ریموت گم شده؟ مشکلی نیست: چگونه از آیفون خود به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون استفاده کنیم


نمای نزدیک فردی که روی تخت نشسته و تلفن هوشمند با کنترل از راه دور روی صفحه در دست دارد در حالی که تلویزیون در پس زمینه روشن است.

تصویر: گریس کری از طریق گتی ایماژ – تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

هر بار که Roku، Fire TV یا کنترل تلویزیون معمولی بین بالشتک‌های مبل گم می‌شود یا توسط یک کودک نوپا به جایی پرتاب می‌شود، من به دنبال اپلیکیشن سازنده برای کنترل تلویزیون هستم. اما، اگر یک تلویزیون هوشمند سازگار دارید، مانند یک سال یا تلویزیون آتش، یا یک Apple TV 4K، می توانید برنامه های اضافی را حذف کنید و به سادگی از آیفون خود به عنوان کنترل از راه دور جدید خود استفاده کنید.

قبل از شروع، مطمئن شوید که تلویزیون شما روشن است و به همان شبکه آیفون متصل است.

هنگامی که از آیفون خود به عنوان یک کنترل از راه دور استفاده می کنید، توجه داشته باشید که همه تلویزیون ها دارای تمام کنترل ها نیستند. بسته به تلویزیون، ممکن است نتوانید آن را روشن یا خاموش کنید یا به میزان صدا دسترسی داشته باشید.

همچنین: این وسیله جانبی به شما امکان می دهد یک AirTag را به کنترل از راه دور Apple TV خود اضافه کنید

چگونه از آیفون خود به عنوان کنترل تلویزیون استفاده کنیم؟

ما یک شبکه 2.4 گیگاهرتز در خانه خود برای همه دستگاه‌های هوشمند خود داریم، از جمله همه تلویزیون‌های هوشمند و دستگاه‌های پخش جریانی مانند میله‌های تلویزیون Roku و میله‌های Fire TV. هر زمان که بخواهیم از AirPlay استفاده کنیم یا تلویزیون ها را از طریق تلفن خود کنترل کنیم، تنها چند ثانیه طول می کشد تا شبکه را تغییر دهیم.

آیفون با تنظیمات شبکه روی صفحه نمایش.

مطمئن شوید که آیفون شما به همان شبکه تلویزیون هوشمندی که می‌خواهید کنترل کنید متصل باشد.

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

می توانید با کشیدن انگشت از سمت راست بالای صفحه به پایین، مرکز کنترل آیفون خود را پیدا کنید.

مرکز کنترل آیفون

با کشیدن انگشت به سمت پایین از سمت راست بالای صفحه به مرکز کنترل دسترسی پیدا کنید.

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

همچنین: iOS 16: چگونه از صفحه قفل جدید آیفون خود بیشترین بهره را ببرید

دکمه کنترل از راه دور ممکن است در مرکز کنترل شما باشد، اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، فقط روی نماد AirPlay (دایره هایی با یک مثلث در پایین) در بالا سمت راست ضربه بزنید.

نماد AirPlay و دکمه کنترل از راه دور در آیفون.

نماد AirPlay یا دکمه کنترل از راه دور را انتخاب کنید.

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

تلویزیون های موجود در همان شبکه شما و سازگار با AirPlay خواهند بود. تلویزیونی را که می خواهید کنترل کنید انتخاب کنید.

اگر روی نماد AirPlay ضربه بزنید، صفحه نمایش شما چیزی شبیه به تصویر اول زیر خواهد بود. انتخاب کنید کدام تلویزیون را کنترل کنید.

هنگامی که روی دکمه کنترل از راه دور از مرکز کنترل ضربه می زنید، مانند تصویر دوم زیر، مستقیماً وارد گزینه های کنترل از راه دور می شود. تلویزیونی را که می خواهید کنترل کنید انتخاب کنید.

نماد کنترل از راه دور در آیفون

وقتی تلویزیونی را که می‌خواهید کنترل کنید انتخاب کردید، می‌توانید روی کنترل از راه دور کوچک در سمت چپ ضربه بزنید تا به کنترل‌های تلویزیون دسترسی پیدا کنید.

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

گزینه های انتخاب تلویزیون در آیفون.

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

همچنین: کیف برای نگهداری آیفون قدیمی شما

آیفون شما اکنون یک کنترل از راه دور برای تلویزیون یا دستگاه پخش شما نیز می باشد.

قابلیت کنترل از راه دور آیفون

کنترل از راه دور آیفون به این شکل است.

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

از آن زمان تاکنون سعی کرده‌ام «قایق‌های از راه دور» را تبدیل به چیزی کنم قسمت همه ریموند را دوست دارند جایی که فرانک یکی را می‌گیرد، و من نمی‌فهمم چرا هیچ‌کس در خانه من نمی‌خواهد آن را انجام دهد. ممکن است ربطی به این واقعیت داشته باشد که تعداد من و شوهرم از کودکان نوپا و پیش دبستانی بیشتر است. اما استفاده از آیفون های ما به عنوان کنترل از راه دور تقریباً قایق های راه دور ما را غیر ضروری کرده است. اگرچه کنترل از راه دور آیفون گزینه‌های محدودی دارد، اما در نهایت می‌توانم تمام ریموت‌های کوچک مختلف دستگاه‌های پخش خود را که به نظر می‌رسد اندازه و شکل مناسبی برای قرار گرفتن در بین بالشتک‌های کاناپه دارند، متوقف کنم.

سوالات متداول

آیا می توانم از آیفون خود به عنوان کنترل از راه دور برای تلویزیون غیرهوشمند استفاده کنم؟

اگر یک Apple TV 4K اضافه کنید می توانید. در غیر این صورت، برای استفاده از آیفون خود به عنوان کنترل از راه دور، باید یک برنامه جداگانه دانلود کنید، مانند یک برنامه جهانی از راه دور یا Fire TV یا Roku TV. اگرچه تلویزیون‌های هوشمند Fire TV جدیدتر از AirPlay پشتیبانی می‌کنند، چوب‌ها و مکعب Fire TV با AirPlay سازگار نیستند.

چرا نمی توانم دکمه کنترل از راه دور را در مرکز کنترل ببینم؟

اگر نمی‌توانید گزینه کنترل از راه دور را در مرکز کنترل مشاهده کنید و می‌خواهید آن را اضافه کنید، می‌توانید به آن بروید تنظیمات، سپس انتخاب کنید مرکز کنترل، سپس میانبرهایی را که می خواهید اضافه کنید، از جمله گزینه کنترل از راه دور، اضافه کنید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/lost-remote-no-problem-how-to-use-your-iphone-as-a-tv-remote-control/#ftag=RSSbaffb68