سامسونگ DRAM GDDR6 با سرعت 24 گیگابیت بر ثانیه را برای کارت های گرافیک توسعه می دهد

این شرکت گفت که DRAM از آخرین استانداردهای DRAM GDDR6 که توسط شورای مهندسی دستگاه‌های الکترونیکی مشترک (JEDEC) تنظیم شده است پیروی می‌کند.

سامسونگ اعلام کرده است که از سوییچینگ ولتاژ دینامیکی نیز برای افزایش بازده برق DRAM استفاده کرده است، که ولتاژ کاری آن را از پایین‌ترین نرخ قبلی در 1.35 ولت به 1.1 ولت کاهش می‌دهد و به باتری‌های نوت‌بوک اجازه می‌دهد بیشتر دوام بیاورند.

gddr6-d-3

سامسونگ روز پنجشنبه اعلام کرد که یک DRAM جدید GDDR6 (گرافیک با سرعت دو برابر داده) با سرعت انتقال داده 24 گیگابیت در ثانیه (Gbps) توسعه داده است.

این شرکت گفت که در ماه جاری تأیید DRAM را با یک مشتری اصلی GPU برای سیستم نسل بعدی خود آغاز خواهد کرد.

غول فناوری کره جنوبی گفت، یک کارت گرافیک ممتاز که تراشه ها را در خود جای داده است، از نرخ پردازش داده تا 1.1 ترابایت (TB) پشتیبانی می کند که معادل پردازش 275 فیلم با وضوح Full HD در یک ثانیه است.

سامسونگ اشاره کرد که انتظار می رود بازار حافظه های گرافیکی با کارایی بالا هر سال دو رقمی رشد کند و اضافه کرد که انتظار دارد تراشه جدید خود را در رایانه های شخصی، نوت بوک ها و کنسول های بازی و همچنین در محاسبات با عملکرد بالا، وسایل نقلیه الکتریکی و وسایل نقلیه خودران به کار گیرد. .


منبع: https://www.zdnet.com/article/samsung-develops-gddr6-dram-with-24gbps-speed-for-graphics-cards/#ftag=RSSbaffb68این شرکت همچنین از گیت های فلزی با کیفیت بالا یا استفاده از فلزات در کنار دی اکسید سیلیکون برای نگه داشتن شارژ بیشتر گیت بر روی DRAM استفاده کرد.

سامسونگ گفت که DRAM از تراشه های 16 گیگابیتی با استفاده از گره فرآیند 10 نانومتری نسل سوم خود تشکیل شده است که همچنین از لیتوگرافی فرابنفش شدید (EUV) در طول تولید خود استفاده می کند.

سامسونگ گفت که این اجازه می دهد تا آخرین DRAM خود با نرخی بیش از 30 درصد سریعتر از نسل قبلی GGDR6 DRAM با سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه کار کند.