دوچرخه برقی Urtopia Carbon یک اثر هنری است که می توانید سوار آن شوید

آخرین قسمت مونتاژ این است که باتری را از بسته بندی خارج کرده و روی قاب جلوی دوچرخه سوار کنید. به راحتی به پایین می لغزد و سپس در جای خود محکم می شود. برای خارج کردن باتری باید از یکی از دو کلید ارائه شده استفاده کنید. می توانید باتری را در حالی که روی دوچرخه سوار شده اید یا باتری را از دوچرخه خارج کرده اید شارژ کنید.

نقشه مسیر Urtopia Carbon

آرم Urtopia روی دوچرخه

من در سیستم ARES فعلی کاربرد کمی می بینم و به طور کامل از نشانگرهای چرخش استفاده نمی کنم. به نظر می رسد وجود فلاش چراغ عقب تقسیم شده برای سمت راست یا چپ منطقی تر باشد، زیرا اطلاع رسانی به رانندگان یا سواران پشت سر شما می تواند مفید باشد.

این دوچرخه دارای یک سیم کارت با پشتیبانی از 4G و GPS است، بنابراین موقعیت دوچرخه در هنگام سوار شدن ردیابی می شود. اگر بوق هشدار دزد را منصرف نکند، می‌توان از eSIM به عنوان بخشی از فرآیند بازیابی دوچرخه استفاده کرد. داشتن یک eSIM فعال روی دوچرخه 29.99 دلار در سال هزینه دارد.

اپلیکیشن گوشی هوشمند

برنامه تلفن هوشمند برای تجربه کامل دوچرخه برقی Urtopia Carbon ضروری است و برای آن در دسترس است iOS و اندروید. سه تب اصلی در برنامه وجود دارد: Home، Navigation و Mine. صفحه اصلی کاشی‌هایی را با سواری اخیر، تخمین CO2 ذخیره‌شده، اخبار، راهنمای کاربر، و داستان‌هایی که شامل Urtopia می‌شوند را به شما نشان می‌دهد.

پس از شوکه شدن من از ماهیت سبک وزن جعبه و دوچرخه، چیز بعدی که در مورد Urtopia توجه من را جلب کرد Smartbar بود، نام شرکت برای مجموعه فرمان. تمام سیم های متصل کننده کنترل ها و نمایشگر در داخل واحد فرمان پنهان هستند. یک پد کنترل جهت چهار طرفه در سمت چپ با دکمه اثر انگشت در سمت راست قرار گرفته است. در مرکز، نمایشگر LED نقطه‌ای قرار دارد.

Urtopia Carbon بدون زنجیر

موتور حتی با یک دنده به خوبی شما را به حرکت در می آورد. من می‌توانستم در جاده‌های نسبتاً هموار با سرعت 20 مایل در ساعت، از سرعت 10 تا 14 مایل در ساعت در بالای تپه‌ها سوار شوم، و تنها مجبور شدم تا نیمی از تپه را با سرعت 7 مایل بر ساعت در امتداد یک تپه شیب دار بالا بروم. Urtopia قطعاً مرا به این فکر می‌کند که آیا داشتن چند دنده در یک دوچرخه برقی ارزش نگهداری و پیچیدگی برای سناریوهای نادر را دارد یا خیر.

نمای نزدیک Urtopia Carbon

دکمه اثر انگشت Urtopia

را دوچرخه برقی Urtopia Carbon یک اثر هنری است که می توانید سوار آن شوید — همکاران من برای بررسی دوچرخه به آنجا رفتند و تحت تأثیر طراحی مدرن و ظاهر شیک آن قرار گرفتند. قاب کربنی سبک وزن، باتری یکپارچه شیک، نمایشگر و کنترل‌های تعبیه‌شده در Smartbar، درایو تسمه تک‌سرعته، و اتصال به تلفن هوشمند، این دوچرخه را به دوچرخه‌ای در آینده تبدیل کرده است.

متیو میلر/ZDNET

منفی

  • فرمان صوتی همیشه قابل اعتماد نیست
  • صندلی پیش فرض ناراحت کننده است
  • پایه کیک گنجانده نشده است

ARES (سیستم پیشرفته نشانگر اولیه عقب) شبیه یک عملکرد پیشرفته و مدرن به نظر می رسد و با توجه به نامش، فکر می کردم شامل چیزی شبیه رادار دوچرخه گارمین باشد که به من در مورد نزدیک شدن به وسایل نقلیه با اعلان هایی که ممکن است روی صفحه نمایش ظاهر شود هشدار دهد. با این حال، این به سادگی یک چراغ عقب قرمز روشن و دو چراغ نمایشگر نشانگر دور بی اثر است. این دو چراغ جانبی یک آرم روی زمین را درست در سمت راست و چپ دوچرخه نشان می دهد. تنها راهی که هر کسی می تواند این چراغ های کم نور را ببیند این است که در یک محیط بسیار تاریک قرار داشته باشند و در مجاورت دوچرخه بایستند.

پد کنترل سمت چپ برای بسیاری از عملکردها از جمله کنترل سرعت، چراغ راهنما و چراغ ها استفاده می شود. با فشار دادن به مدت 2 ثانیه دوچرخه را نیز در حالت آماده به کار قرار می دهد.

همچنین ببینید: دوچرخه الکترونیکی 800 دلاری Lectric XP Lite لذتی محض است

سخت افزار

حسگر اثر انگشت و بوق یکپارچه جالب.

متیو میلر/ZDNET

طرفداران

در اینجا چند دوچرخه الکترونیکی سبک وزن و قابل حمل دیگر وجود دارد که ممکن است برای شما جالب باشد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/urtopia-carbon-electric-bike-review/#ftag=RSSbaffb68

پدال ها نسبتا ابتدایی هستند و به سنسور گشتاور متصل هستند. زنجیر روی دوچرخه وجود ندارد زیرا چرخ عقب توسط یک تسمه کربن درایو Gates کنترل می شود که باید سال ها برای شما دوام بیاورد. این اولین بار است که دوچرخه سواری با سیستم کمربند را تجربه می کنم و به نظرم تجربه خوبی است. موتور 250 واتی عقب در مرکز چرخ عقب قرار گرفته است.

همچنین باید دو کابل را هنگام قرار دادن پایه صندلی وصل کنید زیرا چراغ عقب و چراغ راهنما روی پایه صندلی نصب شده است.

یک تجربه دوچرخه واقعاً متصل

متیو میلر/ZDNET

پس از نصب چرخ جلو، می‌توانید پدال‌ها را وصل کرده و پایه صندلی را داخل قاب قرار دهید. پلاگین محافظ روی مهره پایه صندلی به پست باز نمی گردد و ایمن می ماند، بنابراین یک عنصر وجود دارد که می تواند بهبود یابد، اگرچه بسیار جزئی است و ربطی به عملکرد دوچرخه ندارد.

افراد Urtopia چند ماه پیش در مورد آزمایش دوچرخه با من تماس گرفتند، اما با سفر کاری که داشتم در ابتدا در دسترس نبودم تا زمانی را که شایسته آن است به آن بدهم. خوشبختانه، مدتی در تقویم من باز شد و به زودی یک جعبه مقوایی بزرگ، اما نسبتاً مسطح از راه رسید. من بلافاصله تحت تأثیر این واقعیت قرار گرفتم که به راحتی توانستم جعبه بزرگ را به تنهایی بردارم و آن را به فضای خالی در گاراژ منتقل کنم.

کیسه ابزار و راه راه در مدل سیریوس.

متیو میلر/ZDNET

چرخ جلو با ترمزهای دیسکی هیدرولیک در زیر فرمان با باتری براقی که در قاب آن درست در پشت Smartbar ادغام شده است، قرار گرفته است. زین برای سواری طولانی مدت چندان راحت نیست، اما Urtopia در صورت نیاز یک زین راحتی اختیاری نیز ارائه می دهد. زین را می توان از پایه صندلی که دارای چراغ عقب یکپارچه و نشانگرهای سیگنال چرخش است جدا کرد. این مجموعه پست صندلی، به نام ARES، در زیر بیشتر مورد بحث قرار گرفته است.

دوچرخه برقی Urtopia Carbon به من نشان داد که همه دوچرخه های الکترونیکی نباید سنگین باشند یا دارای صفحه نمایش اولیه و کابل های قابل مشاهده باشند. Carbon یک دوچرخه خوش‌نظر است، هم یک اثر هنری زیبا و هم یک دوچرخه جاده مدرن با فناوری پیشرفته‌ای که در سال 2022 انتظار داریم. وزن سبک، طراحی جالب و تجربه سواری قوی باعث شده است که این دوچرخه را به عنوان یک گزینه دوچرخه در آینده در نظر بگیرم. من آن را با یک صندلی راحت تر و گلگیرها برای رفت و آمد در آب و هوای نامساعد تجهیز می کنم.

همچنین ببینید: در اینجا بهترین دوچرخه های برقی چه در خارج از جاده و چه در حال رفت و آمد هستند

دستورات صوتی، ARES و eSIM

اگر دوچرخه برقی می خواهید که شبیه دوچرخه های برقی معمولی نباشد و سبک وزن باشد، باید دوچرخه برقی Urtopia Carbon را در نظر بگیرید. قیمت 2799 دلار وقتی در نظر بگیرید که سایر دوچرخه های رده بالا مانند این بین 3000 تا 5000 دلار هستند، بهتر به نظر می رسد.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

با طراحی منحصر به فرد قاب، محدودیتی برای قرار دادن پایه صندلی وجود دارد، بنابراین هنگام سفارش دوچرخه Urtopia، اندازه متوسط ​​یا بزرگ را انتخاب کنید. دوچرخه متوسط ​​برای سوارکارانی با قد 5 فوت، 5 اینچ تا 5 فوت، 11 اینچ و سایز بزرگ برای دوچرخه سوارانی با قد 5 فوت، 9 اینچ تا 6 فوت، 5 اینچ طراحی شده است.

نمایشگر مرکزی روی Smartbar.

متیو میلر/ZDNET

دکمه اثر انگشت جالب است و کمک می کند تا کمی امنیت دوچرخه را تامین کند. این به عنوان دکمه باز کردن قفل، بوق و دکمه فعال سازی کنترل صوتی عمل می کند. برای فعال کردن ویژگی هشدار به اثر انگشت نیاز است. بعد از اینکه اثر انگشتم را در برنامه تلفن هوشمند Urtopia تنظیم کردم، هر بار قفل دوچرخه را با اطمینان باز می‌کرد.

هیچ زنجیره ای برای نگرانی در Urtopia وجود ندارد.

متیو میلر/ZDNET

باتری به شدت در پرتو دوچرخه بسته بندی شده است.

متیو میلر/ZDNET

در سه هفته گذشته من دوچرخه‌سواری برقی می‌کردم که وزن آن تقریباً نصف وزن دوچرخه‌های الکترونیکی دیگر است، در حالی که به طور کامل از یک سیستم طراحی زیبا و با تکنولوژی پیشرفته شبیه آیفون استفاده می‌کردم.

بخش ناوبری برنامه به شما امکان می دهد یک مقصد را جستجو کنید و سپس مسیری را برای آن مقصد ترسیم کنید. نمای نقشه فاصله و مدت زمان تخمینی را به شما می دهد، با این فرض که دوچرخه سواری می کنید. برای شروع حرکت به مقصد، روی دکمه Go ضربه بزنید، و اگر دوچرخه شما روشن است و به تلفن شما متصل است، پیام های ناوبری در صفحه نمایش مرکزی Smartbar ظاهر می شود. این یکی از ویژگی های بسیار جالب دوچرخه است که باعث می شود نیازی به کامپیوتر دوچرخه جداگانه نداشته باشید.

پس از برداشتن تسمه های حمل و نقل پلاستیکی، درب جعبه را بلند کردم تا دوچرخه برقی Urtopia Carbon نمایان شود. اکثراً مونتاژ می‌شد، با تایر عقب متصل، Smartbar و چنگال‌های جلو کنار هم، و حتی کیف لوازم جانبی روی قاب نصب شده بود. اولین گام این بود که همه چیز را از جعبه خارج کنید و سپس از جیب مقوایی ذخیره لاستیک عقب استفاده کنید تا دوچرخه را بالا نگه دارید تا چرخ جلو و لاستیک بتوانند به چنگال های جلو محکم شوند. آچار آلن و آچار 15 میلی متری مورد نیاز برای مونتاژ همراه دوچرخه است. Urtopia حتی یک پمپ باد برای کمک به شما در باد کردن مناسب لاستیک ها در نظر گرفته است.

یک چراغ جلوی LED سفید روشن در جلوی نمایشگر Smartbar قرار دارد. صفحه نمایش بزرگ و روشن است. به جای ظاهری مدرن، رنگی و با فونت واضح، طراحی ماتریس نقطه ای به دهه 80 بازمی گردد. چندین نماد وضعیت به راحتی قابل شناسایی روی صفحه نمایش ظاهر می شوند، از جمله سرعت و سطح کمک شما.

نمایشگر Urtopia Carbon که سرعت و شارژ باتری را نشان می دهد

با فشار دادن و نگه داشتن دکمه سمت راست حسگر اثر انگشت، دستورات صوتی را فعال می کند. اینها زمانی که ساکن هستید یا آهسته سوار می شوید به خوبی کار می کنند، اما طبق تجربه من، هنگام سوار شدن سریعتر یا در آب و هوای نامساعد، سیستم فرمان عملکرد قابل اعتمادی نداشت. دستورات برای حالت های سرعت، چرخش، قفل کردن دوچرخه، کنترل چراغ ها، کنترل صدا و حالت آماده به کار در دسترس هستند. تنها راه برای خاموش کردن کامل دوچرخه استفاده از فرمان صوتی یا خارج کردن باتری است. با اخطار قبلی، همه دستورات صوتی، به جز قفل کردن دوچرخه، به خوبی کار کردند. بنا به دلایلی، زمانی که سعی می‌کردم دوچرخه را قفل کنم، پاسخ‌های ثابتی دریافت می‌کردم.

دوچرخه های برقی در انتهای طیف قیمتی پایین تر، 1500 دلار یا کمتر، با سیم های حجیم قابل رویت، لاستیک های با کیفیت پایین و سایر ویژگی های کاهش هزینه، جذابیت زیبایی کمتری دارند. دوچرخه های الکترونیکی را می توان در محدوده 2000 تا 4000 دلار با ویژگی های اضافی و زیبایی شناسی بهتر یافت. مدل های رده بالا اغلب حتی شبیه دوچرخه های الکترونیکی با باتری های مخفی و مواد پیشرفته نیستند. Urtopia Carbon E-Bike به وضوح یک مدل رده بالا است، اما قیمت آن در میان رده 2799 دلار است.

مشخصات فنی

قاب فیبر کربن
اندازه موتور هاب عقب 250 وات
کمک پدال 4 سطح به اضافه پیاده روی
دامنه 25-62 مایل
حداکثر سرعت 20 مایل در ساعت
ظرفیت باتری 360 وات ساعت سامسونگ Li-Ion
نمایش دادن LED نقطه ماتریس
چراغ ها جلو و عقب
ظرفیت بار 240 پوند
ترمز دیسک هیدرولیک دو پیستون
پیشرانه گیتس کربن درایو
لاستیک ماشین کندا کوست 700x35C
وزن دوچرخه 33 پوند


مونتاژ

در آخرین برگه، Mine، می‌توانید از طریق بلوتوث به دوچرخه متصل شوید، گزارش‌های هفتگی سواری را مشاهده کنید، مسیرهای قبلی خود را بررسی کنید (داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق GPS و آپلود شده از طریق eSIM)، و CO2 ذخیره شده‌تان. مسیرهایی که سوار شده اید زمان شروع، مدت زمان، مسافت، میانگین سرعت و نقشه مسیر شما را نشان می دهد. روی دکمه پخش ضربه بزنید تا مسیر خود را در یک انیمیشن پخش مجدد مشاهده کنید. با شیرجه رفتن در اتصال دوچرخه خود می توانید وضعیت باتری را مشاهده کنید، سطح صدا/صدا/لرزش را تنظیم کنید، اثر انگشت را تنظیم کنید، سلامت دوچرخه خود را بررسی کنید و چند تنظیمات پیشرفته را مشاهده کنید. همچنین دکمه هایی برای روشن کردن چراغ ها، قفل کردن دوچرخه یا به صدا درآوردن زنگ وجود دارد.

خط پایین

وزن سبک، طراحی جالب و تجربه سواری جامد باعث شده است که این را به عنوان یک گزینه دوچرخه در آینده در نظر بگیرم.

من 6 فوت و 1 اینچ هستم و دوچرخه بزرگ تقریباً در قسمت پایینی صندلی کاملاً مناسب است.

بخشی از رفت و آمد صبحگاهی من شامل بالا و پایین بردن دوچرخه الکترونیکی من از طریق ایستگاه قطار است و یک ساختمان اداری این یک کار سنگین است، زیرا اکثر دوچرخه های الکترونیکی که من آزمایش کرده ام حدود 55 پوند وزن دارند. وقتی باتری تمام می‌شود و تمام وزن برای حمل آن باقی می‌ماند، حرکت آن‌ها حتی سخت‌تر می‌شود. طبیعتاً من این واقعیت را پذیرفته‌ام که برای بهره‌مندی از مزایای دوچرخه برقی سریع، کمی عرق کردن لازم است.