دریچه کانال کولر متنوع با ابعاد مورد نظر مشتری

به صورت یک عایق صوتی و ذخیره کننده انرژی قوی عمل می کند. از ورود آلودگی و ذرات گرد و غبار به داخل محیط جلوگیری می کند. البته اگر قصد استفاده از دریچه های تهویه هوا در مناطق صنعتی را دارید که آلودگی صوتی اهمیتی ندارد، می توانید به این مورد اهمیت زیادی ندهید. این مورد هم یکی دیگر از مواردی است که خیلی مربوط به مشکلات فنی کولر گازی نمیشود و بهتر است پس از چک کردن ریموت کنترل، به سراغ دریچه کولر گازی بروید و از اینکه جسم خارجی در میان آن گیر نکرده، اطمینان حاصل کنید. البته توصیه ما به شما این است که در صورت بروز هر گونه مشکل به دنبال یک متخصص باشید. در این صورت نباید وقت را از دست داد و بهتر است بررسی دقیقتر مشکل و تشخیص آن را بر عهدهی تکنسین قرار دهید و از خسارات بعدی پیشگیری کنید.

دریچه کولر آلومینیومی نیز از ویژگی های مثبتی برخوردار است که این ویژگی ها عبارتند از: سبک وزن بودن و قابل تنظیم بودن حجم هوای ورودی. پره های افقی دریچه های آلومینیومی که در بخش پشتی دریچه می باشند نیز متحرک بوده و به راحتی می توانند ورودی هوا را مسدود نمایند. دریچه هوا نما به عنوان دریچه هوا خانگی است و در این بخش ساختمان بکار می رود. در واقع زمانی که از یک سیستم هواساز صحبت می شود بخش های مختلفی مد نظر است ولی قسمت نهایی آن یعنی دریچه هوا تازه یکی از مهمترین قسمت ها به شمار می رود. اما تفاوتی که هواسازهای مربوط به خودرو دارند در این است که با روغن کار می کنند و تولید روغن و کیفیت روغن تولید شده در کارایی و افزایش راندمان خودرو موثر می باشد.

بررسی این مورد نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد، بنابراین پیشنهاد میکنیم که حتما با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید و شخصا دست به آچار نشوید. برای مشاهده ی عکس دریچه کولر کافی است به صفحه ی مربوط به این محصول وارد شوید. قبل از اقدام به خرید، شما باید انواع دریچه های کولر را بشناسید و کاربرد هر کدام را بدانید که در بالا در مورد انواع و مدل های این محصول به طور مفصل صحبت شده است. در زیر به چند مورد از این ویژگی ها و مزیت های آن اشاره شده است. استفاده از مسدودکننده دریچه کولر: یکی دیگر از راههایی است که به کاهش دفعات تمیز کردن کمک میکند. طول پرتاب دریچه های تهویه یکی از نکات مهم در انتخاب آن هاست. آپادانا کالا یکی از بزرگترین تولید کنندگان دریچه های تهویه در ایران است که با هدف جلب رضایت مشتریان گام برداشته است. همانطور که در بالا اشاره کردیم، استانداردی برای اندازه کانالهای کولر وجود ندارد، بنابراین ممکن است حتی در یک خانه نیز اندازه کانالهای کولر با هم برابر نباشد. روش اندازه گیری و ابعاد استاندارد دریچه های کولر یکی از موضوعات مهمی است که در این بخش به اختصار به آن پرداخته شده است.

نوع اول دریچه کولرآهنی: این نوع دریچه ها دارای دمپر تنظیم میزان دبی هوا به محیط میباشد که پره های دمپر بصورت افقی در پشت دریچه و پره های عمودی روی فریم اصلیِ دریچه باعث می شود که هوای داخل کانال به هر طرف که نیاز است هدایت شود. دریچه کولر آلومینیومی پرکاربرد ترین و پرطرفدار ترین نوع دریچه است که از قالب پروفیل آلومینیوم ساخته می شود و دارای پره های عمودی و پره های افقی در جلو و پشت می باشد. ارتفاع پشت بر آمدگی دریچه 28.5 سانتی متر و طول دریچه 38 سانتی متر می باشد همانطور که اشاره شد 1.5 سانتی متر ارتفاع دریجه و 2 سانتی متر طول دریچه کوچکتر ساخته شده است که به راحتی در داخل کانال نصب گردد. از دیگر ویژگی ها و مزیت های دریچه پلاستیکی می توان به وزن کم و سبک، داشتن سایزهای مختلف (۱۵ در ۱۵، ۲۰ در ۲۰، ۲۵ در ۲۵، ۲۰ در ۳۰، ۳۰ در ۳۰)، نصب آسان و راحت، مقاوم در برابر ضربه، رطوبت، فرسایش، فشار و خوردگی، داشتن توانایی در تغییر جریان هوا به سمت های بالا، پایین، راست و چپ اشاره کرد. عایق الاستومری رولی در ضخامت مختلف از جمله ۳-۶-۹-۱۳-۱۹-۲۵ میلیمتر تولید و بنا به جدول ضخامت در هر مقطع مورد کاربرد قرار می گیرد.شایان ذکر است عایق الاستومری رولی در عرض های ۱ و ۱.۲۵ متر بصورت استاندارد تولید می شود که بنا به ابعاد و سایزهای مورد نظر می توان آنرا در مقاطع مختلف مورد کاربرد قرار داد.

این دریچه هوا را متعادل شده، از دهانه کولر به بیرون منتقل می کند. در چنین مواقعی و برای برطرف کردن علت بسته نشدن دریچه کولر گازی، ابتدا کولر و ریموت کنترل را ریست کنید و اگر همچنان مشکل برقرار بود، توجه داشته باشید که دیگر به هیچ وجه مراحل ریست را تکرار نکنید و حتما با تکنیسین تهران سرویس تماس بگیرید. توجه داشته باشید که اگر موتور دمپر دچار مشکل شده باشد، بسوزد و یا آسیب ببیند و سیمهایش اتصالی کند، حتی در صورت فرمان گرفتن از برد سالم کولر گازی هم، امکان بستن دریچهها را نخواهد داشت. از ویژگی های بارز عایق الاستومری سهولت نصبِ آن می باشد.از آنجا که مراحل نصب عایق الاستومری بر روی سطوح کانال هوا و لوله های تاسیساتی تک مرحله ای می باشد لذا کارفرما می تواند با بهره گرفتن از یک نیروی نیمه ماهر و حتی کارگر ساده اقدام به نصب و تعبیه عایق الاستومری در محل مورد نظر کند.البته این سهولت در نصب به عواملی چون از قبل چسبدار کردنِ عایق الاستومری نیز بستگی دارد.این به آن منظور است که عایق الاستومری را به راحتی می توان از فبل به چسب مخصوص آغشته نمود و پس از حمل به محل پروژه آنرا در محل خود نصب نمود.

در واقع هر چقدر سقف محل مورد نظر بلندتر باشد، باید پرتاب باد نیز بیشتر باشد تا تهویه هوا به بهترین شکل صورت گیرد. هزینه کانال کشی و دریچه کولر زنجان چقدر است؟ بررسی و تشخیص این مورد بر عهدهی تکنسین است. بهطور کلی، لازم است تا بدانید که اگر قصد خرید دریچه تهویه برای منازل مسکونی را دارید، لازم است تا از ابعاد مناسب آن مطمئن شوید تا دریچه مورد استفاده صدای پایینی داشته باشد. این فروشگاه به دلیل فروش انواع مختلفی از دریچه های هوا با کیفیت بالا، توانسته است تا در این زمینه به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. بسیاری از مشکلات رایج کولر گازی به دلیل خرابی برد فرمان یا مدار الکتریکی دستگاه است که در صورت بروز مشکل برای این قسمت، احتمال بروز مشکلات و خرابی کولر گازی در سایر بخشها نیز وجود دارد. به دلیل توسعه ی اینترنت در میان مردم خرید اینترنتی دریچه کولر نیز در حال رشد و توسعه می باشد. خرید اینترنتی دریچه کولر آبی امروزه نقش بسزایی در صرفه جویی در زمان و هزینه ی مردم به همراه دارد. دریچه های آهنی به دو صورت بازاری و سفارشی تولید و به بازارعرضه می شوند، موضوع مهم در تولید این نوع دریچه (آهنی) این است که لزوما باید از ورق ضخیم استفاده شود تا در برابر فشارِ ورودِ هوا به صدا نیافتد، به همین منظور گروه صنعتی تهویه فراز در ساختِ نوعِ آهنیِ این دریچه از ورقِ ضخیم و رنگ کوره ایِ مرغوب استفاده می کند تا عمرِ استفاده از دریچه کولر به حداکثر زمان افزایش یابد.

مورد بعدی توجه به جنس دریچه است. دریچه کولر انواع مختلفی دارد و از نظر جنس بدنه و نوع نصب دسته بندی می شود که در ادامه به آنها اشاره شده است. تجهیزات هواساز، سرمایش و گرمایش در قسمتهای مخفی درون دیوار یا سقف بنا نصب شده و جهت ایجاد پوشش مناسب و زیبا از انواع دریچه بازدید استفاده خواهد شد. دریچه هوا سقفی برای هوارسانی از سقف کاربرد دارد در انواع ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی که ارتفاع سقف تا 5 متر می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. مورد آخر توجه به ابعاد و اندازه های دریچه است.

توجه کنید اگر این فاکتور را در انتخاب نوع دریچه هوا مورد نظر قرار ندهید، در تابستان ها هوای بسیار گرم و در زمستان ها هوای سرد را دریچه بازدید تجربه خواهید کرد. در واقع این دستگاه بعنوان دستگاه مولدِ هوای سرد و گرم جهت تهویه محیط های مورد کاربرد قرار می گیرد.امکان کاربرد داکت اسپلیت در محیط های مسکونی،تجاری،اداری و حتی صنعتی باعث شده تا علاوه بر اصل دستگاه، لوازم و متعلقاتی از قبیل لوازم جانبی تاسیسات و نیز دریچه های بازدید و دهش هوای داکت اسپلیت به طبعِ کاربرد این دستگاه در محیطهای ذکر شده نیز تولید و مورد کاربرد قرار گیرند. پرو تهویه با نگاه ویژه به نیاز مشتریان دریچه های کولرهای خویش را تولید و اجرا خواهد کرد و با بهره برداری از ایده های نو و به روز مهندسین خویش دریچه های کولر جدید را از متریال های متفاوتی مانند آهن،آلومینیوم و چوب تولید و به بازار عرضه خواهد کرد. تولید کنندگان این نوع از دریچه تنظیم هوا از متریال چوب استفاده می نمایند. دریچه کولر مقدار و دبی هوای ورودی از کولر به اتاق ها را تنظیم می کند و در سیستم های سرمایشی و گرمایشی، بدون محدودیت، مورد استفاده قرار می گیرد.

اما در این میان لازم است به مواضع سازمان آتشنشانی هم توجه شود. قیمت کمتر این نوع از دریچهها موجب استفاده بیشتر معماران ساختمانی جهت پروژههای انبوه ساختمانی (بساز و بفروش) شده است. توجه به طول پرتاب نیز دارای اهمیت زیادی در انتخاب نوع دریچه است. دریچه کولر سقفی خود دارای مدل های مختلفی می باشد که عبارتند از: خطی، مشبک یا لانه زنبوری، پره ثابت و پره یک تا چهار طرفه. نحوه ی پخش دریچه کولر سقفی 4 طرفه دمپردار بسیار خوب و زیاد است. از آن جایی که اکثر دریچه های کولر و کولرهایی که به بازار عرضه می شوند عموماً در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، پس اصلی ترین هدف این کالا انتقال هوای درون کانال کولر و تغییر و تنظیم جهت باد آن است. این محصول کالایی است که بیشتر در داخل خانه ها و شرکت های اداری و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. دریچه کولر ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد و بی نظیری دارد و استفاده از انواع با کیفیت این محصول دارای مزایای زیادی می باشد. دریچه کولر خطی زاویه دار دارای تیغه ها و پره هایی با زاویه ۳۰ درجه می باشد که هوا را با همین زاویه به محیط منتقل می کند.

این مدل دریچه، هوا را بدون کوچکترین تغییری، از داخل کانال به محیط انتقال می دهد. هنگام ساخت و تولید دریچه کولر باید به رنگ فریم و قاب، نوع و مدل دریچه، ابعاد و طول و عرض دریچه، دمپر، نوع تیغه ها و … به فاصله بین هر یک از خطوط موازی این دریچه، یک اسلوت می گویند. استفاده از دریچه تنظیم هوا ی اسلوت به صورت با دمپر و هم بصورت بدون دمپر امکانپذیر می باشد. دریچه کولر خطی اسلوت هم به صورت سقفی و هم به صورت دیواری قابل نصب و استفاده می باشد. متخصصان تهران دما در اسرع وقت به محل مورد نظر نصب دریچه کولر اعزام شده و با سرعت خیلی بالایی دریچه ی کانال های کولر را نصب می نمایند. عایق الاستومری دارای ماهیت پلیمری و متخلخل می باشد.ساختار عایق الاستومری ساختاری سلول بسته است که از امکان انتقال حرارت،برودت و حتی صوت جلوگیری می کند.عایق الاستومری در صنایع متنوعی از قبیل تهویه مطبوع،تاسیسات موتورخانه و شاخه ای از صنعت اکوستیک کاربرد فراوان پیدا کرده است.همانطور که اشاره گردید صنعت تهویه مطبوع یکی از زیرشاخه های کاربردی در زمینه استفاده از عایق الاستومری می باشد.عایقی که برای کاربرد در سطوح کانال های هوا مورد استفاده می گیرد عایق الاستومری رولی یا پتویی یا ورقه ای می باشد.