دوربین سونی که به اکثر مردم توصیه می کنم، مدلی نیست که شما به آن فکر می کنید

دوربین سونی که به اکثر مردم توصیه می کنم، مدلی نیست که شما به آن فکر می کنید

Sony ZV-1 II و سه پایه کوتاه در دست در حالت vlogging

Ant Pruitt/ZDNET

نکات کلیدی ZDNET

  • در حالی که جمع و جور، Sony ZV-1 II عملکرد یا کیفیت را به خطر نمی اندازد.
  • استفاده از ZV-1 II ساده است و عملکرد فوکوس خودکار به همان خوبی است که از دوربین سونی انتظار دارید.
  • تثبیت کننده تصویر بهتر به عملکرد فیلمبرداری دوربین کمک زیادی می کند.

دوربین های ارائه شده سونی همیشه ابزارهای قابل توجهی برای سازندگان بوده است و آنها را قادر می سازد تا محتوا را برای کار و پروژه های خلاقانه مختلف ضبط کنند. در روزهای اولیه وبلاگ نویسی، این شرکت حتی چندین گزینه عالی برای عکاسان و فیلمبرداران داشت. با این حال، آنها عمدتاً گران بودند و تقریباً برای اولین بار استفاده از آنها بسیار پیچیده بود.

همچنین: بهترین کیت های روشنایی پخش زنده که می توانید خریداری کنید: آزمایش شده توسط متخصص

برای سازندگان و ولاگرها، از جمله من، بیشتر آنها فقط می خواهند دوربین را روشن کنند و عکس بگیرند، به همین دلیل بود که سونی ZV-1 اصلی را منتشر کرد. ZV-1 به خودی خود دوربین بدی برای vlogging نبود، اما کاستی هایی داشت، مانند فاصله گرفتن محدود. از آن زمان، سونی یک محصول جدید منتشر کرده است ZV-1 IIو دوربین را گرفتم تا بفهمم چقدر بهتر از دوربین اول است. ادامه مطلب

مشاهده در آمازون

برای شروع، ZV-1 II برای تولیدکنندگان محتوا طراحی شده است که به دنبال گرفتن سریع ویدیو یا عکس‌های باکیفیت هستند، به خصوص زمانی که در حال حرکت هستند و سه پایه در دست ندارند. به عنوان فردی که دیگر مثل سابق جوان نیست، باید اعتراف کنم که پیشرفت کیفیت در دوربین‌های نقطه‌ای و عکاسی در طول سال‌ها جذاب بوده است. سری دوربین های ZV-1 یک نمونه عالی هستند.

همچنین: بهترین گوشی با دوربین سال 2024: متخصص تست و بررسی شد

در ZV-1 II، شما یک سنسور تصویر یک اینچی دارید که می‌تواند تصاویر ۲۰ مگاپیکسلی و فیلم‌برداری ۴K تا حداکثر ۳۰ فریم بر ثانیه را داشته باشد. برخی مشخصات 20 مگاپیکسلی را مسخره می کنند، و من متوجه شدم. با این حال، می توانم تأیید کنم که کیفیت تصویر برای پست های اینستاگرام یا حتی تصاویر کوچک ویدیوی بعدی یوتیوب شما به اندازه کافی خوب است. تصویر زیر یک نمونه است. وضوح در آن کافی است. رنگ‌ها چشم‌نواز هستند و اگر واقعاً می‌خواهید رنگ‌ها را در پس پردازش تقویت کنید، می‌توانید. حتی روی یک فایل JPEG.

نمونه عکس از Sony ZV-1 II، نمای نزدیک از زنبور عسل روی یک درختچه

نمونه عکس از Sony ZV-1 II

Ant Pruitt/ZDNET

با رفتن به تست، می‌خواستم کمی عمیق‌تر به جنبه عکاسی دوربین بپردازم. ایجاد یک عکس واید در دوربین های بدون آینه یا DSLR خیلی سخت نیست، اما در مورد چیزی در رده میانی یا با فاصله کانونی تنگ چطور؟ آیا با بزرگنمایی لنز جزئیات از بین می رود؟ در اینجا عکسی از یک مرد تصادفی (بخوانید: من) در حالت معمولی واژگان با فاصله کانونی تقریباً 16 میلی‌متری (فول فریم) است. رنگ به خوبی اشباع شده است، جزئیات صورت من واضح است و به وضوح چشمانم و بافت ریش من توجه کنید.

وبلاگ نویسی با Sony ZV-1 II

وبلاگ نویسی با Sony ZV-1 II

Ant Pruitt/ZDNET

اکنون بیایید به فاصله کانونی تقریباً 50 میلی متری (فول فریم) با ZV-1 II نگاه کنیم. حتی با 20 مگاپیکسل، هنوز می توانم جزئیات خوبی را روی صورت و چشمانم ببینم. همچنین بین صورت من و دیوار پشت سرم یک تاری طبیعی وجود دارد.

Vlogging با Sony ZV-1 II در فاصله کانونی کم

Vlogging با Sony ZV-1 II در فاصله کانونی کم.

Ant Pruitt/ZDNET

یک وبلاگ نویس بیشتر نگران عملکرد ویدیویی و کیفیت ZV-1 II است. همانند نسخه قبلی این دوربین، کیفیت فیلمبرداری 4K عالی به نظر می رسد. علم رنگ سونی همیشه قابل توجه بوده است. بسیار خوب است که این موضوع را به خط ارزان‌تر بدنه‌های دوربین خود، مانند ZV-1 II، منتقل کرده است.

همچنین: من با دوربین Mevo Core لاجیتک استریم کردم و تقریباً کانن 3600 دلاری من را شکست داد.

قابل ذکر است، فوکوس خودکار دارای پوزخندهای ولاگرها از گوش به گوش دیگر خواهد بود، زیرا به طور قابل اعتمادی سریع است و تقریباً فوراً روی سوژه ها قفل می شود، حتی در شرایط نوری نه چندان عالی، با توجه به آزمایش هایی که من انجام داده ام. برای طبیعی‌ترین حالت در هنگام وبلاگ‌نویسی، من حتی توصیه می‌کنم که خود سونی را بردارید سه پایه مینی بلوتوث. تقریباً 140 دلار ارزان نیست، اما تثبیت‌کننده بهبودیافته – چیزی که به زودی در مورد آن بیشتر صحبت خواهم کرد – و دکمه‌های دستی دوربین را حتی کارآمدتر می‌کند.

همچنین به وزن سبک دوربین اشاره می‌کنم، که مانند دوربین‌های معمولی بدون آینه در هنگام فیلم‌برداری یا فیلم‌برداری از محتوا در حال حرکت، ساعد یا شانه شما را فرسوده نمی‌کند.

چیزی که من دوست دارم در مدل بعدی ببینم

من نمی توانم برخی از مواردی که ممکن است مانند محدودیت های ZV-1 II دیده شوند را نادیده بگیرم. نسبت به قیمت، سنسور تصویر بد نیست. اما، اگر به عنوان یک عکاس مراقب نباشید، عدم تثبیت می تواند آشکار باشد. من تصویر زنبور عسل را با سرعت 1/200 ثانیه گرفتم که سرعت شاتر آهسته نیست، اما به اندازه کافی آهسته است که بتوان هر گونه ریزگردهایی را که دستانم هنگام عکاسی نشان می‌دهند، ثبت کرد.

تصویر تار از ZV-1 II

تصویر تار از ZV-1 II

Ant Pruitt/ZDNET

به تاری در تصویر توجه کنید. اگر در مشاهده تاری مشکل دارید، تصویر را با عکس قبلی زنبور مقایسه کنید. در تصویر اخیر خواهید دید که چگونه تیرگی آن وجود ندارد. تثبیت تصویر در بدنه یا لنز دوربین قطعاً این مشکل را کاهش می دهد.

همچنین: از این 5 تنظیمات دوربین در گوشی اندرویدی خود برای عکس های بهتر استفاده کنید

از نقطه نظر ویدیو، ویدیوی 4K عالی به نظر می رسد، اما تقریباً یک برش 1.1 برابری در فیلم وجود دارد. بنابراین، اگر شات خود را برای یک عکس در یک فاصله کانونی خاص قاب کنید، همان تنظیمات روی لنز در فیلم‌برداری 4K کمی سخت‌تر خواهد بود. مسلما، سونی لنز را به روز کرد تا میدان دید و فاصله کانونی وسیع تری به ZV-1 II بدهد، اما هنوز کمی برش در حال انجام است. خوشبختانه، زاویه بازتر لنز، محصول را بهتر از مدل قبلی پنهان می کند.

مشاوره خرید ZDNET

بازار نقطه و عکاسی در حال حاضر با دوربین های باکیفیت شلوغ است Sony ZV-1 II در بالای لیست ردیف قرار دارد. برای 799 دلار، این یک ارزش قابل قبول است، به خصوص اگر تازه شروع به فیلمبرداری محتوا کرده اید. به عنوان یک وبلاگ نویس، می توانید یک میکروفون خارجی کوچک را به جک میکروفون نصب کنید و دوربین باید تقریباً یک ساعت فیلمبرداری کند.

تصاویر ZV-1 II بهترین تصاویری نخواهند بود که تا به حال دیده اید، اما اگر سرعت و سهولت استفاده همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید، همچنان ارزش بررسی دارند.



منبع: https://www.zdnet.com/article/the-sony-camera-i-recommend-to-most-people-is-not-the-model-youre-thinking-of/#ftag=RSSbaffb68