عاشق پرندگان؟ با این برنامه پرنده رایگان به محافظت از آنها کمک کنید

انبوهی از مردم طبیعت را از طریق سرسبزی پارک‌های محلی و حیات وحش حیاط‌های خلوت در طول همه‌گیری کشف کردند. جای تعجب نیست که محبوبیت فعالیت های خارج از منزل به شدت افزایش یافته است، به طوری که در سال 2020 در مقایسه با سال 2019، 8.1 میلیون آمریکایی بیشتر به مسیرهای پیاده روی رفتند.

جدای از ورزش و سرگرمی برای تقویت مغز، بیرون رفتن در طبیعت مزایای روانی و سلامتی عمیقی دارد. فقط آن را از ناتالی وایت، یکی از بنیانگذاران Birda بگیرید: “قدرت شفابخش طبیعت در گذر از مبارزه من با سرطان بسیار مهم بود. این انگیزه من را برای محافظت از دنیای طبیعی خود، الهام بخشیدن به دیگران برای انجام همین کار، و به جای گذاشتن میراث مهم تر کرد. برای دخترانم.”

چه برنامه‌های دیگری می‌توانند به من در بیرون رفتن کمک کنند؟

مرغ مگس خوار گلوی آتشین

گتی ایماژ/iStockphoto به اشتراک گذاری همچنین می تواند به شما در شناسایی، جمع سپاری پایگاه دانش اینترنت کمک کند. اگر نمی‌دانید کدام گونه را دیده‌اید، تصویری از آن ارسال کنید و آن را به‌عنوان «ناشناس» علامت‌گذاری کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، به دنبال کنندگان شما اطلاع داده می شود و از شما خواسته می شود تا در شناسایی آنچه دیده اید کمک کنند. کاربران رای می دهند و شما برنده را انتخاب می کنید.

نه به ساختن آن یک مسابقه؟ جالب است، شما همچنین می توانید برنامه را از اینترنت جدا کنید و از آن به صورت آفلاین استفاده کنید. حالت آفلاین، که برای مکان‌های دوردست مفید است، به شما کمک می‌کند ارتباط خود را قطع کنید و روی پرندگان و فضای باز تمرکز کنید. از این گذشته، همه چیز برای دور شدن از صفحه رایانه است تا بتوانید پاهای خود را دراز کنید و اخبار و ضرب الاجل های در انتظارتان را فراموش کنید.

اپلیکیشن Birda برای اندروید و آیفون در دسترس است. هنگامی که برنامه را دارید، یک حساب کاربری ایجاد کنید.

برو بیرون و نگاه کن واقعا اینطوری شروع میکنی!

همچنین: چگونه از Raspberry Pi برای خودکارسازی پرنده نگری استفاده کردم

humming-bird-representing-hummingbad.jpg

در مرحله بعد می توانید مجموعه های خود را مدیریت کنید. Birda بر اساس زمان و موقعیت جغرافیایی فهرست‌های زیرسطحی تولید می‌کند. یکی از ابزارهای مفید فهرست خانه است. Birda هر گونه مشاهده در شعاع 500 متری اطراف خانه شما را به این لیست اضافه می کند. این منطقه حریم خصوصی به معنای مکان دقیق مشاهده در خانه شما یا نزدیک به آن است که از همه به جز شما پنهان است.

Birda لیست های گونه های آگاه از مکان را ایجاد می کند تا پیش بینی و شناسایی پرندگان جدید را آسان کند. هنگامی که یک مشاهده را اضافه می کنید، لیست گونه های Birda به شما نشان می دهد که فقط پرندگانی را در بر می گیرد که در مکان عمومی شما دیده شده اند، که بسیار دانه دانه می شود (حدود 60 کیلومتر).

همچنین: 5 بهترین واکی تاکی

ما در عصر اشتراک زندگی می کنیم. پرنده‌پروری می‌تواند یک فعالیت انفرادی یا گروهی باشد، اما در هر صورت اشتراک‌گذاری و دیدن آنچه دیگران در منطقه شما پیدا کرده‌اند، سرگرم کننده است. آیا عزیزی در ایالت دیگری دارید؟ یافته های پرنده خود را با آنها به اشتراک بگذارید و با یک سرگرمی جدید ارتباط برقرار کنید.

آیا از قبل حرفه پرنده نگری پر رونقی دارید؟ جالب است، می توانید مشاهدات خود را به برنامه وارد کنید. برای ساده کردن فرآیند، از یک ابزار واردات، که با برنامه های موجود مانند eBird و Birdlasser کار می کند، بنابراین می توانید مشاهده های موجود خود را در Birda در یک لحظه دریافت کنید.

Birda از شما می‌خواهد به موقعیت مکانی و عکس‌های شما دسترسی پیدا کند، که برای به حداکثر رساندن عملکرد برنامه در طول جلسات پرنده‌نگاری بسیار مهم هستند. مشاهده ها به طور خودکار برچسب جغرافیایی می شوند و می توانید عکس ها را به جلسات و مشاهده ها اضافه کنید.

اگر دوست دارید کمی رقابت داشته باشید، می توانید با پیروان Birda خود که مشاهدات و تعداد گونه ها را جمع آوری می کنند، رقابت کنید.

استانداردهای جامعه Birda ارزش خواندن دارد و بخش مهمی از تجربه است. Birda می خواهد از پرندگان و زیستگاه طبیعی آنها محافظت کند. آنها همچنین می خواهند مردم در امنیت پرندگان باشند.

با استفاده از Birda، به محافظان حفاظت از پرندگان کمک خواهید کرد. گزارش‌های ترکیبی ناشناس از برنامه می‌توانند توسط دانشمندان و سازمان‌های حفاظت از محیط زیست برای ایجاد تصویری از حرکت گونه‌ها استفاده شوند. این امر به اتخاذ تدابیر مناسب برای حمایت و حفاظت از آنها کمک خواهد کرد.

می‌توانید هر پرنده‌ای را که می‌بینید، یکی یکی آن‌طور که آن را می‌بینید ثبت کنید یا مشاهده‌های متعدد پرنده را به عنوان بخشی از یک جلسه پرنده طولانی‌تر ثبت کنید. با ساختن فهرستی از همه گونه هایی که مشاهده کرده اید، پیشرفت خود را دنبال کنید.

با آدرس ایمیل خود ثبت نام کنید یا با استفاده از ورود با گوگل، اپل یا فیسبوک یک حساب کاربری ایجاد کنید. نام خود را وارد کنید، یک شکلک آواتار را انتخاب کنید و جنسیت خود را انتخاب کنید. Birda از این اطلاعات برای قرار دادن کاربران در تابلوهای امتیازات برای نقاط عطف مختلف استفاده می کند.

یکی از فعالیت‌هایی که به نظر می‌رسد، پرنده‌سازی است که به لطف فناوری جایگزین کیت مزرعه با گوشی هوشمند، هرگز آسان‌تر نبوده است. فروش خوراک پرندگان و دانخوری پرندگان حیاط خلوت برجستگی دید از 45% و 50% پس از شروع همه گیری، به عنوان یکی از معیارهای افزایش شدید محبوبیت.

نکته جالب اینجاست که نیازی به کیت گران قیمت نیست. Birda همه گوشی‌های هوشمند را به ابزاری بصری و در عین حال قدرتمند برای ثبت پرندگانی که می‌بینید تبدیل می‌کند – چه می‌دانید چه هستند یا نه. رابط کاربر پسند برای تحسین کنندگان پرنده گاه به حیاط خلوت و تماشاگران جدی پرنده به طور یکسان است.

پرندگان

پرنده

اکنون راه اندازی می آید پرنده، یک برنامه رایگان تماشای پرنده با هدف افراد کنجکاوی که می خواهند ارتباط خود را با طبیعت عمیق تر کنند. من Birda را ابزاری رایگان و با کاربرد آسان برای ثبت حیات پرندگان اطرافم دانسته‌ام و کمترین مانع ممکن را برای ورود پرنده‌های جدید فراهم می‌کند و در عین حال طیف وسیعی از ابزارهای مفید را به دست‌های قدیمی می‌دهد.

نحوه استفاده از Birda برای شروع پرنده نگری

فقط برنامه و چشمان شما اما اگر می‌خواهید جدی باشید، یک دوربین دوچشمی خوب را به شما توصیه می‌کنیم.

مزایای پرنده داری چیست؟

در one.png

پرنده

من یک طرفدار بزرگ هستم جستجو کنید برای شناسایی گیاه AllTrails یک منبع عالی برای مکان‌های پیاده‌روی جمع‌سپاری در اطراف است. شناسه پرنده مرلین یکی دیگر از برنامه های پرنده عالی است که ممکن است در نظر بگیرید.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/yard-outdoors/go-from-zero-to-birding-hero-with-this-free-app-that-helps-protect-our-feathered-friends/#ftag=RSSbaffb68

همچنین می‌توانید فعالیت‌های حفاظتی محلی را برای پیوستن و پروژه‌هایی برای کمک مالی از طریق برنامه پیدا کنید.

سوالات متداول

برای راه اندازی به چه وسیله ای نیاز دارم؟

Birda شامل جامعه بین المللی پرنده شناسان Clements و Birdlife طبقه بندی است و به طور خودکار بر اساس کشور شما یکی را به شما اختصاص می دهد، اما می توانید این مورد را در تنظیمات خود تغییر دهید. پرندگان پیشرفته تر می توانند طبقه بندی مورد نظر خود را انتخاب کنند.