در حال تلاش برای انتخاب رشته دانشگاهی هستید؟ فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر حقوق بهتری دارند و پشیمانی کمتری دارند

به گفته ZipRecruiter، فارغ التحصیلانی که در رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات تحصیل می کنند کمترین احتمال دارد که از رشته تحصیلی خود پشیمان شوند و بیشتر با حقوق بالا و آینده شغلی خوب وارد نیروی کار می شوند.

علوم کامپیوتر همچنین رشته‌ای بود که اکثر فارغ‌التحصیلانی که از رشته خود پشیمان شدند، گفتند که ای کاش به جای آن درس می‌خواندند (13%) و پس از آن مدیریت بازرگانی (11%). این شاید تعجب آور نباشد: ZipRecruiter دریافت که فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر در اکثر صنایع تقاضای زیادی دارند و بر اساس داده های بدست آمده از این موسسه، “مشاغل پردرآمد” را با حقوق متوسط ​​100000 دلار تضمین می کنند. اداره آمار کار ایالات متحده.

پس جای تعجب نیست که چرا فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر کمترین احتمال را داشتند که از رشته تحصیلی انتخابی خود پشیمان شوند: 72٪ گفتند که اگر امروز مجبور به انجام این کار شوند، دوباره همان رشته را انتخاب می کنند و با فارغ التحصیلان جرم شناسی (72٪) برابری می کنند. پس از آن مهندسی (71٪) و پرستاری (69٪) قرار گرفتند. به طور کلی، پردرآمدترین پاسخ دهندگان به احتمال زیاد از انتخاب رشته دانشگاهی خود خوشحال هستند – که باز هم جای تعجب نیست.

ببینید: پشیمانی شغلی؟ در اینجا چیزی است که کارگران آرزو می کنند که آنها متفاوت عمل کنند

امنیت-تیم-توسعه مهندسین-کارگران فناوری-همکاری

گتی ایماژ

یک بررسی از 1500 جویای کار توسط سایت مشاغل دریافتند که 44 درصد از داوطلبان دارای مدرک دانشگاهی از انتخاب رشته دانشگاهی خود پشیمان هستند. شادترین فارغ التحصیلان کسانی هستند که در رشته علوم کامپیوتر تحصیل کرده اند، در حالی که کسانی که در روزنامه نگاری، جامعه شناسی و هنر تحصیل کرده اند، به احتمال زیاد از انتخاب رشته دانشگاهی خود پشیمان می شوند.

حتی با وجود آشفتگی مداوم در فناوری بزرگ، که در آن شرکت‌ها در پاسخ به ترس از رکود، کارکنان خود را از بین می‌برند، صنعت فناوری همچنان مکان خوبی برای حرفه‌ای‌ها است.

یافته های ZipRecruiter نتایج را منعکس می کند نظرسنجی توسط Skynova در اوایل سال 2022، مشخص شد که متخصصان فناوری اطلاعات کمترین احتمال را دارند که ای کاش مسیر شغلی متفاوتی را انتخاب می‌کردند، وقتی که در مورد پشیمانی‌های شغلی برترشان سؤال شد.

اکتبر گزارش مشاغل CompTIA دریافتند که شرکت‌های آمریکایی همچنان به افزودن مشاغل فناوری جدید ادامه می‌دهند.


منبع: https://www.zdnet.com/education/professional-development/trying-to-pick-a-college-major-computer-science-graduates-have-better-salaries-and-fewer-regrets/#ftag=RSSbaffb68

ببینید: توسعه‌دهنده وب یا مدیر ارشد فناوری: کدام مشاغل فناوری سریع‌ترین رشد را دارند؟

با وجود رکود اقتصادی گسترده تر، استخدام فناوری همچنان به رشد خود ادامه می دهد، با داده های منتشر شده در این هفته توسط دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) نشان می دهد که در سه ماهه گذشته 92000 نقش فناوری دیگر در بریتانیا اضافه شده است.

ZipRecruiter نشان داد که علوم کامپیوتر در بین زنان محبوبیت کمتری دارد: تنها 8 درصد از زنانی که از رشته تحصیلی خود پشیمان هستند، در مقایسه با 19 درصد از مردان، آرزو می‌کنند که آرزوی تحصیل در رشته علوم کامپیوتری داشته باشند.