دوره آموزش نصب و تعمیرات دوربین مداربسته DVR و NVR آموزشگاه فنی حرفه ای دکتر برد

این موارد باعث می شود بتوان نظارت بیشتری روی مناطق مورد نظر داشت. اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال ۱۹۴۹ در آمریکا به بازار عرضه شدند و نکته قابل توجه این عرضه تجاری، عدم نیاز به هر گونه مجوز دولتی برای استفاده از دوربین مداربسته بود. در این دوربین ها حافظه برای ذخیره سازی کدهای دائمی نرم افزار دوربین و ثبت کوتاه مدت ویدئو نیز وجود دارد. دوربین های شبکه محدودیتی در استفاده از فرمت های تصویری PAL یا NTSC را نداشته و برای انتقال تصاویر از فرمت JPEG یا MPEG-4 استفاده می کنند. حدود 30 سال از ساخت و استفاده از حسگرهای CCD در ساخت دوربین های عکاسی و فیلم برداری میگذرد و کیفیت بالای آنها سبب گردیده همچنان از آنها به فراوانی استفاده شود. عموما این حسگرها حساسیت نوری بالا و نویز کمی دارند و در شرایط نور کم تصاویر خوبی تولید می کنند.

دقت داشته باشید که برای نصب دوربین ip کمک گرفتن از نصاب متخصص بسیار مهم است. زیرا هزاران مدل دوربین مداربسته در بازار موجود است که هرکدام دستورالعمل‌های خاص خود را دارند. اگر چه آموزش طریقه نصب دوربین ip موجود در این مقاله و مقاله‌های دیگر راه‌گشا هستند. اما هر دوربینی نکات و دستورالعمل‌های مخصوصی برای نصب دوربین مداربسته دارد.

شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص موبایل و با استفاده از پورت گوشی، تصاویر را به صورت زنده و ضبط شده در دوربین مداربسته خود مشاهده کنید. برای اجرا و نصب این دوربین‌های مداربسته، به دوربین‌های تحت شبکه یا همان آی پی، (ان وی ار) و همچنین سوئیچ شبکه نیاز است. در این شیوه دوربین‌ها تصاویر دریافتی را با کمک کابل‌های (Cat۶،) (Cat۵e) ( Cat۵ )و غیره به سوئیچ شبکه و دستگاه (ان وی ار) منتقل می‌کنند. هر سیستم نظارت تصویری به یک یا چند هارد دیسک با ظرفیت مناسب برای ذخیره تصاویر دوربین مداربسته احتیاج دارد. دوربین‌های مداربسته‌ای که به صورت دیجیتالی فیلم را روی سرور‌های راه دور آپلود می‌کنند رایج‌تر می‌شوند. بسیاری از این موارد می‌توانند به اتصال اینترنت سیمی یا بی‌سیم کسب و کار شما متکی باشند، بنابراین نیازی نیست آن‌ها را مستقیماً به رایانه یا سرور متصل کنید یا تجهیزات اختصاصی دیگری برای ذخیره و بررسی فیلم داشته باشید.

  • این که چه لنزی مناسب نیاز ما است توسط کارشناسان این حوزه و با توجه به نیازهای کاربر تعیین می شود.
  • برای استفاده از این کتاب آشنایی با برخی از اصول مهندسی برق و رایانه لازم است، با این وجود مطالب به گونه ای ارائه شده تا تمامی کارشناسان و تکنسین های مرتبط و همچنین کارآموزان بیشترین بهره را از این مباحث ببرند.
  • خوابگاه هایی در اطراف آموزشگاه وجود دارند که می توانید در مدت دوره در آنجا اسکان داشته باشید.
  • در صورتی که سوال و یا نظری دارید حتما” زیر این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.
  • البته باید در نظر داشت که تصویر واقعی نبوده و در گوشه ها دارای انحنا می باشد.این نوع لنزها بیشتر برای پوشش دوربین های دیگر کاربرد دارند.

تنظیمات اینترنت دوربین مدار بسته باید روی دستگاه‌های ذخیره‌ساز آن انجام شود. محل نصب دوربین مدار بسته باید نزدیک به پریز برق و یا دیگر انواع منبع تغذیه باشد. اریا سی سی تی وی همانطور که پیشتر نیز گفته شده حوزه دوربین‌های مداربسته دارای گرایش‌های مختلف از نظر فنی می‌باشد که تنها یکی از این گرایش‌ها راه نصب و راه‌اندازی است.

توجه داشته باشید که هر نرم افزار CMS قابلیت پشتیبانی از تعداد محدود از دوربین را دارد. این جزوه آموزش نصب دوربین مداربسته بخشی از مطالبی است که آقای مهندس حسینی جمع آوری نموده و در کلاس آموزش نصب دوربین مداربسته عملا و مفصلا توسط ایشان شرح داده میشود. در آخرین قسمت آموزش نصب دوربین مداربسته ، شما باید بتوانید به خوبی قطعات را تنظیم کنید. افراد متخصص در این مرحله باید عیب یابی انجام دهند و نقاط کور را تحت پوشش قرار دهند. بهتر است که از نرم افزارهای داخلی طراحی شده استفاده کنید تا این مرحله را نیز به اتمام برسانید. همانطور که می دانید دوربین های مداربسته آی پی یا تحت شبکه روند انتقال اطلاعات را بر روی بستر کابل شبکه انجام می دهند به همین دلیل پروسه نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه کمی پیچیده تر از دوربین های آنالوگ HD است.

به بیان دیگر برد یک سنسور می باشد که لنز نور را به سمت ان هدایت می کند تا تصویر را تشکیل دهد . و استانداردهایی که برای نصب دوربین مداربسته وجود دارد واقف بوده و قادر به اجرای آنها باشند. این فایل حاوی محتوای آموزش طراحی و نصب دوربینهای مدار بسته تحت شبکه و تنظیم IP به علاوه ی انواع توپولوژی شبکه ها ، میباشد همچنین چگونگی تنظیمات دوربین ها از طریق شبکه (IP دوربین ها) ، فوکوس ، روشنایی و زاویه دید دوربین ها ، در این فایل آموزش داده شده است. ممنونم از شما، متاسفانه هزینه های چاپ کتاب خیلی بالا رفته و فعلاً برنامه ای برای چاپ مجدد کتاب آموزش دوربین مداربسته نداریم.

چگونه دوربین خود را با HDMI به لپ تاپ متصل کنم؟

در صورتی که دوربین یوزر نیم و پسورد ورودی داشته باشد باید آنرا وارد کنیم تا به آن وصل شویم. در فیلم زیر نحوه اضافه کردن یک دوربین IP را به دستگاه NVR نشان داده ایم. دوره‌های دکتر برد به سه صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی برگذار می‌شود، این آموزش‌ها در قالب عملی ارائه شده و تضمین می‌کند پس از اتمام دوره شما توانایی کسب درامد از مهارت آموخته شده را خواهید داشت. در دیوار، سقف و دیگر قسمت‌هایی که برای سوارکردن دوربین در نظر گرفته‌اید،‌ سوراخ‌هایی را برای پیچ‌کردن دوربین ایجاد کنید. همیشه به یاد داشته باشید که وقتی دوربین‌تان را در جایش قرار می‌دهید مطمئن شوید که بهترین تشخیص حرکت را برایش فراهم می‌کنید. دوربین‌تان را در ارتفاع بالایی نصب کنید تا مطمئن شوید که دید بازتر و بهتری دارد.

آموزش دوربین مداربسته متناسب با نوع دوربین مداربسته

جالب است بدانید هر دقیقه از یک ویدئوی فشرده نشده‌ی فول اچ دی 7 گیگابایت فضا اشغال خواهد کرد و بنابراین یک فیلم دو ساعته در صورتی که فشرده نشده باشد 840 گیگابایت حجم خواهد داشت. استاندارد فشرده سازی ویدئویی H.264 سال ها به عنوان بهترین روش برای فشرده سازی فایل های ویدئویی استفاده می شد. اما اخیرا استاندارد HEVC یا H.265 و H.265+ آمده است تا با حجم بسیار کمتر در همان کیفیت ،H.264را منسوخ کند.