در اینجا نحوه آماده شدن فضانوردان ناسا برای رفتن به ماه آمده است

در مرحله بعد، فضانوردان ناسا از آزمایشگاه واقعیت مجازی خود برای آماده شدن برای فرود در قطب جنوبی ماه استفاده می کنند.

iss065e145103large.jpg

ناسا

در همین حال، ناسا چند ماه پیش در یک جلسه آموزشی اروپایی به نام شرکت کرد پانگه آ، که به آنها کمک کرد تا برای مطالعه زمین شناسی قمری آماده شوند. وایزمن گفت که آژانس باید در نظر بگیرد که چگونه نمونه‌های سنگ ماه را به دست می‌آورد، آنها را نگه می‌دارد و برای دانشمندان روی زمین فهرست‌بندی می‌کند.

رید وایزمن، فضانورد ارشد ناسا روز جمعه گفت که برنامه آرتمیس به همین جا ختم نمی شود. پس از آن، این برنامه برای حمایت از “اولین انسان هایی که به مریخ ردیابی می کنند و قدم های ما را گذاشته و آزمایشگاه های علمی می سازند و در سیاره ای دیگر ساکن می شوند” طراحی شده است.

او گفت: «این یک طرز تفکر کاملاً متفاوت در مقیاس زمانی زمین‌شناسی است. او گفت که این آژانس همچنین در ایسلند بسیار تمرین می کند و آن را “مشابه بسیار خوبی با سطح ماه” خواند.

او گفت فراتر از آن، ناسا به دنبال بازیکنان تیمی است که بتوانند به خوبی با یکدیگر و مدیران پرواز کار کنند. وایزمن همچنین بر اهمیت ارسال خدمه متنوع به ماه تاکید کرد و همچنین خاطرنشان کرد که کلاس فضانوردان ورودی “همه جنبه های زندگی” را نشان می دهد.

او توضیح داد: برای فرود روی ماه، برای فرود روی مریخ، تقریباً به صورت عمودی پایین می آییم. “خواه این باشد SpaceX گزینه Aبا ساختن فرودگر انسانی آنها برای ماه که ما پرواز خواهیم کرد، یا سایر پیمانکارانی که برای انجام ماموریت های بعدی آنلاین می شوند، تقریباً به طور قطع به صورت عمودی پایین می آییم.”

ناسا تقریباً آماده است تا مأموریت آرتمیس خود را آغاز کند، یک تلاش چند مرحله ای برای فرستادن فضانوردان به ماه و فراتر از آن. با نزدیک شدن به تاریخ راه اندازی آژانس برای آرتمیس I — پرواز بدون سرنشین به دور ماه — همچنین فضانوردان خود را برای گذراندن زمان در سطح ماه آماده می کند.

در مورد فرود در برف، او گفت که هدف این است که پاسخ دهد: “سفید شدن چه شکلی به نظر می رسد، مثل اینکه در سطح مریخ یا روی سطح ماه هستید؟ و فقط چند ساعت در هلیکوپترها. این شگفت انگیز است که چقدر یاد می گیرید، چقدر سریع یاد می گیرید.”

وایزمن افزود: «برای من، این تنها الهام‌بخش‌ترین لحظه‌ای است که ما اینجا در ناسا داشته‌ایم.

وایزمن ادامه داد: “نیمه پایینی شما می‌تواند در تاریکی مطلق باشد و نیمه بالایی شما می‌تواند در زیر نور کور خورشید باشد. روشی که سایه‌ها در سطح ماه پخش می‌شوند، به معنای واقعی کلمه همه چیز را تغییر می‌دهد. بنابراین در این دنیای واقعیت مجازی، ما می توانیم به مدت 10 دقیقه به آنجا برویم و شما می توانید به 1000 سوال پاسخ دهید.”

در یک کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه، وایزمن عناصر آموزش فضانوردان را تشریح کرد. اول، آنها با ارتش وقت می گذرانند، و تمرین می کنند که چگونه یک هلیکوپتر را در برف فرود بیاورند.

وایزمن گفت که آژانس امیدوار است انتخاب کند که کدام فضانوردان در اواخر سال جاری با آرتمیس II پرواز کنند. او گفت: برای تمام ماموریت های آرتمیس، آژانس در درجه اول تخصص فنی را در نظر می گیرد – “توانایی غواصی به معنای واقعی کلمه در هر موقعیتی، هر نیاز فنی وسیله نقلیه، درک زمانی که همه چیز درست پیش نمی رود، و درک وقتی هستند.”

ناسا هنوز تصمیم نگرفته است که کدام فضانوردان به ماه سفر خواهند کرد. با این حال، آژانس اعلام کرد که روز جمعه قصد دارد ماموریت Artemis II را در سال 2024 پرتاب کند — این ماموریت فضانوردان را برای آزمایش پرواز با ماه می فرستد و این اولین ماموریت خدمه ای است که از سال 1972 فراتر از مدار پایین زمین می رود. سپس در سال 2025، ناسا باید ماموریت Artemis III را راه اندازی کند و اولین زن و اولین فرد رنگین پوست را به سطح ماه بفرستد.

البته، ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی فضانوردانی نیز دارد – در حال حاضر چهار نفر هستند – که آنها را برای سفر به ماه نیز آماده می‌کند.

او گفت: “وظیفه ما در ناسا این است که کارهایی را انجام دهیم که سخت هستند، و کارهای درست را انجام دهیم و به پایگاه خود که جوانان ما هستند، انگیزه بدهیم.” و در حال حاضر کشور ما کشوری متنوع و بسیار غنی است… ما می خواهیم که هر بچه ای در آمریکا به پوستر ما نگاه کند و بگوید: “اوه، من خودم را در آن می بینم… من می توانم روزی این کار را انجام دهم.”


منبع: https://www.zdnet.com/article/heres-how-nasas-astronauts-are-preparing-to-go-to-the-moon/#ftag=RSSbaffb68

وایزمن گفت: «اکنون ما بخشی از آن استخر را می‌گیریم و نگاه می‌کنیم که قرار گرفتن در ماه چگونه به نظر می‌رسد، تا شش ساعت را با لباس فضایی کلاس ماه بگذرانیم و روی کف یک استخر تحقیق کنیم.

وایزمن گفت: “اگر تا به حال به ماه در شب نگاه کرده باشید، قطب جنوب زاویه خورشید بسیار عجیبی دارد — نور بسیار عجیبی که به آن برخورد می کند.” مناطقی با سایه دائمی وجود دارد، و ما در دنیای واقعیت مجازی آنچه را که واقعاً شبیه آن است، با زاویه دقیق خورشید که در آن فرود خواهیم آمد، توسعه داده‌ایم. و این بسیار عجیب است.»

فقط 10 دقیقه در شمال مرکز فضایی جانسون، فضانوردان در آزمایشگاه شناوری خنثی ناسا در حال آموزش هستند – استخر بسیار بزرگی که فضانوردان برای دو دهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال آموزش برای پیاده‌روی فضایی در ایستگاه فضایی هستند.

آمادگی برای رفتن به ماه تقریباً به همان شدتی است که انتظار دارید: تیم ناسا متشکل از 42 فضانورد و 10 کاندیدای فضانورد در حال گذراندن دوره های آموزشی سختی هستند که شامل فرود هلیکوپترهای ارتش، مطالعه زمین های صخره ای در مناطقی مانند ایسلند، گذراندن دوره های طولانی در پایین زمین می شود. استخر و آموزش شبیه سازی VR.

برای یک تجربه شبیه سازی شده دیگر، ناسا در حال حاضر مربی خدمه Orion را در مرکز فضایی جانسون تجهیز می کند. این هواپیما اواخر امسال آماده خواهد شد و خدمه را برای پرواز با فضاپیمای اوریون آماده می کند.