سامسونگ می‌گوید تراشه‌هایی با عملکرد انسان‌مانند توسعه خواهد داد.

پارک گفت که غول فناوری کره جنوبی تقریباً 900 محصول در این بخش از جمله SoC، حسگرهای تصویر، مودم، آی سی های درایور نمایشگر، آی سی های مدیریت انرژی و تراشه های امنیتی ارائه کرده است.

این غول فناوری همچنین اهداف واحد تجاری حافظه خود را در این رویداد به اشتراک گذاشت. سامسونگ گفت تراشه‌های DRAM آن از مواد باکیفیت بیشتری استفاده می‌کنند، در حالی که قصد دارد NAND را با بیش از 1000 لایه در آینده توسعه دهد.

در این رویداد، واحد تراشه منطقی پیشنهادات جدید خود مانند مودم 5G Exynos 5300 و Exynos Auto V920 را به اشتراک گذاشت. یک آی سی درایور نمایشگر جدید برای پنل های OLED نقطه کوانتومی (QD) که توسط شرکت تابعه سامسونگ دیسپلی تولید شده است نیز در این رویداد به اشتراک گذاشته شد.

در طول این رویداد، Yong-in Park، رئیس کسب و کار Samsung System LSI گفت که ما در «عصری زندگی می‌کنیم که نیاز دارد ماشین‌ها مانند مردم یاد بگیرند و فکر کنند» و اهمیت تراشه‌های منطقی یا پردازنده‌ها همیشه در حال رشد است.

این مدیر اجرایی اضافه کرد که این شرکت تلاش خواهد کرد تا این آرایه های گسترده از تراشه ها را به هم نزدیک کند تا راه حلی کامل برای مشتریان خود ارائه دهد.

این غول فناوری گفت که Samsung System LSI در حال کار بر روی بهبود بیشتر حسگرهای تصویر با وضوح بالا خود برای ثبت تصاویری برابر با آنچه چشم انسان انجام می دهد، کار می کند و همچنین حسگرهایی را راه اندازی خواهد کرد که می توانند مانند هر پنج حواس انسان عمل کنند.

سامسونگ بزرگترین تولید کننده تراشه های حافظه در جهان است، عنوانی که بیش از دو دهه در اختیار داشت و دومین تولید کننده بزرگ تراشه های قراردادی است.

با این حال، در طراحی پردازنده‌ها، تا کنون برای خرید تراشه‌های خود به شدت به واحد تجاری گوشی‌های هوشمند و واحد تجاری پنل نمایشگر خود متکی بوده است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/samsung-says-it-will-develop-chips-with-human-like-performance/#ftag=RSSbaffb68یک روز قبل، واحد تولید تراشه های قراردادی این شرکت، Samsung Foundry، ادعا کرده بود که تراشه های 1.4 نانومتری (nm) را تا سال 2027 تجاری خواهد کرد.

samsung-tech-day-5

سامسونگ روز چهارشنبه اعلام کرد که در یک رویداد صنعتی در کالیفرنیا که در آن برخی اهداف بلندپروازانه برای آینده کسب و کار نیمه هادی خود به اشتراک گذاشته است، پردازنده هایی با “عملکرد انسانی” توسعه خواهد داد.

سامسونگ افزود: این مرکز با همکاری Red Hat و Google Cloud در ایالات متحده و سایر کشورها مراکزی در خارج از کشور خواهد داشت.

سامسونگ گفت در حالی که پیش از این بزرگترین تامین کننده تراشه های حافظه در بخش موبایل بود، این شرکت همچنین قصد داشت تا سال 2025 به فروشنده برتر در بخش خودرو تبدیل شود.

رئیس سیستم LSI سامسونگ، یونگ این پارک، در رویداد روز فناوری خود در کالیفرنیا در روز چهارشنبه از تلاش غول فناوری برای توسعه پردازنده‌های پیشرفته‌تر صحبت کرد. تصویر: سامسونگ

این شرکت در روز چهارشنبه در مراسم روز فناوری خود در سن خوزه گفت که قصد دارد عملکرد تراشه‌های خود را به سطحی ارتقا دهد که بتوانند وظایف انسانی را به همان اندازه که مردم می‌توانند انجام دهند.

سامسونگ در اوایل سال جاری تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری را آغاز کرد و اولین شرکتی در صنعت بود که این کار را انجام داد.

غول فناوری کره جنوبی گفت که Samsung System LSI Business، واحد تجاری این شرکت که پردازنده‌ها را طراحی می‌کند، روی بهبود عملکرد IPهای ضروری خود مانند واحد پردازش عصبی، مودم، CPU، GPU و سایر موارد با شرکای خود تمرکز کرده است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا قبل از پایان سال یک مرکز تحقیقاتی اختصاص داده شده به تراشه های حافظه به نام مرکز تحقیقات حافظه سامسونگ در کره جنوبی افتتاح کند.