رئیس سازمان جاسوسی انگلیس هشدار داد که چین از فناوری برای افزایش نفوذ خود استفاده می کند

برخی از این موارد به شکل تعیین استانداردهای پیرامون فناوری، و به شکل ارائه وام توسط دولت چین برای عرضه فناوری چینی به کشورهای کوچکتر است، اما ارائه فناوری به این کشورها یکی دیگر از زمینه‌های نگرانی بالقوه است.

در یک بحران آینده، پکن می تواند از اطلاعاتی که به طور مخفیانه از اقتصادهای مشتری و دولت ها استخراج می شود، بهره برداری کند.

فلمینگ گفت، چین عمدا و با حوصله برای به دست آوردن مزیت استراتژیک از طریق شکل دادن به اکوسیستم فناوری جهان اقدام کرده است. بنابراین، ما باید از خود بپرسیم: آیا از این موضوع راضی هستیم؟

زن در حال کنترل دوربین امنیتی هوشمند با استفاده از برنامه در تلفن همراه

گتی ایماژ/iStockphoto

و او هشدار داد: “به رهن گذاشتن آینده با خرید چشم انداز چینی برای فناوری ممکن است برای برخی در کوتاه مدت جذاب باشد – به ویژه برای کشورهایی که استرس ناشی از افزایش هزینه های انرژی و مواد غذایی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین را تحمل می کنند. ما باید جایگزینی ارائه دهیم. راه حل هایی که عملی هستند، مقرون به صرفه هستند، و با حمایت مالی بین المللی یا سرمایه گذاری در بازار پشتیبانی می شوند. اگر این کار را نکنیم، در بلندمدت، هزینه های پنهان راه حل های فناوری ارزان چین بسیار آشکار خواهد شد.

“این در اتاق‌های هیئت مدیره، در آزمایشگاه‌های شما، در جلسات تیم شما انجام می‌شود. شما باید از سیستم‌ها و IP خود محافظت کنید. باید به طور فعال تهدید بالقوه را در معاملات خود با چین مدیریت کنید. انتخاب‌های به ظاهر کوچک روزانه در مورد سایبری، سرمایه‌گذاری فلمینگ گفت، حفاظت از IP و موارد دیگر، همه چیز مهم است.

فلمینگ گفت در نتیجه تعریف امنیت ملی به مفهومی بسیار گسترده تر تبدیل شده است. او گفت: «تکنولوژی نه تنها به عرصه‌ای برای فرصت‌ها، برای رقابت و همکاری، بلکه به میدان جنگ برای کنترل، ارزش‌ها و تأثیرگذاری تبدیل شده است».

چین همه اینها را درک می کند. این کشور عمدا و با حوصله قصد دارد با شکل دادن به اکوسیستم فناوری جهان به مزیت استراتژیک دست یابد. بنابراین، ما باید از خود بپرسیم: آیا از این موضوع راضی هستیم؟ او درخواست کرد.

فلمینگ گفت: «این ممکن است پیشنهاد فناوری‌های جدید مانند شهرهای هوشمند باشد که پتانسیل صادرات نظارت و داده را دارند.

سر جرمی فلمینگ، مدیر GCHQ گفت که حزب کمونیست چین (ح‌ک‌پی) با صدور فناوری‌های مورد استفاده در همه چیز، از دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا (IoT) که قدرت شهرهای هوشمند را تامین می‌کنند، تا فناوری‌های نوآورانه‌ای که توسط کسب‌وکارها استفاده می‌شود، به دنبال نفوذ به خارج از کشور است. . و آن دسته از محصولاتی که به دلیل قیمت پایین می توانند جذاب باشند، می توانند با “هزینه های پنهان” همراه باشند که امنیت و حریم خصوصی همه را به خطر می اندازد.

همچنین: آینده ترسناک اینترنت: چگونه فناوری فردا تهدیدات امنیتی سایبری بزرگتری را ایجاد خواهد کرد

اطلاعات بیشتر در مورد امنیت سایبری


منبع: https://www.zdnet.com/article/china-is-using-tech-to-grow-its-influence-warns-uk-spy-chief/#ftag=RSSbaffb68

اما فلمینگ تاکید کرد که فقط کشورهای کوچکتر و در حال توسعه نیستند که باید مراقب تهدیدات امنیتی احتمالی ناشی از گسترش گسترده فناوری چینی باشند – و کسب و کارها و دانشگاه های بریتانیا باید به این فکر کنند که آیا قراردادهای فناوری خاص ارزش این را دارند یا خیر. خطرات بالقوه امنیت و حریم خصوصی، به ویژه اگر این ارائه دهندگان ارتباط نزدیکی با یک کشور متخاصم داشته باشند.

به گفته رئیس آژانس جاسوسی GCHQ انگلیس، دولت چین در نظر دارد با شکل دادن به استفاده از فناوری در جهان، مزیت استراتژیک ایجاد کند.

فلمینگ که در سخنرانی سالانه امنیت موسسه Royal United Services (RUSI) سخنرانی می کرد، گفت: “همانطور که برای هر کشوری است، نوآوری فناوری کلید رشد چین است. و این به این دلیل است که در نحوه برقراری ارتباط، تجارت، کار و زندگی ما بسیار مهم است.” مرکز لندن

و در حالی که GCHQ در کمک به محافظت از سازمان‌های بریتانیا در برابر تهدیدات خارجی نقش دارد، سازمان‌ها باید در هنگام تصمیم‌گیری درباره فناوری خود به مسائل امنیتی و حریم خصوصی نیز فکر کنند – و پیشنهادات ارزان از چین می‌تواند با «هزینه‌های پنهان» همراه باشد.

فلمینگ گفت که بریتانیا خواهان رقابت و همکاری با یک چین قوی است، اما این سوال که چگونه از این قدرت توسط حزب کمونیست چین استفاده شود – یا سوء استفاده شود – در مرکز این موضوع قرار دارد و گفت که این یک “مشکل فزاینده فوری است.” که باید به آن اذعان و رسیدگی شود.