سه چیز در مورد گلکسی زد فولد 4 سامسونگ دوست دارم (و دو چیز که ای کاش بهتر بود)


نوار وظیفه Z Fold 4

جیسون سیپریانی/ZDNET

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 جانشین شایسته ای است گلکسی زد فولد 3. و در حالی که هنوز یک ورودی گران قیمت به تجربه تاشوی پیشرفته سامسونگ است، یک نیروگاه چندوظیفه ای است که برای رقابت با خودش باقی مانده است.

مرور: Galaxy Z Fold 4 بلیطی با قیمت بالا برای بهشت ​​بهره وری است

من از Z Fold 4 برای چند هفته گذشته استفاده کرده ام، پس از استفاده از Galaxy Z Fold 3 در سال گذشته. برخی ارتقاءهای بسیار بزرگ در جدیدترین Fold و برخی از جنبه های Z Fold 4 وجود دارد که احساس راکد بودن دارند و ارزش ذکر کردن را دارند.

در زیر، سه مورد از ویژگی‌های مورد علاقه‌ام Z Fold 4 و چند موردی را که دوست دارم سامسونگ با آن‌ها جلو می‌برد را مرور می‌کنم.

مرور: Galaxy Z Flip 4 این دو مشکل بزرگ را برای من حل می کند

z-fold-4-taskbar

جیسون سیپریانی/ZDNET

نوار وظیفه Android 12L

تا حد زیادی ویژگی مورد علاقه من که در حال حاضر انحصاری گلکسی زد فولد 4 است این واقعیت است که اندروید 12 را اجرا می کند – یک تبلت و نسخه بهینه سازی شده تاشو اندروید – که شامل یک نوار وظیفه جدید است. نوار وظیفه در پایین صفحه نمایش اصلی Z Fold 4 قرار دارد و حداکثر هشت برنامه مورد علاقه شما را برای دسترسی سریع همیشه در خود جای داده است.

برنامه‌ها در آینه نوار وظیفه برنامه‌هایی که در داک اصلی برنامه در صفحه اصلی خود قرار داده‌اید در دسترس هستند. اما به جای اینکه مجبور شوید برای تغییر به یک برنامه به صفحه اصلی خود برگردید، همیشه آنجاست و منتظر شماست.

به دلیل نوار وظیفه و در دسترس بودن همیشه روشن، متوجه شده ام که به طور معمول از چندین برنامه در صفحه نمایش اصلی Z Fold 4 استفاده می کنم. اکنون باز کردن چندین برنامه آسان است — نماد برنامه را از نوار وظیفه به صفحه نمایش بکشید و رها کنید. خودشه.

در Z Fold 3 من به طور تصادفی از چندین برنامه به طور همزمان استفاده می‌کردم، اما سنجاق کردن پنل لبه به کنار صفحه نمایش به اندازه نوار وظیفه راحت یا شهودی نبود.

همچنین: چگونه از نوار وظیفه جدید Galaxy Z Fold 4 بیشترین بهره را ببرید

بهترین راه برای بیان آن این است که نوار وظیفه باعث می‌شود نمایشگر اصلی Z Fold 4 بیشتر شبیه تبلتی باشد که التماس می‌کند از آن به عنوان یک ابزار چند وظیفه‌ای استفاده شود. قبل از نوار وظیفه، صفحه نمایش بزرگتر Fold، گاهی شبیه یک صفحه نمایش گوشی واقعا بزرگ بود که فقط گاهی برای انجام بیش از یک کار در یک زمان استفاده می شد.

z-fold-4-gboard

جیسون سیپریانی/ZDNET

سرانجام Gboard برای تاشوها بهینه شد

این ویژگی مختص Z Fold 4 نیست، اما یکی از ویژگی‌هایی است که من هنگام استفاده از آخرین صفحه نمایش بزرگ تاشو سامسونگ کشف کردم. صفحه کلید گوگل، Gboard، در نهایت یک گزینه تقسیم صفحه دارد که تجربه کلی تایپ را در Z Fold 4 – و Z Fold 3 شخصی من تا حد زیادی بهبود می بخشد.

صفحه‌کلید سامسونگ روی Z Fold 4 از قبل نصب و فعال شده است، اما من همیشه از تایپ کردن روی آن متنفر بوده‌ام، زیرا به نظر می‌رسد روی کلیدهای بسیار کوچک تایپ می‌کنید، به خصوص روی صفحه‌نمایش. با این حال، Gboard همیشه صفحه‌کلید اندرویدی من بوده است، زیرا دقیق‌تر به نظر می‌رسد و کلیدهای جداگانه بزرگ‌تری دارد.

همچنین: 7 بهترین گوشی تاشو

z-fold-4-دوربین

جیسون سیپریانی/ZDNET

دوربین ها یک ارتقا هستند

برای دستگاهی که 1800 دلار قیمت دارد، این که چرا سامسونگ سیستم دوربین بهتری را روی Fold قرار نداده است، همیشه کمی نگران کننده بوده است.

سامسونگ بالاخره یک سیستم دوربین رده بالا را به سری Z Fold با تنظیمات سه دوربین در Z Fold 4 آورده است. به جای سه دوربین 12 مگاپیکسلی مانند Z Fold 3، Z Fold 4 دارای یک دوربین 50 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر. این یک تنظیم دوربین است که تقریباً مشابه آنچه در آن استفاده شده است گلکسی اس 22 پلاس، اما از S22 Ultra تنظیم دوربین

مرور: گلکسی اس 22 پلاس

هنگام آزمایش Z Fold 4، من در عکس گرفتن با تلفن تاشو به جای اینکه به سمت گوشی خود برسم، تردید نداشتم. آیفون 13 پرو مکس، کاری است که من در سال گذشته هنگام حمل Z Fold 3 انجام می دادم.

z-fold-4-crease

جیسون سیپریانی/ZDNET

دو چیز را دوست ندارم…

به همان اندازه که داشتن یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو جالب است، من آرزو می کنم که این فناوری بیشتر از این پیش می رفت. این یک نکته کوچک است، اما چیزی است که من احساس می‌کنم ارزش آن را دارد که به آن اشاره کنم – صفحه نمایش Z Fold 4 هنوز دارای چین و چروک است و وقتی بسته می‌شود صاف تا می‌شود.

برای روشن بودن، چین در Z Fold 4 کمتر از Z Fold 3 قابل مشاهده است، اما همچنان وجود دارد. وقتی با قلم S روی صفحه می‌نویسید، وقتی از چین عبور می‌کنید، همچنان احساس افت می‌کنید.

همچنین: 5 بهترین گوشی های قلم

تا آنجا که گوشی بسته شده و صاف نیست، خوب، این هنوز یک چیز است. می توانید ببینید که یک شکاف بزرگتر در سمت نزدیک به لولا وجود دارد، در حالی که طرف مقابل تقریباً لمس می شود و صاف بسته می شود.

z-fold-4-closed

شکاف بزرگتر روی لولا، در حالی که از طرف دیگر صاف بسته است.

جیسون سیپریانی/ZDNET

باز هم، اعتراف می‌کنم که در اینجا بی‌تفاوت هستم – سری Z Fold گواه ادامه کار و تعهد سامسونگ به نوآوری فناوری صفحه‌نمایش تاشو در گوشی‌های هوشمند است، اما به‌عنوان نسل چهارم فولد، حداقل یکی از این دو شکایت را امیدوار بودم. حل شود.

اگر اکنون Z Fold 4 را در دست دارید، ویژگی های مورد علاقه شما چیست؟ یا چه چیزی را در مورد تاشوی 1800 دلاری سامسونگ دوست ندارید؟ با گذاشتن کامنت در ادامه به من اطلاع دهید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/three-things-i-love-about-the-samsung-galaxy-z-fold-4-and-two-things-i-wish-were-better/#ftag=RSSbaffb68