ساعت پیکسل گوگل یک معامله بزرگ است. اما استفاده از اپل واچ یک چالش بزرگ است

google-pixel-watch-1.png

تصویر: گوگل
همچنین: گوگل در تاریخ ۶ اکتبر از پیکسل ۷ و پیکسل واچ رونمایی خواهد کرد

ماوستون می‌گوید: «گوگل در درک فرصت ساعت هوشمند کندتر از اپل عمل کرده است، اما خرید Fitbit آن در سال 2021 به توربوشارژ کردن تلاش‌های گوگل کمک کرد و شتاب بازار آن اکنون به خوبی شروع به رشد کرده است».

اوبرانی می‌گوید: «خط تلفن‌های پیکسل، که در مرکز اکوسیستم قرار دارند، قبل از اینکه گوگل در موقعیتی قرار بگیرد که دستگاه‌های الحاقی مانند ساعت را معرفی کند، باید جای خود را پیدا می‌کرد.

اوبرانی می‌گوید: «انتظار می‌رود ویژگی‌های سلامتی Google Assistant و Fitbit در جلو و در مرکز Pixel Watch باشد و قرار دادن آن روی مچ دست افراد می‌تواند تجربه‌ای کاملاً قدرتمند و منحصر به فرد برای پیکسل ایجاد کند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/googles-pixel-watch-is-a-big-deal-but-taking-on-the-apple-watch-is-a-massive-step/#ftag=RSSbaffb68جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات IDC، به ZDNET می‌گوید: «پیکسل واچ به تکمیل اکوسیستم محصولات و خدمات گوگل کمک می‌کند و در نهایت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پا به پای اپل، سامسونگ و سایر رقبا باشند.

ماوستون می‌گوید: «پاشنه آشیل پیکسل واچ احتمالاً توزیع می‌شود، زیرا حضور خرده‌فروشی آن در ایالات متحده و جهانی در حال حاضر بسیار کمتر از اپل واچ تأسیس شده است.

گوگل در حال حاضر اکوسیستم گسترده‌ای از دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند، بلندگوها، نمایشگرها، دستگاه‌های پخش جریانی، هشدارهای دود و مونوکسید کربن، دوربین‌های امنیتی و زنگ درها را در اختیار دارد. در حالی که در طول سال ها ساعت های هوشمند اندرویدی زیادی وجود داشته است، این اولین ساعتی است که به طور کامل توسط گوگل ساخته شده است.

فناوری هر دوی این خریدها به گوگل این امکان را داده است که قابلیت‌های Wear OS خود را تقویت و گسترش دهد و اکنون این ارتقاها را در اولین ساعت خود پیاده‌سازی می‌کند.

Wear OS که در سال 2014 راه اندازی شد، به تدریج شتاب بیشتری گرفت و توسط برندهای بزرگی مانند مایکل کورس، سیتیزن و حتی سامسونگ در ساعت های هوشمند مورد استفاده قرار گرفت.

این پنجشنبه در رویداد ساخته شده توسط گوگل، گوگل جدیدترین دستگاه های پیکسل گوگل خود را راه اندازی خواهد کرد پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو. اما شاید موردانتظارترین نسخه این باشد Google Pixel Watch، اولین ساعت هوشمند «ساخته شده توسط گوگل، در داخل و خارج».

سیستم عامل Wear OS گوگل تنها محصول گوگل نیست که در سال گذشته رشد داشته است. علیرغم اینکه گوگل تنها 3 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند را در سه ماهه اول سال 2022 در اختیار داشت، هنوز هم سهم بسیار بیشتری از سهم بازار 1 درصدی که در سال قبل داشت، دارد. طبق مطالعه Canalys.

“ما تخمین می زنیم که Wear OS در طول سال گذشته بیش از دو برابر شده است و از 8٪ سهم بازار ساعت های هوشمند ایالات متحده در سه ماهه دوم 2021 به 21٪ در سه ماهه دوم 2022 رسیده است. سامسونگ و چندین OEM سخت افزاری دیگر قویاً از پلت فرم Wear OS پشتیبانی می کنند.”

بنابراین، چرا گوگل تا به حال ساعت هوشمند خود را رها نکرده است؟ پاسخ زمان بندی است.

بنابراین، آیا ساعت ارزش انتظار را دارد؟ آیا این یک رقیب واقعی برای اپل واچ خواهد بود؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید.

گوگل قبلاً ویدیویی منتشر کرده است که طراحی ساعت پیکسل گوگل را نشان می‌دهد، که شامل یک صورت براق، دایره‌ای و گنبدی شکل با یک تاج اسکرول ساده است.

همچنین: اپل واچ جدید می خواهید؟ ما 5 بهترین مدل موجود را با هم مقایسه کردیم

نقطه فروش ساعت Google Pixel به ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، مانند ویژگی‌های سلامتی که ساعت از طریق ادغام Fitbit خود دارد، متکی است تا آن را به گزینه‌ای جذاب و متمایز در برابر رقبا تبدیل کند.

گوگل در مقایسه با برخی از بزرگترین رقبای خود مانند اپل که اولین ساعت خود را در سال 2015 عرضه کرد، دیر وارد بازار می شود. طبق مطالعه Canalys.

حضور رو به رشد گوگل در بازار گوشی های هوشمند شاید آن را تشویق کرده است تا قدم بعدی را بردارد و محصولی را برای بازار رو به رشد ساعت های هوشمند عرضه کند.

گوشی های هوشمند پیکسل گوگل برای نمایش بهترین ویژگی های اندروید استفاده شده اند. اگر از Pixel Watch به همین شکل برای نشان دادن پتانسیل Wear OS استفاده شود، می‌تواند به رقیبی جالب برای Apple Watch تبدیل شود، اگرچه پیشنهاد Google قطعاً از نظر ویژگی‌ها و بازار، پیشرفت‌های زیادی خواهد داشت. اشتراک گذاری. همچنین می‌تواند راه را برای سایر شرکت‌های فناوری استفاده‌کننده از Wear OS که به دنبال موفقیت در بازار ساعت‌های هوشمند هستند، کمک کند.

اپل به تازگی ساعت های جدیدی را به خط تولید خود اضافه کرده است که شامل اپل واچ سری 8، اپل واچ SE و اپل واچ اولترا می شود. حضور پررنگ اپل در فضای ساعت های هوشمند احتمالا چالشی برای ساعت گوگل پیکسل خواهد بود.

نیل ماوستون، مدیر اجرایی شرکت تحلیلگر فناوری Strategy Analytics می گوید: «Pixel Watch اولین ساعت هوشمند بزرگی است که از ابتدا توسط گوگل طراحی شده است. این یک رویداد برجسته است.

خرید 40 میلیون دلاری گوگل فناوری فسیل در سال 2019 و آن خرید 2.1 میلیارد دلاری Fitbitکه در سال 2021 نهایی شد، همچنین نیروی محرکه رشد Wear OS بوده است.

در حال حاضر، گوگل به دلیل ترکیبی از خریدهای اخیر، حضورش در بازار گوشی های هوشمند و پیشرفت هایی که در این زمینه انجام داده است، در بهترین موقعیتی است که تا به حال برای کنار گذاشتن یک ساعت داشته است. سیستم عامل بپوشید.

این ساعت از فناوری Wear OS گوگل از جمله ادغام با Fitbit استفاده می کند. و در حالی که تمام جزئیات دقیق، از جمله قیمت، در روز پنجشنبه فاش خواهد شد، آنچه واضح است این است که عرضه این ساعت نقطه عطفی برای سبد محصولات گوگل است.

و این تنها چالش پیش رو نیست.