راهنمای شما برای وب تاریک و نحوه دسترسی ایمن به وب سایت های .onion


وقتی از وب تاریک به صورت آنلاین نام برده می شود، معمولاً با بازارهای جنایی و دستگیری های صورت گرفته توسط سازمان های مجری قانون همراه است.

مواد مخدر، سلاح‌ها و IP و داده‌های دزدیده شده، همگی کسب‌وکارهای داغ در تاریک وب هستند و صدها ترابایت اطلاعات ارائه می‌شوند. معامله‌گران از اطلاعات کارت اعتباری دزدیده شده، نقاط دسترسی اولیه به سیستم‌های آسیب‌پذیر، اعتبارنامه‌ها و دارایی‌های معنوی متعلق به شرکت‌هایی که در طول حملات سایبری تشکیل شده‌اند، پول نقد می‌کنند.

بر اساس Kela’s 2022 گزارش اطلاعات تهدید (PDF)، 48 درصد از سازمان ها علیرغم خطر آشکار، هیچ خط مشی اطلاعاتی تهدید وب تاریک مستندی ندارند.

با این حال، وب تاریک برای سازمان ها و افراد بسیار بیشتر از آنچه زیر مجموعه کوچکی از مجرمان زیر چتر آن انجام می دهند، کاربرد دارد.

برای دسترسی به یک آدرس وب تاریک، باید از یک VPN و یک مرورگر مناسب (باید Tor باشد) استفاده کنید. هدف این است که ردپای آنلاین خود را تا حد امکان کاهش دهید، ترافیک خود را ناشناس کنید و مکان خود را پنهان کنید.

کاربردهای قانونی بسیاری برای خدمات و ارتباطات تاریک وب وجود دارد. به عنوان مثال، این می‌تواند شامل ابزارهایی باشد که برای مبارزه با سانسور میزبانی می‌شوند – خدمات حیاتی برای افراد در کشورهایی که نظارت و کنترل شدید دولتی دارند، و همچنین ایمیل‌های ناشناس تقویت‌کننده حریم خصوصی و جعبه‌های ارسال اطلاعات افشاگران.

همچنین: تورنت چیست و چگونه کار می کند؟

برخی از رسانه‌ها زمانی که وب‌سایت‌های سطحی آن‌ها مسدود می‌شود، حضور آنلاین خود را از طریق وب تاریک حفظ می‌کنند، و سایر وب‌سایت‌ها زمانی که در زمان ناآرامی‌ها و اعتراض‌ها در سطح ISP توسط کشورها ممنوع می‌شوند، همین کار را انجام می‌دهند.

بله، وب تاریک شهرت نامطلوبی دارد. با این حال، ناشناس ماندن می تواند برای معترضان، گروه های حقوق مدنی، روزنامه نگاران، وکلا و سایر گروه های آسیب پذیر بسیار ارزشمند باشد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/your-complete-guide-to-the-dark-web-and-how-to-safely-access-onion-websites/#ftag=RSSbaffb68