است. من فکر می کنم نسبتاً بی خطر است که بگوییم اکثر مردم تغییر را دوست ندارند (یا آنها را در آغوش می گیرند).

اما حتی لینوکس هم آنطور که انتظار دارید تغییر عمیقی ندارد. اساساً، درست مانند هر سیستم عامل دسکتاپ دیگری در بازار کار می کند. شما از ماوس خود برای کلیک روی منوها و باز کردن نرم افزار استفاده می کنید. شما از نرم‌افزارهایی مانند مرورگرهای وب، مجموعه‌های آفیس، کلاینت‌های ایمیل و پخش‌کننده‌های رسانه درست مانند هر سیستم عاملی استفاده می‌کنید. می‌توانید بکشید و رها کنید، کاربران را مدیریت کنید، پوشه‌های جدیدی ایجاد کنید، و به طور کلی مانند همیشه از رایانه استفاده کنید.

بزرگترین تفاوت با کاربر نهایی در رابط ها است که اتفاقاً بر اساس مفاهیم سنتی و قابل درک است. منوهای شروع، راه‌اندازهای برنامه، کشیدن و رها کردن، مدیریت فایل، سینی‌های سیستم، اعلان‌ها و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که قبلاً به آنها عادت کرده‌اید.

همچنین زمان زیادی نگرفت تا متوجه شدم که نمی توانم سیستم عامل ویندوز را تحمل کنم.

در یک کلام، نه.

اینها مفاهیم یا ویژگی هایی نیستند که برای توسعه دهندگان یا متخصصان خط فرمان طراحی شده باشند، بلکه ایده هایی هستند که برای همه سیستم عامل ها اساسی هستند. و تا زمانی که به یکی از توزیع های اصلی لینوکس (مانند اوبونتو، لینوکس مینت، سیستم عامل Zorinو غیره)، حتی کوچکترین مشکلی برای افزایش سرعت نخواهید داشت.

همچنین: نحوه انتخاب توزیع مناسب دسکتاپ لینوکس