دفعه بعد که بیرون می‌روید، Google Maps به شما “حالت محله” را می‌دهد.

این ویژگی با تلاش‌های بزرگ Google برای چندوجهی‌تر کردن ابزارهای جستجوی خود مطابقت دارد – نه فقط بر اساس متن، بلکه بر اساس تصاویر، ویدیوها، مکالمات اجتماعی و هر چیز دیگری که به درک فرد از یک موضوع کمک می‌کند.

گوگل در ماه‌های آینده، نمای فراگیر را در لس‌آنجلس، لندن، نیویورک، سانفرانسیسکو و توکیو راه‌اندازی خواهد کرد و به مرور مکان‌های بیشتری را اضافه خواهند کرد.

به عنوان مثال، فیلیپس گفت، اگر در منطقه ای هستید که با آن آشنایی ندارید و به پول نقد نیاز دارید، می توانید نقشه های گوگل را برای دستگاه های خودپرداز اطراف جستجو کنید. یا با استفاده از «جستجو» در «نمای زنده»، «فقط می‌توانید دوربین خود را بلند کنید، روی نماد نوار جستجوی نقشه‌ها ضربه بزنید و در واقع همانجا روی دنیای واقعی دستگاه خودپردازی را که در نزدیکی شما قرار دارد، مشاهده کنید».

گوگل روز چهارشنبه همچنین اعلام کرد که در حال گسترش ویژگی “نمای غوطه ور” Google Maps است که به کاربران امکان می دهد نگاهی دقیق و نزدیک به مکان ها داشته باشند. این ویژگی که در اوایل سال جاری در Google I/O معرفی شد، با 100 نمای هوایی واقعی از مکان های دیدنی جهانی راه اندازی شد. اکنون گوگل نمایی فراگیر از 250 مکان دیدنی از جمله برج توکیو ارائه خواهد کرد.

این ویژگی توسعه یافته در ماه های آینده عرضه خواهد شد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/the-next-time-you-go-out-google-maps-will-give-you-the-neighborhood-vibe/#ftag=RSSbaffb68هر روز، میلیون‌ها نفر از Google Maps استفاده می‌کنند، نه فقط برای یافتن یک مکان، بلکه برای ارائه نظرات خود در مورد آن مکان. مردم تصاویر یک مکان را پست می‌کنند، نظرات خود را می‌گذارند، به سؤالات سایر کاربران پاسخ می‌دهند و در مجموع به دیگران کمک می‌کنند تا مکان را بهتر درک کنند. اکنون، گوگل در حال برنامه‌ریزی است تا تمام بازخوردهای تولید شده توسط کاربر را دریافت کند تا حسی از “حالت همسایگی” به شما بدهد.

کریس فیلیپس، رئیس GEO در گوگل، این هفته به خبرنگاران گفت: ویژگی جدید “حالت محله” اساساً به شما کمک می کند “به سرعت آنچه را که در آن منطقه جالب است ببینید.”

با لایه لایه شدن اطلاعات Google Maps در بالا، کاربر می تواند از نوار لغزنده زمان استفاده کند تا ببیند یک منطقه در زمان های مختلف روز و در شرایط آب و هوایی مختلف چگونه به نظر می رسد. می‌تواند بینشی در مورد میزان شلوغی یک مکان در زمان‌های خاصی از روز و یا ظاهر ترافیک اطراف ارائه دهد. در نهایت، این ویژگی باید دیدی همه جانبه از مکان‌های بیرونی و مکان‌های داخلی، مانند رستوران‌ها یا مکان‌های رویداد ارائه دهد.

Google همچنین Live View را گسترش می‌دهد، ویژگی‌ای که Google برای اولین بار در سال 2019 به Maps معرفی کرد. این ویژگی با استفاده از یادگیری ماشینی، حسگرهای گوشی‌های هوشمند و تصاویر دنیای واقعی ارائه‌شده توسط ویژگی نمای خیابان Google Maps، محیط اطراف شما را با واقعیت افزوده پوشش می‌دهد. این ویژگی به شما کمک می کند هنگام شروع یک مسیر پیاده روی بفهمید که کدام مسیر را باید طی کنید.

فیلیپس گفت، هر روز، کاربران میلیون‌ها به‌روزرسانی را در Google Maps ارائه می‌کنند.

او در مورد این محصول 17 ساله گفت: “در طول سال ها، این محصول سازگار شده و رشد کرده است تا واقعاً به مردم کمک کند تا جهان را کاوش کنند و مسیریابی کنند.” “ما این کار را با ترکیب تصاویر، منابع داده معتبر انجام می دهیم. ما اطلاعات جامعه افرادی که از محصول استفاده می کنند جمع آوری می کنیم. و این واقعا جامع ترین و به روزترین نقشه ممکن را به ما می دهد.”

فضای محله

گوگل

اکنون، گوگل در حال معرفی جستجو در نمای زنده است. می تواند به شما کمک کند تا مکان های دیدنی روبروی خود را سریع شناسایی کنید.

فیلیپس گفت: “این نمای غوطه ور برای ما در حالی که به جلو می رویم تمرکز بزرگی است.” او با استفاده از بینایی رایانه ای، تصاویر ماهواره ای، تصاویر نمای خیابان گوگل و کمک های کاربران نقشه های گوگل، ادامه داد: «ما برای افزودن اطلاعات حیاتی از این هم فراتر می رویم».

وقتی Maps را باز می‌کنید، برنامه مکان‌هایی را که محبوب و پرطرفدار در منطقه هستند برجسته می‌کند — آنها به طور موثر از نقشه خارج می‌شوند. این می‌تواند یک کافی‌شاپ، یک بار، یک پارک باشد — مکان‌هایی که افراد جامعه از آن‌ها به عنوان مهم یاد کرده‌اند.

نقشه‌ها به‌طور الگوریتمی تصمیم می‌گیرند که کدام مکان‌ها به اندازه‌ای محبوب هستند که به عنوان بخشی از «حالت همسایگی» گنجانده شود، اما Google همچنین – حداقل در ابتدا – برای اطمینان از اینکه این ویژگی نتایج با کیفیت بالا ارائه می‌کند، بر تعدیل محتوای انسانی تکیه می‌کند. با این حال، زمانی که محصول در مقیاس جهانی گسترش یابد، یک ویژگی مبتنی بر فناوری خواهد بود.

Neighorhood Vibe در ماه های آینده به صورت جهانی روی اندروید و iOS عرضه خواهد شد.