سامسونگ قصد دارد تا سال 2050 به انتشار خالص کربن صفر برسد

سامسونگ گفت که این شرکت قبلاً مصرف انرژی الکتریکی را با انرژی های تجدیدپذیر در ایالات متحده، چین و اروپا مطابقت داده است و به دنبال توسعه قراردادهای خرید برق برای انرژی های تجدیدپذیر در سه بازار خواهد بود.

این غول فناوری کره جنوبی گفت همچنین قصد دارد محصولات خود را در مصرف انرژی کارآمدتر کند و برق کمتری مصرف کند. این شرکت قصد دارد سطح مصرف انرژی را در سال 2030 به طور متوسط ​​30 درصد در مقایسه با سال 2019 در محصولات اصلی هفت رده محصول __ گوشی های هوشمند، یخچال ها، ماشین های تماشا، Acs، تلویزیون ها، نمایشگرها و رایانه های شخصی کاهش دهد.

همچنین، سامسونگ گفت، سیستمی که استفاده مجدد از مواد معدنی استخراج شده از باتری های زباله جمع آوری شده را تسهیل می کند تا سال 2030 راه اندازی خواهد شد. همچنین تا همان سال، 50 درصد از پلاستیک‌های مورد استفاده در محصولاتش از رزین بازیافتی استفاده می‌شود، در حالی که تا سال 2050، 100 درصد پلاستیک‌هایش از آن‌ها استفاده می‌کنند. سامسونگ در حال حاضر چنین برنامه ای را برای تلفن های همراه خود اجرا می کند که از تورهای ماهی دور ریخته شده مجددا استفاده می کند.

همچنین در حال حاضر در حال توسعه تراشه‌های حافظه فوق‌العاده کم‌مصرف است که میزان مصرف انرژی مراکز داده و دستگاه‌های تلفن همراه را تا سال 2025 به میزان قابل توجهی به تراشه‌های حافظه فعلی در بازار کاهش می‌دهد.

با رسیدن به صفر خالص انتشار کربن از منابع مستقیم و غیرمستقیم، سامسونگ اعلام کرد که انتشار گازهای گلخانه ای معادل دی اکسید کربن را تا 17 میلیون تن کاهش خواهد داد، یعنی همان میزانی که در سال 2021 منتشر کرد.

در همین حال، غول فناوری کره جنوبی همچنین گفت که به RE100، ابتکار جهانی که به دنبال 100٪ انرژی های تجدیدپذیر اختصاص دارد، پیوسته است. به عنوان بخشی از این تعهد، ظرف پنج سال، نیازهای برق تمام بازارهایی را که در خارج از کره فعالیت می‌کند با منابع تجدیدپذیر با امضای قراردادهای خرید برق، خرید گواهی‌های انرژی و شرکت در برنامه‌های قیمت‌گذاری سبز برآورده می‌کند.

به طور خاص، تا سال 2030 تأسیسات تصفیه را در خطوط تولید نیمه هادی خود نصب خواهد کرد تا گازهای فرآیندی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. سامسونگ گفت که سطح برداشت آب از فابریک ها در سال 2030 نیز تا سطح 2021 حفظ خواهد شد. بخش تراشه همچنین فن‌آوری‌های جدیدی را اعمال خواهد کرد که آلاینده‌های هوا و آب را در طول تولید حذف می‌کند و قبل از تخلیه آن‌ها را تصفیه می‌کند تا از سال 2040 به بعد هیچ تأثیر زیست‌محیطی نداشته باشند.

سامسونگ روز پنجشنبه یک استراتژی جامع زیست محیطی برای رسیدن به انتشار خالص کربن صفر تا سال 2050 اعلام کرد.

بخش تجربه دستگاه (DX) این شرکت، بخش لوازم الکترونیکی مصرفی آن که گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و سایر گجت‌ها را تولید می‌کند، تا سال 2030 به این هدف دست خواهد یافت. در نهایت، سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد به انتشار خالص کربن صفر در تمام عملیات‌های جهانی خود از جمله آن برسد. بخش راه حل های دستگاه (DS)، بخش نیمه هادی این شرکت که تراشه های کامپیوتری را تولید می کند، تا سال 2050.

این شرکت یک آزمایشگاه جدید به نام آزمایشگاه اقتصاد دایره ای ایجاد کرده است، واحدی که تحقیقاتی را در مورد فناوری های مربوط به بازیافت و استخراج منابع انجام خواهد داد. آزمایشگاه تحقیقاتی دیگر، در واحد تحقیقات پیشرفته موسسه فناوری پیشرفته سامسونگ سامسونگ، به نام مؤسسه تحقیقاتی جذب کربن، که در سپتامبر سال گذشته تأسیس شد، فناوری های جذب و استفاده از کربن را برای سایت های صنعتی نیمه هادی توسعه می دهد تا کربن ذخیره شده را به منابع معمولی تبدیل کند. این فناوری ها از سال 2030 به کار گرفته می شوند.

این غول فناوری کره جنوبی گفت که تا سال 2030، 7 تریلیون وون را در طرح های زیست محیطی خود، بدون احتساب هزینه توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، اختصاص خواهد داد. شرکت گفت.

برای پاسخگویی، سامسونگ سازمان‌های تعیین‌شده‌ای خواهد داشت که توسط کمیته‌های شرکت تعیین‌شده تأیید شده‌اند که شامل کارشناسان شخص ثالث می‌شود. شورایی به ریاست مدیرعامل و کمیته پایداری متشکل از مدیران خارجی بر پیشرفت اهداف آن نظارت خواهند داشت.


منبع: https://www.zdnet.com/article/samsung-aims-to-reach-net-zero-carbon-emissions-by-2050/#ftag=RSSbaffb68

سامسونگ در برنامه خود تاریخ های هدف خاصی را برای هر منطقه در نظر گرفته است: 2022 برای جنوب غربی آسیا و ویتنام، 2025 برای آمریکای مرکزی و لاتین، و 2027 برای آسیای جنوب شرقی، آفریقا و کشورهای مشترک المنافع.

سامسونگ همچنین اهداف کاهش میان مدت تا بلندمدت را برای زنجیره ارزش محصولات خود تعیین خواهد کرد. این شرکت همچنین گفت که تلاش‌های خود را برای بهبود گردش منابع محصولات خود در کل چرخه عمرشان، از تامین مواد خام، دفع تا بازیافت، افزایش خواهد داد.