سود سامسونگ برای اولین بار در 3 سال گذشته کاهش یافت

تحلیلگران در کره جنوبی گفتند که پس از نزدیک به سه سال تقاضای بالا، به ویژه از طرف بخش سرور، مشتریان موجودی تراشه های حافظه خود را دوباره تنظیم کردند و در هزینه های خود محافظه کارتر بودند.

در حالی که سامسونگ هنوز درآمد کامل سه ماهه سوم خود را اعلام نکرده است، که این کار را در پایان ماه انجام خواهد داد، تحلیلگران انتظار دارند که کاهش سود شرکت ناشی از کاهش تقاضا برای تراشه های حافظه باشد.

انتظار می‌رود که Samsung Foundry، واحد تجاری تولید تراشه قراردادی این شرکت، با ادامه کمبود تراشه، رشد قابل‌توجهی را در طول سه ماهه گزارش کرده باشد.

همچنین انتظار می‌رود که تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی مانند تلویزیون و لوازم خانگی در طول سه ماهه مشابه از ابتدای سال جاری پس از تقاضای بالا برای آنها در طول همه‌گیری که از آن زمان به دلیل تورم کاهش یافته بود، پایین باشد.

5

با این حال، انتظار می رود که تجارت موبایل سامسونگ به لطف عرضه گوشی های تاشو جدید، رشد سه ماهه به سه ماهه داشته باشد.

در همین حال، Samsung System LSI، واحد تجاری غول فناوری که تراشه‌های منطقی طراحی می‌کند، انتظار می‌رود در طول سه ماهه تقاضای پایینی داشته باشد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/samsungs-profit-drops-for-the-first-time-in-3-years/#ftag=RSSbaffb68

قیمت‌های DRAM و NAND از ابتدای سال جاری در حال کاهش بوده‌اند و انتظار می‌رود این روند تا پایان سال 2022 ادامه یابد.

سود عملیاتی نسبت به سال گذشته 31.73 درصد کاهش یافت و اولین کاهش سود سالانه این غول فناوری در سه سال گذشته است. با این حال، درآمد نسبت به سال گذشته کمی افزایش یافت و 2.73 درصد بود.

همچنین انتظار می‌رود که واحد تجاری نمایشگر غول فناوری، سامسونگ دیسپلی، به لطف مشتری خود اپل که سری گوشی‌های هوشمند آیفون 14 خود را عرضه می‌کند، جهش قابل توجهی در سود داشته باشد. کوپرتینو از پنل های OLED ساخته شده توسط Samsung Display برای آیفون های خود استفاده می کند.

سامسونگ روز جمعه اعلام کرد که انتظار دارد در سه ماهه سوم امسال سود عملیاتی 10.8 تریلیون وون و درآمد 76 تریلیون وون را در راهنمای اولیه درآمد خود داشته باشد.