قوانین اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه همه دستگاه های تلفن همراه، از جمله آیفون، باید از شارژ USB-C پشتیبانی کنند

“طبق قوانین جدید، مصرف کننده هر بار که یک دستگاه جدید خریداری می کند، دیگر نیازی به شارژر متفاوت نخواهد داشت، زیرا آنها می توانند از یک شارژر واحد برای طیف وسیعی از دستگاه های الکترونیکی قابل حمل کوچک و متوسط ​​استفاده کنند.” بیانیه مطبوعاتی از پارلمان اروپا اعلام کرد.

همچنین: استفاده از کابل USB-C اشتباه می تواند به فناوری شما آسیب برساند. در اینجا نحوه جلوگیری از آن آمده است

بر اساس قانون جدید، تمام دستگاه های الکترونیکی قابل حمل فروخته شده در اتحادیه اروپا، از جمله تلفن همراه، لپ تاپ، دوربین های دیجیتال، هدفون، کنسول های بازی ویدیویی، کتابخوان های الکترونیکی، صفحه کلید، موس، دستگاه های GPS قابل حمل و هدست باید دارای USB-C باشند. پورت های شارژ

سال گذشته، زمانی که این قانون در سراسر پارلمان پخش شد، اپل با این پیشنهاد مخالفت کرد و گفت که بر اساس گزارش، اعمال یک رابط جهانی “به جای تشویق، نوآوری را خفه می کند.” اخبار بی بی سی.

این تصمیم به‌ویژه اپل را تحت فشار قرار می‌دهد که کابل‌های شارژ را فقط با دستگاه‌های اپل تولید می‌کند. این مدل کسب و کار انحصاری، گره زدن تکنولوژیک نامیده می شود. این قابلیت همکاری را محدود می‌کند، و این امر ساخته شده است اکوسیستم اپل بسیار سودآور است.

امروز پارلمان اروپا تصمیمی را تصویب کرد که بر اساس آن تمام دستگاه‌های الکترونیکی فروخته شده در اتحادیه اروپا باید در سال‌های آینده دارای یک پورت شارژ جهانی باشند.

هنگامی که شورای اروپا این قانون را تأیید کرد، در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر می شود و 20 روز پس از انتشار اجرا می شود. دستگاه‌های جدید باید پس از دو سال از این قانون پیروی کنند و دستگاه‌هایی که قبل از انتشار مجله فروخته می‌شوند، معافیت خواهند داشت.


منبع: https://www.zdnet.com/article/european-parliament-rules-for-universal-charging-ports-on-all-portable-electronic-devices/#ftag=RSSbaffb68

دستگاه‌هایی که برای درگاه‌های شارژ USB-C خیلی کوچک هستند، مانند ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام، از این قانون مستثنی هستند.

کابل داده شارژ USB-C سفید، نوع C

گتی ایماژ/iStockphoto

دستگاه های اپل از یک درگاه شارژ منحصر به فرد استفاده می کنند و این شرکت کابل های شارژ خود را برای آیفون هایی که از کانکتور لایتنینگ استفاده می کنند، تولید می کند. با این حال، قبل از این تصمیم، مدل‌های جدیدتر iPad و MacBook Pro به درگاه‌های شارژ USB-C روی آوردند.

قانون جدید تا پایان سال 2024 در مورد تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و دوربین‌های فروخته شده در اتحادیه اروپا اعمال می‌شود. تا بهار سال 2026، لپ‌تاپ‌ها باید از این دستور پیروی کنند. هدف قانون جدید رسیدگی به چند مشکل ناشی از هزینه های سیمی، مانند اثرات زیست محیطی، هزینه های مصرف کننده و اتصالات تکنولوژیکی است.

همچنین: چرا نباید کابل های شارژ را به پاور بانک خود وصل کنید؟

در سال‌های آینده، این قانون برای گزینه‌های شارژ بی‌سیم با هدف افزایش قابلیت همکاری نیز اعمال خواهد شد.