سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری اپل، سیستم SOS ماهواره‌ای را به جدیدترین آیفون‌ها می‌آورد

ایستگاه های زمینی سیگنال ها را با آنتن های پرقدرت دریافت خواهند کرد که به طور خاص توسط Cobham Satcom در کنکورد، کالیفرنیا برای اپل طراحی شده است. این آنتن ها در تمام ایستگاه های زمینی Globalstar در سراسر جهان برای اطمینان از پوشش مطمئن نصب شده اند.

هنگامی که پیام در ایستگاه زمینی دریافت شد، پیام به خدمات اضطراری یا به یک مرکز رله با متخصصان اورژانس آموزش دیده توسط اپل برای ارسال کمک فرستاده می شود.

اپل یک قدم به ارائه خدمات اضطراری مبتنی بر ماهواره به آیفون شما نزدیکتر شده است. این غول فناوری 450 میلیون دلار در زیرساخت های ایالات متحده برای پشتیبانی از سرویس جدید Emergency SOS سرمایه گذاری کرده است. اعلام کرد پنج شنبه. این سرویس جدید که اولین بار در ماه سپتامبر رونمایی شد، اواخر این ماه برای مشتریان آمریکایی و کانادایی راه اندازی می شود و در آیفون 14 و آیفون 14 پرو در دسترس خواهد بود.

علاوه بر پیام‌رسانی خدمات اضطراری، کاربران آیفون 14 می‌توانند با راه‌اندازی برنامه «Find my» موقعیت فعلی خود را از طریق ماهواره به اشتراک بگذارند، حتی زمانی که کاملاً از شبکه خارج هستند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/a-450-million-apple-investment-brings-satellite-powered-sos-system-to-latest-iphones/#ftag=RSSbaffb68

هنگامی که یک کاربر آیفون 14 از طریق درخواست ماهواره ای SOS اضطراری می کند، این پیام توسط یکی از 24 ماهواره Globalstar در مدار پایین زمین دریافت می شود. به گفته اپل، این پیام سپس به ایستگاه های زمینی واقع در سراسر جهان ارسال می شود.

همچنین: در اینجا همه چیزهایی است که اپل در جریان رویداد “Far Out” خود اعلام کرد

بیشتر بودجه جدید به Globalstar اختصاص می‌یابد، یک سرویس ماهواره‌ای جهانی که دفتر مرکزی آن در Covington، لوئیزیانا قرار دارد و امکاناتی در سراسر ایالات متحده دارد.

جف ویلیامز، مدیر عامل اپل گفت: «SOS اضطراری از طریق ماهواره نمونه کاملی از این است که چگونه نبوغ و فناوری آمریکایی می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد». ما مفتخریم که این سرویس توسط شرکت‌های پیشرو ایالات متحده فعال شده است و کاربران ما می‌توانند مناطق خارج از شبکه را کاوش کنند و بدانند که در صورت نیاز هنوز در دسترس خدمات اضطراری هستند.

کارخانه ماهواره SOS اضطراری اپل

ایستگاه زمینی شبکه ماهواره ای پیشرفته گلوبالاستار.

سیب

Emergency SOS از طریق سرویس ماهواره‌ای، آیفون 14 را قادر می‌سازد تا با خدمات اضطراری، حتی زمانی که خارج از پوشش تلفن همراه و Wi-Fi، با اتصال مستقیم به ماهواره، ارتباط برقرار کند.