دوربین مداربسته قیمت ویژه انواع دوربین مداربسته هایک ویژن

مدیریت بحران، کنترل ترافیک، کاربرد نظارتی، کاربردهای صنعتی، کاهش مسئولیت و بدهی، استفاده در بیمارستان‌ها و پیشگیری از سرقت و مدیریت جرم از دیگر کاربردهای دوربین‌های مدار بسته می‌باشند. ناگفته نماند که کاربرد انواع دوربین‌های مداربسته، فقط به سیستم‌های حفاظتی محدود نمی‌شود، بلکه در مواردی که به آن اشاره کردیم هم، کاربرد دارد. قیمت دوربین مدار بسته به عوامل بسیاری نظیر برند، کیفیت، ظرفیت هارد و رزولوشن بستگی دارد و قیمت مشخص یا ثابتی ندارد.

در نسل‌های بعدی رزولوشن‌های 1.3 مگاپیکسل با رزولوشن و 2 مگاپیکسلی با رزولوشن به بازار عرضه شد و در جدیدترین نسل آن دوربین‌های 3 مگاپیکسلی با رزولوشن در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت. HDTVI مخفف عبارت High definition transport video interface می‌باشد. فناوری HDTVI در سال ۲۰۱۲ توسط کمپانی آمریکایی TechPoint ابداع شده و مانند HD-CVI و AHD نسخه بهینه شده‌ای از فناوری قدیمی HDSDI است. تکنولوژی TVI قادر است سیگنال‌های دیجیتال را به آنالوگ تبدیل کند و باعث افزایش مسافت ارسال و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

دو نوع DNR وجود دارد که شامل 2DNR (DNR دو بعدی) و 3DNR (DNR سه بعدی) خواهد بود. در مدل DNR سه بعدی علاوه بر پردازش مجزا بر روی فریم و تصویر، بصورت دسته ای نیز روی کل فریمها در پایان هر سیکل، پردازشی مجزا صورت می پذیرد. مشاهده نویز در تصاویری که جزئیات بسیار خوبی را نمایش می دهند(که بازهم بهتر از وقتی است که از Gain استفاده نمی شود و تصویر کاملا تیره شوند). هرچه حساسیت بالاتر باشد، ورود کوچکترین اجسام هم باعث فعالیت هشدارها خواهد شد.

دوربین های آی آر IR

هنگامی که هدفی در حال شکستن قانون تشخیص شناسایی می‌شود، ردیابی خودکار به دوربین دستور می‌دهد تا هدف را دنبال کند تا زمانی که دیگر قابل مشاهده نباشد. تشخیص هوشمند، که در دوربین‌های لنز ثابت و PTZ ما یافت می‌شود، نباید با ردیابی خودکار اشتباه گرفته شود. افت کیفیت تصویر آن نسبت به دوربین های مداربسته AHD با چیپ OV کمتر می باشد. از آنجایی که اکثر دوربین مداربسته پایه دار در فضای باز قرار می گیرند، عاقلانه است که ترجیح دهید دوربین مداربسته پایه دار در فضای باز با درجه IP 66 ضد آب باشد و در برابر ضربه مانند آب باران مقاومت کند.

صرف نظر از قابلیت دید در شب و یا نوع لنز یا نوع امواج به کلیه دوربین های سقفی گنبدی شکل دوربین دام گفته می شود. پین هول نیز نمونه ای از دوربین های مداربسته هستند که اندازه مینیاتوری دارند و به همین دلیل در مکان هایی که فضای کافی وجود ندارد و یا در مواردی که نصب دوربین به صورت مخفی نیاز است مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا برد دوربین مدار بسته بی سیم در محیط های داخلی بین ۲۰ تا ۵۰ متر و در محیط های خارجی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر است. البته با استفاده از تقویت کننده های سیگنال و یا آنتن های مخصوص، برد ارسال سیگنال قابل افزایش است. یک دوربین مدار بسته IP می‌ تواند به تنهایی مساحت تحت پوشش سه دوربین مدار بسته آنالوگ را پوشش دهد. طبق تحقیقات آماری در آمریکا و انگلستان بعد از نصب دوربین مداربسته در پارکینگ ها ۵۱ % ، در فرودگاه ها ۲۳% و در سایر مراکز عمومی ۷% از جرایم کاهش یافته است.

  • همچنین دوربین های وایرلس با قابلیت پشتیبانی از کارت SD می توانند فیلم های ضبط شده را در حافظه خود ذخیره و آرشیو نمایند.
  • نقطه‌ضعف آنها این است که نمی‌توانند بسیاری از مناطق را پوشش دهند، آنها در منطقه‌ای که می‌توانند پوشش دهند، بسیار محدود هستند.
  • دوربین های مداربسته پلاک خوان از فناوری ANPR و LPR استفاده می کنند و شماره پلاک خودرو را می خوانند و بعد آن ها را ذخیره و ثبت می کنند.
  • از ویژگی های اصلی آنها سرعت بالا است که می تواند تا 360 درجه در 1 ثانیه برسد.
  • این دوربین ها در مقابل تابش مستقیم نور خورشید مقاوم اند و به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته کاربرد دارند.

کی از مزیت‌های مهمی که این دوربین‌ها دارا می‌باشند و شما می‌توانید هر زمان که اراده کردید سیستم خود را ارتقاء دهید این است که این نوع دوربین‌ها محدودیتی در استفاده کردن تعداد دوبین‌ها ندارند. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که تاز مانی می‌توانید تعداد دوربین‌ها را افزایش دهید که پهنای باند نیز اجازه دهد و اریا سی سی تی وی امکان ارسال اطلاعات بدون تغییرات دارای کیفیت باشد. دوربین‌های مداربسته را می‌توان از نظر کاربری، ساختار و فنی به صورت زیر تقسیم بندی نمود. شرکت رهاورد نیرو مهرگان به صورت تخصصی در زمینه هوشمندسازی ساختمان و خدمات نصب و راه اندازی سیستم های حفاظتی ، ایمنی و امنیتی از جملهدوربین مداربستهودزدگیر اماکنفعالیت می کند.

حتی با نور محیطی بسیار کم (مانند نور از ستارگان) هنوز دوربین کامپوزیت Starlight قادر به تولید یک تصویر رنگی کامل است. نصب دوربین مداربسته در فضای داخلی ساختمان از نظر اخلاقی و قانونی زمانی مجاز است که همه اعضای خانواده از وجود دوربین مداربسته در خانه اطلاع داشته باشند. به افراد متفرقه و مهمانانی که به آن خانه می آیند نیز باید اطلاع رسانی شود تا آن ها بدانند که توسط دوربین مدار بسته، تحت نظارت قرار گرفته اند. به کارگیری دوربین مداربسته در فضاهای شخصی مثل حمام و سرویس بهداشتی اخلاقی نیست و جرم محسوب میشود و نیاز به اخذ مجوز قانونی دارد. بله ، به شرط اینکه دوربین های مداربسته مخصوص دید در شب را تهیه نمایید می توانید تصاویر محیط را در محیط های تاریک هم داشته باشید. دوربین های امنیتی دید در شب متفاوت از دوربین های معمولی هستند و با استفاده از فناوری مادون ‌قرمز بطور بهینه در شرایط تاریکی مطلق عمل می کنند .

دوربین های مداربسته و سیستم نظارتی پلکو در رنج محصولات متوسط رو به بالا بازار قرار دارند. دوربین مداربسته در این روز ها نقش اول را در تامین امنیت منازل و محل کار افراد در سراسر جهان بر عهده دارند. انتخاب از بین این برند های مختلف برای خرید دوربین مدار بسته به واسطه ویژگی های مختلف و البته قیمت هایی در رنج های بسیار متفاوت تا حد زیادی دشوار است .

انواع دوربین مدار بسته دست دوم و نو در دیوار تهران