رایانه های شخصی ویندوز 11: این ویژگی جدید قصد دارد شما را در حالت تبلت “راحت تر” کند

نوار وظیفه ویندوز 11 مبتنی بر تبلت در یک پیش نمایش فوریه معرفی شد و به نظر می رسد چیزی تغییر نکرده است به جز بازگشت آن.

“همچنین ممکن است متوجه شده باشید که کشیدن و رها کردن یا تنظیم مجدد نمادهای سینی سیستم شما با این تغییر امکان پذیر نیست. ما نظرات شما را در مورد این تغییر در اوایل سال جاری شنیدیم و در حال تلاش برای رسیدگی به این موضوع در یک ساخت Insider Preview آینده هستیم.” تیم Windows Insider در یک پست وبلاگی گفت.

اگر ویندوز 11 قابل تبدیل دارید و از Windows 11 Insider Preview Build 25197 در Dev Channel استفاده می کنید، باید تنظیم جدیدی به نام “بهینه سازی نوار وظیفه برای تعاملات لمسی هنگامی که این دستگاه به عنوان تبلت استفاده می شود” وجود داشته باشد که به طور پیش فرض روشن است. می توان آن را در تنظیمات > شخصی سازی > نوار وظیفه > رفتارهای نوار وظیفه پیکربندی کرد.

مایکروسافت خاطرنشان می‌کند: «ما دوباره نوار وظیفه بهینه‌شده لمسی را معرفی می‌کنیم که طراحی شده است تا احساس اطمینان و راحتی بیشتری در استفاده از دستگاه خود به‌عنوان تبلت داشته باشید».

ببینید: 7 بهترین تبلت: لپ تاپ را کنار بگذارید

آخرین پیش نمایش مایکروسافت از ویندوز 11، نوار وظیفه بهینه سازی شده برای تبلت ها را بازگرداند.

حالت جمع شده یک نوار وظیفه نازک است که فقط نمادهای وضعیت بحرانی را نشان می دهد و برای جلوگیری از اعمال تصادفی هنگام نگه داشتن رایانه لوحی طراحی شده است. حالت توسعه یافته یک نوار وظیفه گسترده تر با نمادهای بزرگتر است که لمس آنها آسان تر است.

برخی از کاربران همچنان نمادها و تصاویر متحرک را در برنامه تنظیمات مشاهده می کنند. نمادهای متحرک در نوار ناوبری ظاهر می شوند و بخشی از “اصول طراحی حرکات” در حال تکامل مایکروسافت هستند، که تاکید بر صرفا کاربردی را به “همچنین لذت بخش” تغییر می دهد. مایکروسافت یک گیف از آن را در عمل به شکل زیر به اشتراک گذاشت.

هنگامی که کاربر صفحه کلید را در دستگاه 2 در 1 جدا می کند یا صفحه کلید را تا می کند، نوار وظیفه به طور خودکار به نسخه بهینه شده تغییر می کند. کاربران همچنین می توانند با کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین در نوار وظیفه بین حالت ها جابجا شوند. به طور معقولی، مایکروسافت نوار وظیفه بهینه‌سازی شده برای تبلت را تنها در تبلت‌ها و تبلت‌های قابل تبدیل، اما نه لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی در دسترس قرار داد.

مایکروسافت همچنین چندین اصلاحات را برای عناصر دسکتاپ ویندوز 11 از جمله System Tray، نوار وظیفه، Start، File Explorer، Settings و Task Manager ارائه کرده است.

تصویر: مایکروسافت


منبع: https://www.zdnet.com/article/windows-11-pcs-this-new-feature-aims-to-make-you-more-comfortable-in-tablet-mode/#ftag=RSSbaffb68نمای نزدیک از دانش آموز در حال پیمایش روی رایانه لوحی

تصویر: کلاوس ودفلت از طریق گتی ایماژ

کانال Dev شامل ویژگی‌هایی است که مایکروسافت با کاربران آزمایش می‌کند، اما عرضه آن‌ها تضمینی نیست. با این حال، به نظر می رسد این یکی معقولانه برای آوردن به تبلت ها باشد.

یک به‌روزرسانی برای همه دستگاه‌ها، تغییری در System Tray است که اکنون دارای «تمرکز گرد و درمان شناور» روی نمادها در پایین سمت راست است. ظاهراً برای مدرن کردن تجربه است. مایکروسافت نیز در حال کار بر روی رفع آن است.