سامسونگ برنامه خود را برای تولید انبوه تراشه های 1.4 نانومتری تا سال 2027 ارائه می کند

samsung-foundry-forum-main1

دکتر Si-young Choi، رئیس و رئیس Foundry Business در Samsung Electronics، سخنرانی اصلی خود را در Samsung Foundry Forum 2022 ایراد می کند.

سامسونگ

علاوه بر این، این شرکت قصد دارد تا سال 2027 نسبت به امسال ظرفیت تولید خود را برای گره های پیشرفته بیش از 3 برابر افزایش دهد. تا سال 2027، سامسونگ انتظار دارد که برنامه های غیر موبایلی – مانند HPC، خودرو و برنامه های 5G – بیش از نیمی از سبد ریخته گری آن را تشکیل دهند.

در اوایل سال جاری، سامسونگ تولید انبوه تراشه‌ها را با استفاده از گره فرآیند 3 نانومتری (nm) خود، که پیشرفته‌ترین فناوری آن برای تولید تراشه قراردادی است، آغاز کرد. این شرکت قصد دارد فرآیند 2 نانومتری را در سال 2025 معرفی کند.

در ماه اوت، سامسونگ اعلام کرد که تا سال 2028 20 تریلیون وون، تقریباً 15 میلیارد دلار، برای ساخت یک مجتمع جدید تحقیقاتی تراشه های پیشرفته در کره جنوبی هزینه خواهد کرد. کمبود تراشه‌های جهانی در چند سال گذشته برای بخش تراشه‌های سامسونگ یک موهبت بوده است، زیرا مشتریان موجودی انبار را جمع‌آوری می‌کنند. بخش تراشه های این شرکت دو سوم سود عملیاتی آن را در سه ماهه دوم امسال به خود اختصاص داده است. سامسونگ همچنین در آن زمان خاطرنشان کرد که در کارخانه ریخته‌گری یا تولید تراشه قراردادی، به لطف نرخ‌های بازدهی بهبود یافته، بالاترین درآمد خود را در سه‌ماهه سال جاری داشته است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/samsung-lays-out-its-plan-to-mass-produce-1-4nm-chips-by-2027/#ftag=RSSbaffb68

سامسونگ قصد دارد پشتیبانی از فرآیند 3 نانومتری مبتنی بر gate-all-around (GAA) خود را برای HPC و تراشه های موبایل بهبود بخشد. این شرکت همچنین قصد دارد فرآیند 4 نانومتری تخصصی برای HPC و کاربردهای خودرو را متنوع کند.

سامسونگ روز سه شنبه طرحی را ارائه کرد تولید نیمه هادی های پیشرفته خود را افزایش دهد، با هدف تولید انبوه تراشه های 1.4 نانومتری (nm) تا سال 2027. غول فناوری در تلاش است تا تقاضا برای تراشه های پیشرفته را برای برنامه های محاسباتی با کارایی بالا، هوش مصنوعی، 5G، 6G و خودرو برآورده کند.