شبکه کابلی زیردریایی جدید 300 میلیون دلاری برای اتصال آسیای جنوب شرقی و چین

علاوه بر این، شبکه ALC که برای گسترش تنوع مسیر به شبکه‌های موجود تبلیغ می‌شود، بر اساس طراحی سیستم کابل باز ساخته می‌شود که سینگتل گفت، وابستگی به هر یک از ارائه‌دهندگان در کنسرسیوم را کاهش می‌دهد.

شش شرکت حامل برای ساخت یک سیستم کابلی زیردریایی 300 میلیون دلاری که به دنبال تقویت ارتباط بین آسیای جنوب شرقی و چین است، همکاری کرده‌اند. این شبکه با وسعت 6000 کیلومتر، سنگاپور، هنگ کنگ، برونئی، فیلیپین و چین را به هم متصل می کند.

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/networking/new-300m-subsea-cable-network-to-link-southeast-asia-china/#ftag=RSSbaffb68

شرکت مخابراتی سنگاپور همچنین بخشی از کنسرسیوم پشت سیستم کابلی زیردریایی 19200 کیلومتری جنوب شرقی آسیا-خاورمیانه-اروپا غربی 6 است که پس از تکمیل آن در سه ماهه اول سال 2025، چندین بازار را بین سنگاپور و فرانسه به هم متصل می کند.

به گفته Singtel، سیستم جدید زیردریایی شامل هشت جفت فیبر خواهد بود که قادر به انتقال تا 18 ترابیت بر ثانیه در هر جفت فیبر است. شرکت مخابراتی سنگاپور گفت که این معادل دانلود بیش از 2500 ساعت ویدیوی فوق العاده با کیفیت در هر ثانیه است.

Singtel در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه گفت که سیستم جدید زیردریایی تقاضا برای تاخیر کم و پهنای باند بالا را برآورده می‌کند، زیرا اقتصادهای دیجیتال جنوب شرقی آسیا و جمعیت آنلاین همچنان در حال گسترش هستند.

alc-subsea112022

(منبع: Singtel)

به گفته Singtel که به طور مشترک با China Telecom Global رهبری کنسرسیوم را بر عهده دارد، این شبکه کابلی که سیستم کابل پیوند آسیا (ALC) نامیده می شود، انتظار می رود تا سه ماهه سوم سال 2025 رقابت کند. این گروه همچنین شامل Globe Telecom فیلیپین و DITO Telecommunity، شبکه‌های ملی متحد برونئی و مخابرات چین است.

بر اساس گزارش E-Conomy SEA امسال که به طور مشترک توسط Google، Temasek و Bain & Company منتشر شد، پیش بینی می شود که اقتصاد دیجیتال منطقه در سال جاری به 200 میلیارد دلار ارزش ناخالص کالا (GMV) برسد. این پیش‌بینی سه سال جلوتر از تخمین‌های قبلی است و تقاضا برای خدمات آنلاین ناشی از همه‌گیری جهانی است.

همچنین انتظار می‌رود اقتصاد دیجیتال جنوب شرق آسیا تا سال 2030 دو برابر سریع‌تر از تولید ناخالص داخلی کلی رشد کند، زمانی که پیش‌بینی می‌شود GMV به 1 تریلیون دلار برسد. حدود 460 میلیون کاربر اینترنت در حال حاضر در شش بازار در سراسر منطقه زندگی می کنند که سنگاپور، تایلند، ویتنام، مالزی، اندونزی و فیلیپین را پوشش می دهند.