رایانش ابری: مهاجرت متوقف نمی شود و بازگشتی وجود ندارد

آمازون هفته گذشته گزارش داد که رشد درآمد AWS در سه ماهه سوم کاهش یافته و به 27.5٪ رسیده است. برآوردهای تحلیلگران را نادیده گرفت و کندترین رشد سال به سال از سال 2014 بود. AWS در سال 2006 راه اندازی شد. رشد درآمد مایکروسافت Azure و سایر خدمات ابری برای سه ماهه اول مالی 2023 رشد 35 درصدی داشت. مایکروسافت اعداد مخصوص Azure را اعلام نمی کند.

زمانی که برنامه‌ها و بارهای کاری به ابر منتقل می‌شوند، معمولاً در آنجا می‌مانند، و مدل‌های اشتراک تضمین می‌کنند که هزینه‌ها در طول مدت قرارداد و به احتمال زیاد پس از آن ادامه خواهد داشت. “گفت ناگ.


منبع: https://www.zdnet.com/article/cloud-computing-migration-is-not-stopping-and-theres-no-going-back/#ftag=RSSbaffb68

“برای توسعه برنامه‌های کاربردی مدرن SaaS به کارکنانی با دستمزد بالاتر و ماهرتر نیاز است، بنابراین سازمان‌ها با کاهش استخدام برای کنترل هزینه‌ها با چالش مواجه خواهند شد. اما از آنجایی که PaaS می‌تواند تولید کد کارآمدتر و خودکارتر برای برنامه‌های SaaS را تسهیل کند، نرخ مصرف PaaS خواهد بود. در نتیجه افزایش یابد.”

پیش‌بینی فعلی گارتنر برای هزینه‌های ابر عمومی شامل خدمات فرآیند کسب‌وکار ابری (BPaaS)، خدمات زیرساخت برنامه‌های کاربردی ابری (PaaS)، سرویس‌های کاربردی ابری (SaaS)، مدیریت ابری و خدمات امنیتی، خدمات زیرساخت سیستم ابری (IaaS) و دسک‌تاپ-as- است. a-service (DaaS).

همچنین: رایانش ابری چیست؟ هر چیزی که باید در مورد ابر بدانید توضیح داده شده است

ناگ با وجود رشد، سودآوری و فشارهای رقابتی همچنان شاهد افزایش هزینه‌های مربوط به ابر عمومی است. همچنین یک عنصر قفل وجود دارد، نه برای یک فروشنده خاص، بلکه با انتقال بار کاری به فضای ابری، که پس از آن بعید است که آنها به سیستم‌های داخلی برگردند.

رایانش ابری به دلیل ماهیت چابک، الاستیک و مقیاس پذیر خود، به عنوان سنگر ایمنی و نوآوری باقی خواهد ماند و از رشد در زمان های نامشخص حمایت می کند.

بزرگترین دسته ها SaaS، IaaS و PasS هستند. گارتنر رشد 23.2 درصدی را برای PaaS و 16.8 درصدی را برای SaaS در سال 2023 پیش‌بینی می‌کند، اما چالش‌هایی را نیز ناشی از تورم و استخدام می‌بیند.

ناگ گفت: مهاجرت ابرها متوقف نمی شود. “IaaS به طور طبیعی به رشد خود ادامه خواهد داد، زیرا کسب و کارها ابتکارات نوسازی فناوری اطلاعات را برای به حداقل رساندن ریسک و بهینه سازی هزینه ها تسریع می کنند. انتقال عملیات به فضای ابری همچنین با افزایش هزینه های نقدی در مدت اشتراک، هزینه های سرمایه ای را کاهش می دهد، یک مزیت کلیدی در محیطی که پول نقد ممکن است برای آن حیاتی باشد. حفظ عملیات

این روزها با بسیاری از رویدادهای جهانی همزمان، مسلماً جهان به مکان پیچیده تری برای پیش بینی تبدیل شده است. آخرین بیانیه آینده‌نگر آمازون COVID-19 را فهرست می‌کند، نرخ ارز، تنش های ژئوپلیتیکی، رکود، تورم، نرخ بهرهکمبود نیروی کار جهانی و مسائل زنجیره تامین، رویدادهای جهانی، نرخ رشد اینترنت، تجارت الکترونیک و ابر به عنوان عوامل موثر بر هدایت آن.

“جاری فشارهای تورمی سید ناگ، معاون تحلیلگر گارتنر، و شرایط اقتصاد کلان بر مخارج ابری اثر فشار و کششی دارد. در یک بیانیه مطبوعاتی گفت.

shutterstock-164696309.jpg

تصویر: Shutterstock

تحلیلگران گارتنر چشم‌اندازی برای هزینه‌های ابر عمومی ارائه می‌دهند که نشان‌دهنده بخشی از این عدم اطمینان است.

Microsoft Azure و Google Cloud به آرامی از AWS سهم می گیرند، اما AWS همچنان غول بزرگ ابر عمومی است و 38.9٪ از درآمدهای جهانی در سال 2021 را به خود اختصاص داده است. به گفته گارتنر. مایکروسافت 21.1 درصد سهم دارد و پس از آن علی بابا با 9.5 درصد و گوگل با 7.1 درصد قرار دارند.

تحلیل‌گر فناوری گارتنر پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های مربوط به خدمات رایانش ابری عمومی در سال 2023 با 20.7 درصد رشد به 591.8 میلیارد دلار خواهد رسید که از 490 میلیارد دلار پیش‌بینی شده برای سال 2022، که گارتنر می‌گوید نرخ رشد 18.8 درصدی را نشان می‌دهد.