سنگاپور هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را به عنوان مجموعه مهارت های کلیدی نوظهور با پشتیبانی زیرساختی برای جابجایی مشخص می کند.

IMDA گفت که ابتکارات برای ارتقای مهارت نیروی کار محلی شاهد جذب سالم بوده است. به عنوان مثال، آکادمی 5G و مخابرات سنگاپور، شاهد گذراندن بیش از 7000 متخصص در دوره های 5G و فناوری های مرتبط در دو سال گذشته بوده است.

کارگران این دسته برای مرتبط ماندن نیاز به مهارت مجدد دارند، مجموعه مهارت هایی مانند یکپارچه سازی مداوم و استقرار مداوم (CI/CD)، مهارت های مرتبط با 5G مانند برش شبکه، توسعه نرم افزار چابک و مدیریت ریسک سایبری. اینها آن‌ها را قادر می‌سازد تا به نقش‌هایی تبدیل شوند که از جمله، اتوماسیون و ارکستراسیون، DevOps و بررسی رویداد را شامل می‌شود.

این نقشه راه به چندین روند کلیدی اشاره کرد که تقاضای بالایی را برای کارگران ماهر در چند سال آینده ایجاد می کند، از جمله محاسبات ابری، تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی، و مهندسی نرم افزار و DevOps. با توجه به سند IMDA که با مشارکت شرکت مشاوره EY گردآوری شده است، از آنجایی که سازمان های بیشتری به سمت برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر و مبتنی بر هوش مصنوعی و توسعه چابک نگاه می کردند، به این موارد نیاز بود.

این نیاز به مهندسان زیرساخت را کاهش می دهد، که ممکن است نیاز به انجام عملکردهای SRE (مهندسی قابلیت اطمینان سایت) داشته باشند که می تواند عملکرد زیرساخت را بهتر خودکار و بهینه کند.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که افرادی که نقش‌های کم‌تأثیر را بر عهده دارند، باید به دنبال کسب شایستگی‌های جدید از جمله در کاربرد هوش مصنوعی، مدیریت ریسک کسب‌وکار، تحلیل رفتار مشتری و حاکمیت داده باشند.

آنهایی که تحت مشاغل پر تاثیر پارک شده بودند عمدتاً در زیرساخت ها و عملیات و پشتیبانی بودند، مانند مهندسین زیرساخت و شبکه، مهندسین پشتیبانی برنامه ها و سیستم ها، و تحلیلگران عملیات امنیتی.

تنظیم کننده صنعت افزود که آموزش های بیشتر از طریق شرکای آموزشی منصوب تحت طرح فعلی شتابدهنده مهارت های فنی (TeSA) اجرا خواهد شد. مؤسسات آموزش عالی همچنین با بازیگران صنعت همکاری خواهند کرد تا به سازمان ها کمک کنند تا کارکنان در معرض خطر را شناسایی کنند و به آنها در مهارت آموزی مجدد نیروی کار اطلاعات و ارتباطات خود کمک کنند.

به گفته IMDA، جزئیات مربوط به “آموزش مدولار” در مورد مهارت های پایه و متوسط ​​​​برای صنعت داخلی سال آینده فاش خواهد شد.

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/article/singapore-identifies-ai-iot-as-emerging-key-skillsets-with-infrastructure-support-set-for-displacement/#ftag=RSSbaffb68

سنگاپور اینترنت اشیاء (IoT)، 5G و هوش مصنوعی (AI) را در میان گرایش‌های فناوری کلیدی قرار داده است که معتقد است طی سه تا پنج سال آینده تقاضا برای مجموعه مهارت‌ها را افزایش خواهد داد. نقش‌ها در زیرساخت‌ها و عملیات‌ها، با این حال، در معرض خطر جابجایی هستند و با انتقال به سمت اتوماسیون و DevOps، نیازمند مهارت مجدد هستند.

با حرکت به سمت پلتفرم‌های ابری، نیاز کاهشی به نقش‌های مهندسی زیرساخت مستقل برای سازمان‌هایی که زیرساخت داخلی ندارند، وجود خواهد داشت. گزارش اشاره کرد و افزود که این شرکت ها طراحی و استقرار زیرساخت های فناوری اطلاعات خود را به فروشندگان ابری برون سپاری خواهند کرد.

سازمان تنظیم کننده صنعت Infocomm Media Development Authority (IMDA) نقشه راه “تحول شغل” خود را برای نیروی کار اطلاعات و ارتباطات محلی منتشر کرد و نقش هایی را که اعلام کرد در میان تغییرات سریع فناوری مورد تقاضا و همچنین در معرض خطر جابجایی هستند را برجسته می کند.

این گزارش نقش‌های شغلی را به سه دسته تقسیم می‌کند که شامل نقش‌های پر تأثیری است که ممکن است با جابه‌جایی یا همگرایی مواجه شوند، نقش‌هایی با تأثیر متوسط ​​که ممکن است به مجموعه مهارت‌های اضافی یا طراحی مجدد نیاز داشته باشند، و همچنین نقش‌های کم تأثیر که ممکن است با حداقل تغییرات مواجه شوند.