در اینجا آمده است که چگونه آمازون قصد دارد تا سال 2025 29 میلیون نفر را به مهارت های رایانش ابری مجهز کند.

بر اساس نظرسنجی از 30000 کارگر و 13000 مدیر استخدام در 19 کشور توسط AWS و Gallup، کسب‌وکارهایی با نیروی کار دیجیتالی بسیار ماهر درآمدشان را 168 درصد بیشتر از شرکت‌هایی با سطح پایین مهارت‌های دیجیتال گزارش می‌کنند.

برنامه IT Skills4U خدمات وب آمازون (AWS) برای پناهندگان آواره اوکراینی که نیاز به حمایت شغلی دارند طراحی شده است. این برنامه آموزش هایی را برای اوکراینی ها با تجربه کم یا بدون تجربه فنی و کسانی که تجربه حرفه ای دارند که به دنبال ورود مجدد به نیروی کار هستند، با شانس دریافت گواهینامه های AWS پس از اتمام ارائه می دهد.

در همین حال، مرکز مهارت‌های AWS در آرلینگتون، ویرجینیا، یک فضای یادگیری حضوری است که اعضای جامعه می‌توانند در کلاس‌های رایگان ثبت‌نام کنند تا یاد بگیرند که چگونه رایانش ابری در بازی، یادگیری ماشین، روباتیک، فناوری‌های خانه هوشمند و فضا کار می‌کند. این مرکز آموزش و منابعی را برای کمک به کاندیداها ارائه می دهد تا گواهینامه AWS Cloud Practitioner Essentials را دریافت کنند و مربیگری شغلی و میزبانی رویدادهای شبکه را با کارفرمایان و سازمان های محلی تسهیل می کند.

تیم IT مرد و زن که با هم روی میز کار می کنند و درباره کد روی صفحه کامپیوتر بحث می کنند

این نظرسنجی همچنین نشان داد که شرکت‌هایی با کارمندانی که مهارت‌های دیجیتال پیشرفته‌ای مانند مهندسی ابر دارند، 50 درصد بیشتر احتمال دارد که نوآوری کنند. شرکت‌هایی که در فضای ابری فعالیت می‌کنند گزارش داده‌اند که در دو سال گذشته نوآوری را تجربه کرده‌اند – پنج برابر سریع‌تر از شرکت‌هایی که از فناوری ابر استفاده نمی‌کنند.

برخی از مهارت های فنی همچنان پردرآمد هستند.

گتی ایماژ

همه ابتکارات در برنامه های آموزشی AWS رایگان است. این شرکت متعهد شده است که میلیاردها دلار برای ارتقاء مهارت کارکنان فعلی فناوری اطلاعات و آموزش افراد جدید برای تبدیل شدن به متخصص رایانش ابری اختصاص دهد، و ادعا می کند که مهارت های دیجیتال در معماری ابری و توسعه نرم افزار سالانه 6.3 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی اضافه می کند.

شرکت‌ها در فکر راه‌هایی برای مهار فناوری‌های نوظهور برای پیشبرد شرکت خود هستند: 66 درصد از کارفرمایان مورد بررسی گفتند که از بلاک چین، هوش مصنوعی و متاورس، حداقل یکی از آنها احتمالاً در تجارت روزمره ادغام می‌شود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/amazon-web-services-unveils-more-initiatives-in-its-quest-to-provide-29-million-people-with-cloud-computing-skills/#ftag=RSSbaffb68

مرکز آرلینگتون دومین فضای آموزشی اختصاصی AWS است که پس از افتتاح مرکز مهارت های AWS در سیاتل، واشنگتن در سال 2021 انجام شد. در 18 اکتبر به روی عموم باز خواهد شد.

این نظرسنجی نشان داد که شرکت‌های باهوش فناوری نه تنها نوآورتر هستند، بلکه خوشحال‌تر نیز هستند. برای کارمندانی که در فن‌آوری‌های دیجیتال پیشرفته آموزش دیده‌اند، 72 درصد رضایت شغلی بالایی داشتند و 72 درصد گفتند که به امنیت شغلی خود اطمینان بالایی دارند.

همچنین: استفاده از رایانش ابری در حال رشد است، اما مقررات نیز رشد می کند

همچنین: مدیر ارشد فناوری Dell: همه سیستم‌های رایانه‌ای باز می‌شوند، وظیفه ما این است که این کار را در فضای ابری انجام دهیم

ابتکار AWS re/Start Associate گسترش برنامه AWS re/Start موجود آمازون است. برنامه بازسازی شده شامل اهداف جدیدی برای کمک به افراد کم‌کار برای شروع مشاغل ابری است. فرصت های ارتقاء مهارت را برای افراد کم کار با مهارت های قدیمی فناوری اطلاعات، مانند برنامه نویسی COBOL، SNA و VTAM ارائه می دهد.

آمازون سه ابتکار جدید را به عنوان بخشی از تلاش خود برای ارائه مهارت های رایانش ابری به 29 میلیون نفر تا سال 2025 اعلام کرده است: IT Skills 4U، ابتکار AWS re/Start Associate و افتتاح مرکز مهارت AWS در آرلینگتون، ویرجینیا.