ساعت هوشمند Wear OS 1300 دلاری Montblanc آنقدرها هم هوشمند نیست (هنوز)


طرفداران

  • کیس تیتانیوم ظاهر و احساسی عالی دارد
  • صفحه نمایش شیشه ای یاقوت کبود صاف
  • پشتیبانی از برنامه Google Wear OS 3
  • چرم و نوار لاستیکی گنجانده شده است

منفی

  • هنوز دستیار Google وجود ندارد
  • بدون اسپیکر برای تماس بدون هندز
  • عملکرد تناسب اندام بسیار محدود

در حالی که میلیون‌ها نفر از پوشیدن ساعت‌های هوشمندی که بیش از یک روز دوام می‌آورند قبل از نیاز به شارژ لذت می‌برند، افرادی نیز هستند که از پوشیدن ساعت‌های هوشمند لوکس که عملکرد محدود با طراحی‌های زیبا را ارائه می‌دهند، لذت می‌برند. جدید اجلاس Montblanc 3 تلاش می‌کند با ارائه سخت‌افزار ساعت‌های پیشرفته با هوشمندی پلتفرم Google Wear OS، شکاف را پر کند.

یکی از جنبه‌های ساعت‌های هوشمند پایان عمر نسبتاً کوتاه تکنولوژیکی آن‌ها است. ساعت‌های لوکس سال‌ها، دهه‌ها یا بیشتر دوام می‌آورند و اغلب در خانواده‌ها به‌عنوان ارث به ارث می‌رسند. ساعت‌های هوشمندی که پنج سال عمر می‌کنند بسیار کمیاب هستند، بنابراین تعادلی بین سخت‌افزار و فناوری وجود دارد.

در حالی که Montblanc’s Summit 3 برای یک ساعت هوشمند گران است، در واقع برای یک ساعت لوکس ارزان است. ساعت‌های گران‌قیمت معمولاً چندین هزار دلار قیمت دارند، بنابراین قیمت ۱۲۹۰ دلاری آن‌قدرها هم غیرمنطقی نیست. Montblanc همچنین یک برنامه تجارت در ارائه می دهد تا به شما در کاهش ضربه کمک کند.

من اساساً ساعت هوشمند Montblanc را با آیفون خود آزمایش کرده ام (در حالی که اغلب اوقات با یک دستگاه اندرویدی جایگزین می شود) اما تجربه نرم افزاری به وضوح به خوبی آنچه اپل واچ ارائه می دهد نیست. جابجایی به یک گوشی هوشمند اندرویدی به این معنی است که از برنامه‌های شخص ثالث پشتیبانی بهتری دریافت می‌کنید و به طور کلی تجربه بهینه‌تری خواهید داشت. در حال حاضر، عملکرد تناسب اندام با Summit 3 تقریباً وجود ندارد، با به‌روزرسانی نرم‌افزاری بزرگ برای سپتامبر برنامه‌ریزی شده است، بنابراین بررسی را به‌روزرسانی می‌کنم و پس از ارائه به‌روزرسانی به ساعت امتیاز می‌دهم.

مشخصات فنی

نمایش دادن AMOLED 1.28 اینچی با وضوح 416×416 پیکسل
پردازنده Qualcomm Snapdragon Wear 4100 Plus
مواد قاب تیتانیوم مشکی، پشت و قاب از جنس استنلس استیل، شیشه یاقوت کبود
ذخیره سازی حافظه داخلی 8 گیگابایت
مقاومت آب 5 دستگاه خودپرداز
قابلیت اتصال و سنسورها ضربان قلب، فشارسنج، شتاب سنج، ژیروسکوپ، میکروفون، بلوتوث 5.0، Wi-Fi، NFC
باندها عرض 20 میلیمتر
ابعاد قطر 42 میلی متر در ضخامت 14 میلی متر

سخت افزار

Montblanc Summit 3 را در جعبه جواهرات مناسب برند لوکس تحویل می دهد. بالای جعبه را باز کنید تا ساعت نمایان شود، با یک نوار چرم گوساله که به دور یک بالش در مرکز قسمت بالایی پیچیده شده است. دو کشو در زیر قسمت بالایی قرار گرفته‌اند که به صورت کشویی باز می‌شوند تا راهنمای کاربر دقیق در کشوی بالا و پایه شارژ، کابل USB-C و بند ساعت لاستیکی در کشوی پایینی نمایش داده شود. کابل USB-C داخل پایه شارژ می‌چرخد، که دارای یک قسمت سیلیکونی برای جلوگیری از حرکت آن در اطراف سطح است. چهار نقطه اتصال طلایی در پشت ساعت وجود دارد که روی چهار پین روی پایه شارژ قرار دارند.

Montblanc Summit 3 در یک جعبه

بسته بندی مانند ساعت هوشمند لوکسی که هست.

متیو میلر/ZDNET

Summit 3 با جنس بدنه تیتانیوم، شیشه یاقوت کبود و ساخت دست ساز، ساعتی باشکوه با پتانسیل های فراوان است. همچنین این اولین ساعت Wear OS 3 است که با آیفون کار می کند و همچنین یکی از اولین ساعت هایی است که به این ساعت مجهز شده است پلتفرم Qualcomm Snapdragon Wear 4100 Plus. این جدیدترین پردازنده کوالکام عملکرد سریع‌تر، عمر باتری طولانی‌تر و مزایای دیگری را برای دستگاه پوشیدنی به ارمغان می‌آورد.

صفحه نمایش شیشه ای یاقوت کبود به سمت بیرون کشیده می شود تا به آرامی به قاب و بدنه تیتانیومی منتقل شود. سه دکمه برجسته در سمت راست وجود دارد که دکمه وسط آن نشان Montblanc را دارد و به عنوان چرخ اسکرول به شما کمک می‌کند تا به راحتی در لیست‌های ساعت پیمایش کنید. با فشار دادن دکمه بالا برنامه‌های اخیرتان را نشان می‌دهید، با فشار دادن دکمه مرکزی به راه‌انداز برنامه می‌روید و دکمه پایین با تنظیم پیش‌فرض روی Fitness قابل برنامه‌ریزی است. دو دکمه بالا را نمی توان دوباره اختصاص داد. فشار دادن و نگه داشتن دکمه وسط گزینه خاموش کردن را به شما نشان می دهد.

همچنین: 5 بهترین ساعت هوشمند: رقابت اپل و سامسونگ برای مچ دست شما

بند‌های استاندارد ۲۰ میلی‌متری با Montblanc Summit 3 کار می‌کنند، اما با بند‌های چرمی و لاستیکی برای یک شب بیرون‌نشینی یا برای رفتن به مسیرهای دوچرخه‌سواری همراه است. پین‌های آزادکننده سریع در باندها، آن‌ها را از لنگه‌ها آزاد می‌کنند. هر دو باند با کیفیت هستند و چندین گزینه باند مقرون به صرفه دیگر در Montblanc وجود دارد.

سنسور ضربان قلب در پشت ساعت با چهار نقطه تماس برای پایه شارژ قرار دارد.

کیف Montblanc Summit 3 با بند ساعت و سیم شارژ

تمام آنچه شما نیاز دارید در بسته خرده فروشی گنجانده شده است.

متیو میلر/ZDNET

سیستم عامل Google Wear

Wear OS 3.2 Google در واحد ارزیابی Summit 3 که من در حال آزمایش برای ZDNET هستم نصب شده است. Montblanc Summit 3 بر تجربه بصری تمرکز دارد، بنابراین 11 صفحه ساعت Montblanc برای انتخاب وجود دارد.

انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا کنترل‌های سریع مختلف، از جمله حالت هواپیما، حالت سینما، روشنایی نمایشگر، مزاحم نشوید، باتری باقیمانده، تنظیمات و چراغ قوه ظاهر شوند. برای مشاهده اعلان‌های خود، انگشت خود را روی صفحه به سمت بالا بکشید. برای حرکت در کاشی های مختلفی که در برنامه تلفن هوشمند Montblanc Summit انتخاب می کنید، انگشت خود را به چپ یا راست بکشید. در حال حاضر 10 کاشی در ساعت موجود است، اما با نصب برنامه ها، کاشی های مرتبط با برخی از برنامه ها نیز ظاهر می شوند.

چند برنامه پیش‌فرض خارج از جعبه نصب شده‌اند، در درجه اول برنامه‌های سلامت و تندرستی Montblanc. به غیر از این موارد، YouTube Music، آب و هوا، دستور کار، ساعت زنگ دار، Find My Phone و فروشگاه Google Play در راه‌انداز برنامه ظاهر می‌شوند.

پشت قله Montblanc 3

پوشش تیتانیومی و سنسور ضربان قلب عقب.

متیو میلر/ZDNET

با اتصال آیفون به ساعت، همه برنامه‌ها مستقیماً از طریق Play Store روی ساعت نصب و حذف نصب می‌شوند. Google Maps، Google Wallet، Gboard، مخاطبین، Google Keep و موارد دیگر همگی برای Summit 3 در دسترس هستند. Google Fit، Strava و سایر موارد نیز در صورتی که آنها را به برنامه های سلامت Montblanc ترجیح می دهید، در دسترس هستند، که در حال حاضر شما چنین نیستید. می‌خواهم از آن استفاده کنم، زیرا در این زمان داده‌ها فقط روی ساعت زندگی می‌کنند. من شدیداً توصیه می‌کنم در این زمان Google Fit را نصب و استفاده کنید تا زمانی که ببینیم Montblanc با به‌روزرسانی چه چیزی ارائه می‌کند.

همچنین: بهترین جایگزین های اپل واچ برای کاربران اندروید

متأسفانه، با وجود وجود میکروفون روی ساعت، یک برنامه اصلی گوگل گم شده است. حتی اگر راهنمای داخل جعبه می گوید دستیار Google در دسترس است، دستیار Google وجود ندارد و در حال حاضر نمی توان از آن در ساعت با گوشی اندروید یا آیفون متصل استفاده کرد. با توجه به اینکه راهنما بیان می‌کند که این امکان وجود دارد، امیدواریم با پشتیبانی از دستیار Google به‌روزرسانی دریافت کنیم، حتی اگر بلندگویی وجود نداشته باشد که بتواند نتایج را پخش کند. یک هدست بلوتوث متصل می تواند نتایج را پخش کند و حتی به عنوان میکروفون دستیار عمل کند.

نمای جانبی Summit 3 که دکمه‌ها را نشان می‌دهد

Montblanc یک ساعت دوست داشتنی ساخت.

متیو میلر/ZDNET

تجربه Google Wear OS تقریباً همان چیزی است که در سایر ساعت‌های هوشمند Wear OS مشاهده می‌کنید، و تعداد زیادی برنامه برای سفارشی کردن ساعت برای نیازهای شما وجود دارد.

برنامه تلفن هوشمند Montblanc Summit

در هر دو گوشی آیفون و اندروید، تنها راه فعلی برای اتصال Montblanc Summit 3 از طریق برنامه Montblanc Summit است. این برنامه بسیار ابتدایی است، با عملکرد محدود به جز سفارشی کردن ظاهر ساعت. سپس دوباره، برنامه Google Wear OS گوشی هوشمند نیز کار زیادی انجام نمی دهد، بنابراین من موافقم که Montblanc برنامه خاص خود را داشته باشد که تجربه را برای برند خود بهینه می کند. برگه اصلی، ساعت من، سفارشی‌سازی 11 گزینه صفحه ساعت فعلی و کاشی‌هایی را که می‌توانید روی آن‌ها بکشید، تسهیل می‌کند. قابلیت محدودی برای سفارشی کردن صفحه‌های ساعت با تغییر رنگ پس‌زمینه و عقربه‌ها در برخی از چهره‌ها وجود دارد. دیگران هیچ گزینه سفارشی‌سازی ندارند، اما اگر گزینه‌ای برای سفارشی‌سازی وجود دارد، به دنبال نماد ویرایش ساعت در سمت راست بالای برنامه Montblanc بگردید.

تب بعدی در نرم افزار Summit Discover نام دارد و تعداد زیادی آموزش برای استفاده از ساعت و کمک گرفتن از ساعت را در خود جای داده است. جزئیات زیادی در بخش تناسب اندام وجود دارد که باید به عنوان پیش‌نمایش چیزهایی که قرار است در نظر گرفته شوند، از آنجایی که هنوز هیچ برنامه همراهی برای مشاهده داده‌های سلامتی و تناسب اندام شما که توسط ساعت جمع‌آوری شده است وجود ندارد، حتی اگر برگه کشف به این برنامه اشاره کند.

آخرین برگه اپلیکیشن گوشی هوشمند، به نام تنظیمات، جایی است که می توانید تجربه Summit 3 خود را مدیریت کنید. گزینه‌ها عبارتند از اعلان‌ها، وضعیت باتری، شاتر اسکرین شات، جابجایی صفحه همیشه روشن و بازنشانی.

به زودی یک برنامه بهداشتی Montblanc احتمالاً در ماه سپتامبر وجود خواهد داشت که خواب، مراحل، تمرینات و موارد دیگر را از Summit 3 با تلفن هوشمند شما همگام‌سازی می‌کند. در این زمان، تمام داده‌های سلامتی که توسط ساعت گرفته می‌شود، روی ساعت باقی می‌مانند و تنها در صورت استفاده از برنامه‌های Montblanc Summit در ساعت قابل مشاهده هستند.

توصیه می‌کنم اگر به برخی از داده‌های سلامت علاقه‌مند هستید، فعلاً Google Fit را نصب و استفاده کنید زیرا از ساعت با حساب Google Fit شما همگام‌سازی می‌شود. با این حال، داده‌های خواب، اکسیژن خون، انرژی بدن یا استرس را در Google Fit نمی‌بینید، بنابراین تجربه فعلی قطعاً برخی از عناصر کلیدی را ندارد.

تجربه آیفون در مقابل گوشی هوشمند اندرویدی

اکثر مردم یک تلفن هوشمند دارند که از iOS یا Android پشتیبانی می‌کند، بنابراین این بخش صرفاً برای کمک به درک تفاوت‌های بین دو پلتفرم گوشی هوشمند و تجربه Montblanc Summit 3 ارائه شده است. بدیهی است که سیستم عامل Wear OS گوگل تجربه بهتری برای دارندگان گوشی های هوشمند اندرویدی خواهد بود، زیرا گوگل دوست دارد همه از تلفن های مجهز به سیستم عامل گوشی های هوشمند خود استفاده کنند. Summit 3 اولین ساعت هوشمند Wear OS 3 است که با آیفون کار می کند، به طوری که بازار Summit 3 را به روی افرادی باز می کند که نمی خواهند Apple Watch مربعی روی مچ خود داشته باشند و طراحی ساعت سنتی تر و لوکس را ترجیح می دهند.

با اتصال آیفون، هیچ توانایی پاسخگویی به پیام‌ها، ایمیل‌ها یا هر اعلان دیگری که در Summit 3 دریافت می‌کنید وجود ندارد، بنابراین ساعت به‌گونه‌ای عمل می‌کند که گویی یک ردیاب تناسب اندام یا ساعت ورزشی اولیه است. می‌توانید از صدای یا Gboard خود برای وارد کردن متن در برنامه‌های سازگار استفاده کنید. به عنوان مثال، Keep Notes با تبدیل صدا به متن و کشیدن انگشت Gboard روی صفحه نمایش ساعت به خوبی کار می کند.

Summit 3 درست مانند سایر ساعت‌های هوشمند Wear OS که با یک تلفن هوشمند اندرویدی جفت می‌شوند، عمل می‌کند. هیچ بلندگوی روی ساعت وجود ندارد، بنابراین برنامه‌های دارای صدا مانند Google Maps یا Spotify مستقیماً روی ساعت پخش نمی‌شوند.

تجربیات استفاده روزانه و نتیجه گیری

اول و مهمتر از همه، اجلاس Montblanc 3 بر روی سخت افزار متمرکز شده است: طراحی ساعت لوکس با داخلی ساعت هوشمند مدرن. سخت افزار فوق العاده است، با شیشه صاف، تیتانیوم سبک وزن، دکمه های بی عیب و نقص، و نوارهای با کیفیت بالا. این یک ساعت بزرگ است، اما نه به اندازه ساعت های دیگر که امتحان کرده ام. ساعت‌های لوکس بسیار گران‌تر هستند، بنابراین برای یک ساعت با برند لوکس، این یک گزینه نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است.

من از وجود برنامه های تناسب اندام و سلامت Montblanc، بدون هیچ راهی برای مشاهده داده ها در تلفن هوشمند متصل، ناامید شده ام. Google Fit در حال حاضر پشتیبانی می‌شود، بنابراین کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌توانند از ساعت برای ثبت اطلاعات سلامتی و تناسب اندام استفاده کنند. من می‌دانم که برنامه سلامتی Montblanc از Apple Health و Google Fit پشتیبانی می‌کند، بنابراین قضاوت نهایی را در مورد ساعت و نمره بازبینی خود انجام می‌دهم تا زمانی که فرصتی برای آزمایش به‌روزرسانی نرم‌افزار ماه سپتامبر داشته باشم.

من برنامه Strava را نصب کردم و امیدوار بودم که برای ردیابی دویدن در فضای باز و قایقرانی داخل خانه مفید باشد. وقتی Strava را به بیرون راه اندازی کردم، نشان داد که GPS به دست آمده است و من روی شروع ضربه زدم. سپس برنامه فقط زمان بین شروع و پایان را ثبت کرد، بدون اینکه اطلاعات فاصله، تلاش، ارتفاع یا ضربان قلب روی ساعت ثبت شود. متأسفانه Strava on Wear OS گزینه دویدن در فضای داخلی ندارد، بنابراین تمرینی را انتخاب کردم و ضربان قلب من را برای این فعالیت ثبت کرد. به نظر می‌رسد برنامه و ساعت هم در اینجا شکست خوردند، اما دوباره می‌بینم چه اتفاقی می‌افتد وقتی گزینه سلامت و تندرستی قوی‌تری در سپتامبر دریافت کنیم.

پیام‌رسانی با صدای من، کیف پول Google، نقشه‌های Google و سایر برنامه‌ها همگی در زمان جفت شدن با برنامه‌های من بی‌نقص کار می‌کنند. Z Fold 4. ثابت شده است که باتری چند روز دوام می آورد، که برای یک ساعت هوشمند معمول است، اما زمانی که بتوانم عملکرد سلامت و تندرستی را به طور کامل آزمایش کنم، آزمایشات بیشتری را انجام خواهم داد. این یک ساعت هوشمند دوست داشتنی است، اما با قیمت 1290 دلار، به وضوح برای خریدار ساعتی که خواهان یک جواهر لوکس با لوازم داخلی ساعت هوشمند است مناسب است.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

ساعت‌های هوشمند لوکس زیادی در دسترس نیستند، اما ما گزینه‌های کمی را برای کسانی که به دنبال چیزی بیش از یک اپل واچ یا گلکسی واچ اولیه هستند، می‌بینیم. چند گزینه دیگر را که پیدا کردیم بررسی کنید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/montblanc-summit-3-review/#ftag=RSSbaffb68