ساخت و طراحی ویلای کوچک

پس مهم است که هر گونه تغییرات قبل از شروع به ساخت انجام شود. اما اگر اصرار دارید که خودتان مسئولیت ساخت ویلا زیباکنار را برعهده داشته باشید، میتوانید قبل از شروع کار در مورد چند مصالح فروش معروف تحقیق کنید و هنگام خرید به آنها تاکید کنید که کلیه مصالح را از وی خواهید خرید و درخواست تخفیف کنید. شما باید فضای داخلی ویلای خود را مطابق با استانداردهای خانوادگی و سبک زندگی طراحی کنید. اگر پیش از این تجربه طی کردن فرآیند ساخت خانه ویلایی را نداشته اید، ممکن است انتظارات خود را دقیقا ندانید و یا از سبک مورد علاقه تان مطمئن نباشید. دائما با انتخاب هایی روبه رو شوید که درباره شان اطلاعات تخصصی ندارید و هر لحظه ممکن است همه چیز جور دیگری غیر از آنچه شما در نظر دارید پیش رود.

در ویلای مدرن باید با یک نگاه بتوانید به آسانی فضاهای مختلف آن را آنالیز کرده و به اصطلاح معماران نمای ساختمان باید دارای خوانایی باشد. استفاده از کتابخانه و پر کردن آن با کتابها و گاها با اشیاء، تابلوها و جامهای افتخاری که دارید نه تنها برای پر کردن فضاهای خالی و بدون استفاده مفید واقع میشود، بلکه سبب میشود محلی برای نمایش اخلاق و روحیات فردی را ایجاد کرده باشید. معمولاً طراحان بر اساس سلیقه کارفرما ساختمان را طراحی و اجرا میکنند. اگر ویلاها مطابق با اصول طراحی ساختمان ویلا اجرا شده باشند، میتوانند رفاه و آسایش بیشتری را برای زندگی تامین کنند.

طراحی ویلا دوبلکس همانطور که گفته شد اگر به صورت تخصصی صورت گیرد میتواند کیفیت های یک ویلا را چند برابر کند. بدون نیاز به رفت آمد های مکرر بین شهری و به صورت غیر حضوری می توانید با طراحان مشورت کرده و نقشه های ویلای خود را تهیه نمایید. پس از طی کردن مراحل طراحی وارد بخش اجرا میشوید که نیاز به بازدید از سایت و بررسی وضع موجود دارد. اگر هزینه برایتان اولویت دارد آرین پاراکس پیسنهاد می کند طراحی ویلا یک طبقه داشته باشید و حداقل متراژ 120 متر کافی است. حال حاضر هزینه طراحی ویلا را مترمربعی ۱۵ هزار تومان و نهایتا ۲۰ میلیون تومان است. برای ساخت خانه ویلایی دلخواه خود، باید یک تیم حرفه ای شامل معمار، طراح و سازنده را گرد هم آورده و مدیریت کنید. بعد از طراحی نقشه و بررسی های اولیه، وارد بخش ساخت و ساز میشوید که برای اطلاعات بیشتر میتوانید به ساخت ویلا مراجعه کنید. از بین انواع طراحیهای نما طراحی کلاسیک یکی از بهترین و جدیدترین سبکهای ساخت و ساز است و امروزه بسیار پرطرفدار شده است. قبل از آشنایی با انواع سبک طراحی دکوراسیون داخلی ویلا شناخت انواع ویلا از نظر دکوراسیون داخلی میتواند برایتان مفید و کاربردی باشد.

در طراحی نمای ویلا به سبک مینیمال با به کارگیری خطوط به ظاهر ساده و در واقع پیچیده و تاثیرگذار در نمای ساختمان، میتواند در نظر بیننده، جلوه ای به یاد ماندنی و تاثیرگذار به وجود آورد و احساس آرامش و امنیت خاصی را در فرد به وجود آورد. در طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن در تلاش هستیم تا سادگی و خلوص بیشتری را در بنا اجرا کنیم. و گروه مهندسین افلاطون را جهت انجام پیمانکاری کارهای مربوط به طراحی داخلی و نما به شما معرفی می کنیم. اما از طریق سادگی می توانیم آرامش داشته باشیم و برای همین موضوع باید براساس اصول تخصصی طراحی را شروع کنیم. ویلا سازی و خرید باغ/ویلا، امروزه طرفدارهای زیادی بین افراد جامعه و سازنده ها پیدا کرده است، چرا که اشخاص برای رهایی از ازدحام شهر و جریان یکنواخت زندگی خود به دنبال فضایی امن، زیبا با امکانات رفاهی و تفریحی هستند که بتوانند مدتی را در آرامش در کنار خانواده و دوستان خود بگذرانند. پنجرههای فضای نشیمن و اتاقخوابها در جای مناسبی قرار گرفته باشد تا بتوان نور مناسب را از این طریق دریافت کرد و طبیعت زیبا را تماشا کرد. کاشته خواهد شد تا علاوه بر زیبایی منظر و تأمین رنگ و عطر گلها به عنوان سایبانی مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

ممکن است با دیدن تصاویری از مدل های مختلف ویلا احساس سردرگمی کنید و نتوانید درباره آنچه می خواهید تصمیم بگیرید. باید نورپردازی مناسب و اصولی داشت؛ نورپردازی مناسب نقش به سزایی در زیبا سازی نمای طراحی شده دارد، چرا که با نور میتوان در قسمتهای مختلف ساختمان تاکید ایجاد کرد. آجر همیشه زیبا به نظر میرسد و هیچ گاه چشم را خسته نمیکند. نادانسته های زیاد، هجوم کارهای لازم، نداشتن تجربه قبلی و عدم اطلاع دقیق از قیمت ها می تواند شما را در همان تصور دلفریب اما دور از دسترس اولیه متوقف کرده و شما را از ساخت خانه ویلایی مطابق سلیقه تان محروم کند. به این ترتیب میتواند فرصت جلوهگری طبیعت را نیز فراهم کند. مدل سازی انرژی، همانطور که در مرحله بالا ذکر شد، می تواند به شما در بهبود سطح عایق برای سقف، دیوارها و کف های ویلا کمک کند.

مشاورین ما با ارائه نمونه های کار و سبک های مختلف ویلا، به شما در کشف سبک ویلای مورد علاقه تان کمک می کنند و با گوش سپردن به خواسته های شما درباره چگونگی ساخت خانه ویلایی، ساختمانی منحصر به فرد و مطابق با سلیقه شما طراحی می کنند. تصویری بسته که از بخش کوچکی از ویلا آغاز می شود و کم کم به نمای داخل، نمای بیرونی، طراحی محوطه، دکوراسیون داخلی، نقشه ویلا، مکان آن و در نهایت به هزینه های غیر قابل تخمین و حجم بزرگی از سردرگمی منتهی می شود. با دریافت کروکی و مشخصات زمین ویلا، بررسی آن توسط مهندس معمار آغاز و طراحی آن مطابق سبک و نظر مالک، انجام می شود. در طراحی نما ویلا مدرن مسئلهای که بیشتر از هر چیزی به آن اهمیت داده میشود به وجود آمدن احساس آرامش و خلوت است.

اغلب آشپزخانه ها هم رو به بیرون در دارد تا رفت و آمد به بیرون آسانتر صورت بگیرد. همچنین طراحی محوطه شامل فضای سبز، مسیر های عبوری به سمت ساختمان، آبنما، استخر و آلاچیق را به صورت سه بعدی و در قالب انیمیشن چند دقیقه ای ارائه می دهند. یکی دیگر از خدمات ما طراحی نمای ویلا را به صورت سه بعدی ارائه می دهد و با نشان دادن جزییات در نقشه سه بعدی ، این اطمینان را به شما می دهد که ویلای شما دقیقا همان طور که مد نظرتان است، ساخته می شود. حال با توجه به این نکته که اغلب ویلاسازی در زمینهای شیبدار در مناطق کوهپایهای صورت گرفته میشود، پروژههایی که در راستای طراحی ویلا هستند بالطبع بیشتر میشود و در همین امر گزینه محوطهسازی ویلا از اهمیت ویژهای برخوردار است. شرکت مهندسی آرین پاراکس خدمات خود را در تمام مراحل از طراحی تا ساخت و اجرا به صورت تخصصی ارائه می کند. تیم آرین پاراکس توصیه می کند اگر بخواهید طراحی نمای دوبلکس شما در الگوی ایتالیایی باشد؛ باید با همان سبک و سیاق از سنگهای بزرگ در نمای ساختمان استفاده کنید.

اما در نهایت ذائقه مالک زمین است که سبک طراحی ویلا را مشخص می کند بسیار از افراد نیز علاقه مند به طراحی ویلا کلاسیک با ایزارهای سنگی پر کار هستند که البته هزینه طراحی ویلا و ساخت چنین خانه هایی به مراتب بالاتر از ساخت خانه ویلایی بومی است. در بافتهای شمال ایران در بخش هایی که بافت شهری تر دارد سبک ویلاسازی کلاسیک مناسبتر خواهد بود. شرکت مهندسی آرین پاراکس امکان همکاری با شما را در هر شهری فراهم کرده است. از بهترین سبک های رایج در طراحی ویلا کوچک سبک مدرن است که به دلیل سادگی طرفداران بیشماری را داراست. در طراحی نمای ویلا باید توجه کرد که طراحی ساختمان باید به گونهای باشد که سادگی و زیبایی و خوانایی را در نما رعایت کند؛ چرا که قرار است محیطی آرام برای ساکنین به ارمغان آورد؛ بنابراین بهتر است در طراحی نمای ساختمان از انواع رنگها و مصالح مختلف استفاده نشود و در نهایت از دو رنگ و یا دو نوع مصالح استفاده شود. خوانایی نمای ساختمان مدرن بسیار بیشتر از ساختمانهای کلاسیک است و این خوانایی هرگز در نمای ساختمانهای کلاسیک دیده نمیشود.

اولین مرحله برای ساخت ویلای مورد نظر مکان و میزان بودجه ای است که در نظر طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه گرفتید. به طور کلی دفاتر معماری و یا معماران به یکی از روش های متری،درصدی، توافقی و یا ساعتی هزینه طراحی را محاسبه می کنند و متناسب با میزان تلاشی که در هر یک از این روش ها برای تهیه مدارک و طراحی می کنند، مبلغ پایه را مشخص می کنند. اگر هزینه ساخت ویلا برایتان در اولویت است باید گفت خانه های سنتی معمولا هزینه کمتری نسبت به سایر سبک ها دارند زیرا از مصالح بومی در آن استفاده می شود نکته دیگری که باید به آن توجه کنید بافت منطقه ای که در آن قصد ساخت و ساز دارید است مثلا در یک منطقه روستایی ساخت یک ویلای مدرن با آن ویلاهای اطراف آن همسازی ندارد و توصیه نمی شود. همچنین از دیگر ویژگیهای طراحی به سبک ایتالیایی، استفاده از ستونهای مشهور ایتالیایی، سقفهای شیب دار و با ظرافت، قرنیزهای تزئین شده و عریض، ورودی با تزئینات مثل ستونها، استفاده از پنجرههای باریک و مستطیلی یا قوسی با تزئینات جزئیات آن است.

چرا که بازسازی ویلا بازه گسترده ای از تغییرات و هزینه ها را در بر میگیرد. با توجه به اینکه بازسازی و توسعه ویلا درجات مختلفی دارد، به منظور کاهش زمان و هزینه بازسازی ویلا نیاز است یک برنامه کاربردی مطابق اولویتهای طرح تنظیم شود. بنابراین باید فضاهایی که به نور خورشید بیشتری نیاز دارند در بخش جنوبی و فضاهایی که به نور کمتر نیاز دارند در بخش شمالی باشند. به عنوان مثال طراحی ویلا در دماوند و فیروزکوه تفاوت های بسیاری در مناطق جنوبی کشور مثل کیش و قم دارد. امروزه خانه های بومی طرفداران خاص خود را دارند و بسیاری از افراد برای اقامت در این اماکن به مناطق مختلف کشور سفر می کنند تا سفر دلپذیری به معماری سنتی ایرانی داشته باشند در شرکت آرین پاراکس طراحی اقامتگاه گردشگری و بوم گردی در خواست زیادی دارد پس بنابراین می توان گفت خانه های سنتی نیز طرفداران خاص خود را دارد.