دریچه زیر فن کویلی گل سقفی با قفل زیمنسی و لولا تهویه فروش دمپر، موتور دمپر، دریچه و صداگیر هوا

اما سیستم فن کویل نیز به مانند دیگر تجهیزات مکانیکی نیازمند تعمیر و نگهداری توسط متخصصین بوده و جهت جانمایی محل قرارگیری آن باید از دریچه فن کویل استفاده شود. در واقع دریچه زیر فن کویل وظیفه تامین هوای برگشتی بیشتر برای دستگاه اصلی را تامین کرده و در زمان نیاز امکان دسترسی به تعمیرکاران جهت سرویس دوره‌ای، تعمیر و نگهداری تجهیزات اصلی را خواهد داد. معیار چهارمی که بر قیمت دریچه های بازدید زیر فن کویل تاثیر می گذارد مدل آن هاست. قیمت هر کدام از مدل های دریچه های زیر فن کویل اعم از گریل معمولی، خطی، مشبک، سقفی و… با دیگر انواع متفاوت است. یکی از گران ترین مدل های دریچه ها مدل گل سقفی می باشد که نیاز به طراحی حرفه ای تری در مقایسه با دیگر مدل ها دارد.

قابل نصب بر محل فن کوئل و داکت ها نمونۀ دیگری از ویژگی های دریچه بازدید زیر فن کوئل مشبک می‌باشد. درب این دریچه زیر فن کویل چوبی قابلیت جداشدن از فریم را دارد و به صورت وزنه‌ای در محلِ نشیمنِ خود جانمایی می‌گردد. آنچه که در ساخت و تولید این نوع دریچه زیر فن کویل چوبی باید رعایت گردد ایجاد یا عدم ایجاد شیار هوارسانی به دستگاه فن کویل است. لازم به ذکر است در مواردی که فاصله زیرِ فن کویل تا افقِ سقف کاذب کم باشد،امکان استفاده از دریچه زیر فن کویل چوبیِ وزنه‌ای نیست چون جایی برای جابجاییِ درب دریچه زیر فن کویل نمی ماند.

دریچه زیر فن کویلی گل سقفی با قفل زیمنسی و لولا تهویه فروش دمپر، موتور دمپر، دریچه و صداگیر هوا

به گونه های متفاوت خطی یک طرفه، دو طرفه و ترکیبی موجودند از محصولات پرفروش در گروه دریچه زیر فن کویل محسوب می شوند و در روی دیوار و یا سقف ساختمان قرار می گیرند و مجهز به لولای باز و بست کردن و قفل زیمنس هستند و فریم هایی با سایز 3 و 5 سانتی متر دریچه زیر فن کویل دارند. برای پوشش دریچه زیر فن کویل خطی طرح اسلوت از رنگ کوره ایِ پودری استاتیک استفاده می شود. دریچه زیر فن کویل گل سقفی بوسیله رنگ پودری استاتیک بصورت کوره ای پوشش داده می شود. برای نمونه قیمت دریچه فن کویل در مدلهای گل سقفی بالاتر از قیمت دریچه زیر فن کویل در مدل های دیگر میباشد.

  • به طور کلی ابعاد دریچه فن کویل سقفی متناسب با مدل و ظرفیت و حجم هوادهی دستگاه متغیر و متفاوت می باشد.
  • تنها در این حالت شاهد جبران هوای بازگشتی مورد نیاز فن کویل خواهید بود.
  • دریچه زیر فن کویل برای بازدید،تعمیر و چکاپ فن کویل ساخته و به کار می رود.
  • پیچ از داخل نمای بیرونی دریچه را شیک تر و زیباتر می کند اما برای درب های لولایی نمی توان از پیچ از داخل استفاده کرد و باید از حالت پیچ از رو استفاده نمود.
  • دارای یک پیچ مخفی با قابلیت نصب آسان است و از ورق های آلومینیومی در ابعاد گوناگون ساخته شده است.

لازم به ذکر است در مواردی که فاصله زیرِ فن کویل تا افقِ سقف کاذب کم باشد،امکان استفاده از دریچه زیر فن کویل چوبیِ وزنه‌ای نخواهد داشت،چون جایی برای جابجاییِ درب دریچه زیر فن کویل نمیماند. سطوح دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی با رنگ کوره ای در انواع رنگ‌های متنوع از قبیل سفید،کرم و… قایل رنگ آمیزی می‌باشد. ورقِ قسمت داخلیِ درب دریچه بازدید فن کویل خطی عمدتاً دارای ضخامتِ یک میلیمتر می‌باشد اما درصورت بالا بودنِ سایز و ابعاد دریچه بازدید فن کویل این ضخامت می‌تواند بیشتر شود. دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی از دو نوع فریم به اندازه‌های ۳ و ۵ سانتی درست می‌شود. این دریچه ها از یک فریم دور تا دور در آلومینیومی با عرض ۳ و یا ۴ و یا ۵ سانتی متری تشکیل شده است.

۸) روش ساخت دریچه زیر فن کویل تک گل لولایی آلومینیومی

دریچه زیر فن کویل آلومینیومی گریل دار به دوصورتِ پیچ مخفی و پیچ ازرو قابل نصب است. ساختار درب دریچه زیر فن کویلی به دومدلِ وزنه‌ای و لولایی قابل ساخت است. اگر قرارباشد هوای مورد نیاز برای برگشتِ دستگاه فن کویل از طریق درب دریچه زیر فن کویل تامین شود، از این نوع دریچه زیر فن کویل استفاده می‌گردد. ساختار درب دریچه زیر فن کویلی به دومدلِ وزنه‌ای و لولایی قابل ساخت می‌باشد. اگر دریچه دمشِ هوای فن کویل از مدلِ دریچه خطیِ کله قندی باشد برای ایجاد هارمونیدر ساختار دریچه‌های دمش و بازدید فن کویل از دریچه زیر فن کویل با مدلِ خطی کله قندی استفاده می‌گردد.

سپس از کرنر های فلزی برای گونیا بودن و تثبیت زوایای فریم دریچه زیر فن کویل خطی لولایی کمک می گیریم. در این مرحله جای پیچ ها را هم روی فریم تعبیه میکنیم تا بعد از عملیات رنگ آمیزی هیچ خراشی روی فریم دریچه زیر فن کویل نیفتد. اگر دستگاه فن کویل نیاز به هوای برگشتِ زیادی از محیط داشته باشد، طبعاً باید شیارها و منافذِ بازتری روی بدنه ی درب دریچه زیر فن کویل موجود باشد.

۱-دریچه زیر فن کویل آلومینیومی ساده :