لیزر ریز و پرقدرت جدید ناسا می تواند آب را در ماه پیدا کند

دیدن: ناسا در حال ایجاد یک مسیر الهام بخش است. ما باید مطمئن شویم که همه می توانند آن را دنبال کنند

فناوری قبلی به ناسا این امکان را داده بود که تأیید کند که مقادیر کمی هیدراتاسیون در سراسر ماه وجود دارد. با این حال، این فناوری‌ها نتوانسته‌اند شناسایی کنند که از کجا آمده است، چقدر آب وجود دارد یا حتی اگر در واقع آب است یا خیر. اکنون با استفاده از فناوری گودارد، مهندس دکتر برهانو بولچا ابزاری را برای مکان یابی و شناسایی قطعی منابع آب در ماه ایجاد کرده است. پست ناسا.

دکتر بولچا می گوید: «مشکل فناوری لیزر موجود این است که هیچ ماده ای خواص مناسبی برای تولید موج تراهرتز ندارد.

دکتر بولچا گفت که ابزاری به نام طیف‌سنج هترودین می‌تواند روی فرکانس‌های خاصی بزرگ‌نمایی کند تا هیدراتاسیون روی ماه را تعیین و شناسایی کند. یک لیزر تراهرتز پایدار و پرقدرت که برای طیف‌سنج مورد نیاز است، با همکاری Longwave Photonics از طریق برنامه تحقیقات نوآوری در کسب‌وکارهای کوچک ناسا (SBIR) نمونه‌سازی شد.

برای دور زدن مشکلات پرتوهای لیزری آبشاری کوانتومی که در یک زاویه بزرگ پخش می‌شوند، تیم با استفاده از فناوری نوآورانه‌ای که توسط بودجه تحقیق و توسعه داخلی گدارد (IRAD) پشتیبانی می‌شود، لیزر را روی یک موجبر با یک آنتن نوری نازک برای سفت کردن پرتو یکپارچه کرد.

دیدن: ناسا قراردادی را برای پردازشگر محاسباتی منعقد می کند که اکتشاف فضا را تغییر می دهد

ناسا می گوید ترکیبات حاوی هیدروژن مانند آب فوتون هایی در محدوده فرکانس تراهرتز ساطع می کنند. با این حال، لیزرهای سنتی در بخشی از طیف که به عنوان شکاف تراهرتز شناخته می شود، کوتاهی می کنند. برای پر کردن این شکاف، تیم دکتر Bulch در حال توسعه لیزرهای آبشاری کوانتومی هستند.

دکتر Bulch امیدوار است یک لیزر آماده پرواز برای برنامه Artemis ناسا داشته باشد. با این حال، استفاده از این لیزر می تواند بسیار فراتر از ماموریت آرتمیس باشد. ناسا گفت: «همچنین می‌تواند یک دستگاه دستی را برای استفاده توسط کاوشگران آینده در ماه، مریخ و فراتر از آن تأمین کند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/nasa-develops-a-tiny-high-powered-laser-to-find-water-on-the-moon/#ftag=RSSbaffb68 screen-shot-2022-08-24-at-3-11-47-pm.png

ناسا / مایکل جیونتو

ناسا شناسایی آب و سایر منابع را در اولویت قرار می دهد زیرا برای کاوش ماه و سایر اجرام در منظومه شمسی بسیار مهم است.

“ماموریت های دیگر هیدراتاسیون را در ماه یافتند، اما این می تواند نشان دهنده هیدروکسیل یا آب باشد. اگر آب است، از کجا آمده است؟ آیا بومی شکل گیری ماه است یا بعداً با برخورد دنباله دار وارد شده است؟ چقدر آب است؟ ما باید به این سوالات پاسخ دهیم زیرا آب برای بقا حیاتی است و می توان از آن برای تولید سوخت برای اکتشافات بیشتر استفاده کرد.”