سنگاپور پتانسیل ارز دیجیتال فرامرزی را دنبال می کند

علاوه بر این، بانک مرکزی سنگاپور مکانیسم های بالقوه ای را برای حفظ ارتباط بین CBDC ها و دیگر شبکه های ارز دیجیتال ناهمگن مطالعه خواهد کرد. تمرکز آن در اینجا بیشتر شامل استفاده از قراردادهای هوشمند برای بهینه‌سازی کارایی و کاهش خطرات طرف مقابل در حل و فصل معاملات فرامرزی می‌شود.

برای رسیدگی به این چالش، او گفت که پیوندهایی باید در بین سیستم‌های پرداخت بلادرنگ کشورها ایجاد شود، شبیه به نحوه عبور قایق‌های امروزی از آب‌های جهانی.

لاورنس وانگ، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی سنگاپور در اوایل این هفته گفت که دولت این کشور را کنار خواهد گذاشت. 150 میلیون دلار SG اضافی (106.12 میلیون دلار) طی سه سال آینده، به سمت طرح ملی فناوری و نوآوری بخش مالی (FSTI).

در رونمایی از ابتکارات جدید، MAS گفت امیدوار است مدل‌های کسب‌وکار و ساختارهای حاکمیتی را برای تسویه ارزهای خارجی بر اساس ارزهای دیجیتال ارزیابی کند، جایی که تسویه اتمی – یا تبادل همزمان دو دارایی مرتبط در زمان واقعی – می‌تواند بهبود کارایی و کاهش خطرات سکونت در مقایسه با زیرساخت های موجود.

سنگاپور در حال ارزیابی استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای تسویه حساب های ارزی برون مرزی با شرکای جهانی مانند بانک ملی سوئیس است. امیدوار است این همکاری بین‌المللی به شناسایی ساختارهای حکومتی بالقوه، استانداردهای فنی و سیاست‌های مورد نیاز برای حمایت از موارد استفاده صنعتی کمک کند.

به گفته راوی منون، مدیر عامل MAS، پرداخت های برون مرزی هنوز یک چالش مهم برای بازارهای جهانی است.

وی با تاکید بر نیاز به یک سیستم قوی در زمان واقعی، گفت که حل و فصل اتمی می تواند به حذف خطرات شهرک سازی و آشتی تکراری کمک کند. او گفت: «این نه تنها برای پرداخت خرده فروشی، بلکه برای معاملات ارزی و اوراق بهادار نیز مزایایی دارد.

تزریق بودجه جدید 150 میلیون دلاری SG همچنان بر حوزه‌های کلیدی بخش خدمات مالی، از جمله هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل، و امنیت سایبری تمرکز می‌کند و همچنین شامل حوزه‌های تمرکز اضافی مانند فین‌تک ESG و وب 3.0 می‌شود.

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/finance/banking/singapore-to-pursue-cross-border-digital-currency-potential/#ftag=RSSbaffb68

MAS همچنین در کنار بیش از 17 بانک مرکزی و بانک های تجاری بین المللی در SWIFT CBDC Sandbox شرکت خواهد کرد. هدف در اینجا بررسی قابلیت همکاری فرامرزی در بین ارزهای دیجیتال، بر اساس فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) و همچنین پلت فرم های پرداخت غیر DLT است.

از زمان آغاز به کار آن در سال 2015، این برنامه مالی بیش از 1500 پروژه را از دو دور کمک مالی به مبلغ 300 میلیون دلار SG حمایت کرده است.

مقامات پولی سنگاپور (MAS) اعلام کردند که تلاش‌هایش در اینجا قابلیت‌های کشور را در بهره‌برداری از زیرساخت‌های مبتنی بر ارز دیجیتال برای تراکنش‌های فرامرزی تقویت می‌کند.

MAS روز چهارشنبه از برنامه‌های خود برای اجرای آزمایش‌های صنعتی برای آزمایش استفاده‌های بالقوه از پول دیجیتال «محدود به هدف» یا قابل برنامه‌ریزی، از جمله پرداخت وجوه بدون نیاز به دریافت حساب بانکی، رونمایی کرد.

همچنین به دنبال توسعه استانداردهای فنی برای تسهیل اتصال فرامرزی، قابلیت همکاری، و تسویه اتمی تراکنش‌های ارز در سراسر پلتفرم‌ها و همچنین ایجاد دستورالعمل‌های خط‌مشی برای اتصال فرامرزی بین زیرساخت‌های ارز دیجیتال به منظور تشویق مشارکت جهانی است.

برای اکثر مردم، با اتکا به شبکه قدیمی از بانک های خبرنگار، کند، پرهزینه، مبهم و ناکارآمد باقی می ماند. منون گفت در جشنواره فین‌تک این هفته سنگاپور. وی با اشاره به ارقام بانک جهانی خاطرنشان کرد که میانگین جهانی هزینه ارسال حواله ها به 6 درصد ارزش نقل و انتقالات رسیده است.

برای شروع، با بانک دو فرانس، بانک ملی سوئیس، و مرکز تسویه حساب‌های بین‌المللی یوروسیستم، سوئیس و مراکز سنگاپور همکاری می‌کند تا تبادل و تسویه حساب‌های CBDC عمده فروشی فرانک، یورو و دلار سنگاپور را از طریق یک خودکار خودکار بررسی کند. ترتیبات بازارساز (AMM). مفهومی که اغلب در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده می شود، AMM تبادل و تسویه دارایی های دیجیتال را که به صورت خودکار با یک قرارداد هوشمند انجام می شود، تسهیل می کند.