قطعی مایکروسافت آژور برای برخی از سرویس‌های متکی به انتشار «بایونیک» اوبونتو ادامه دارد

بر اساس تصویربرداری از صفحه وضعیت Azure از 30 اوت توسط BleepingComputer.com، به نظر می رسد حتی بیشتر خدمات Azure در ابتدا تحت تأثیر مشکل اوبونتو قرار گرفتند. در حالی که گفته می‌شود AKS و ACA تحت تأثیر قطعی امروز قرار گرفته‌اند، دیروز، پایگاه داده Azure برای PostgreSQL، Azure Monitor، Azure Sentinel و Azure VMware Solution نیز تحت تأثیر قرار گرفتند، این عکس از صفحه نشان می‌دهد.

canonicalubuntuazuredns

اعتبار: صفحه وضعیت Microsoft Azure (31 اوت)

مقامات مایکروسافت به تیاو باگ و رفع احتمالی در وب سایت Canonical/Ubuntu. صفحه وضعیت Azure همچنین خاطرنشان می‌کند که مشتریان می‌توانند نمونه‌های VM آسیب‌دیده را راه‌اندازی مجدد کنند تا یک اجاره DHCP جدید و حل‌کننده(های) DNS جدید دریافت کنند.

مقامات مایکروسافت گفتند که به روز رسانی های توهین آمیز اوبونتو تا تکمیل تحقیقات بیشتر حذف شده اند. آنها گفتند که در صورت لزوم به روز رسانی های بیشتری را ارائه خواهند کرد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/microsoft-azure-outage-continues-for-some-services-relying-on-ubuntu-bionic-release/#ftag=RSSbaffb68مقامات مایکروسافت گفتند که مهندسی این شرکت یک اصلاح خودکار برای خوشه‌های Azure Kubernetes Service (AKS) به کار گرفته است. با این حال، “زیرمجموعه ای از موارد” وجود دارد که گره های AKS تحت پوشش تشخیص اصلاح خودکار قرار نگرفته و رفع نشده اند. مقامات در یک به روز رسانی درست قبل از ساعت 8 صبح امروز، 31 آگوست، گفتند که تیم در حال کار بر روی اصلاح همه خوشه ها در تمام مناطق در سراسر جهان است.

مقامات مایکروسافت گفتند که یک اشکال در اوبونتو 18/04 “به خطاهای رزولوشن DNS منجر خواهد شد” و “گزارش‌های این مشکل به همین نسخه اوبونتو محدود می‌شود.”

برخی از مشتریان Microsoft Azure که ماشین‌های مجازی اوبونتو 18.04 را اجرا می‌کنند، همچنان با مشکلاتی مواجه می‌شوند که مایکروسافت آن را به مشکلات DNS در نسخه «Bionic» اوبونتو نسبت می‌دهد. مشکلات در 30 آگوست در ساعت 2 بامداد به وقت شرقی آغاز شد و به گفته صفحه وضعیت Azure مایکروسافت، از ساعت 10:30 صبح به وقت شرقی در تاریخ 31 اوت همچنان بر سرویس Azure Kubernetes (AKS) و Azure Container Apps (ACA) تأثیر می گذارد.