دریچه بازدید داکت اسپلیت قیمت دریچه بازدید 29 شهریور 1401 ایران مکانیک

شایان‌ذکر است که با استفاده از این دریچه­ها، دیگر نیازی به شکاف یا تخریب مسیر لوله‌ها و دیگر تأسیسات برای انجام تعمیرات نیست. بنابراین در این محفظه‌های پوشاننده می‌توان انواع کابل‌ها، جعبه‌های تقسیم و موارد مشابه را قرار داد. از انواع کنافی دریچه­های بازدید برای بخش‌های الکتریکی، محل نصب آنتن و … بهره می‌برند ولی به طور عمومی، دریچه بازدید در مناطقی که لوله‌کشی وجود دارد، استفاده می‌شود. همان‌طور که بیان کردیم، بیشترین کاربرد دریچه بازدید برای بخش­های تأسیسات و مکان‌هایی است که ابزارآلات مکانیکی در آنجا قرار دارد. امروزه در ساختمان‌های جدید برای اینکه شیرفلکه‌ها، لوله‌ها و رایزرهای فاضلاب محصور شوند از دریچه بازرسی استفاده می‌کنند.

  • دریچه بازدید تاسیسات یکی از انواع دریچه های پرکاربرد در ساختمان است که برای دسترسی و بازدید تاسیسات بکار میرود.
  • موقعیت‌هایی مثل بازدید تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، محل نصب شیرآلات، زیر سیفون‌های فاضلاب، زیر رایزرهای فاضلاب، محل دسترسی دستگاه‌های هواساز، روی شیرهای فلکه ساختمانی و… .
  • یکی دیگر از نکاتی که باید پیش‌ از خرید پنل فالوورهای ایرانی در نظر داشته باشید قیمت و هزینه آن است.
  • این امکان را می دهد که هم بر روی سطوح دیوارها و هم سطوح سقف ها قابلیت نصب داشته باشد.
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی با درب لولایی نیز همچون انواع دیگر این دریچه ها دارای فریم و درب از جنس آلومینیوم می باشد.

بدین ترتیب امکان دسترسی به این نقاط به سادگی و راحتی امکان پذیر خواهد بود. هر دو دستگاه جهت سرمایش و گرمایش محیط استفاده شده اما داکت اسپلیت از گاز برای این کار استفاده کرده ولی فن کویل از آب جهت افزایش حرارت و برودت محیط بهره خواهد برد. با توجه خواص فن کویل جهت مدیریت دمای محیط بهتر است از سیستم فن کویل برای آپارتمان‌ها و ادارات بزرگ استفاده شود. در این بخش از مقاله آشنایی به سوالات احتمالی شما در رابطه با دریچه فن کویل و انواع دریچه زیر فن کویل پاسخ خواهیم داد. در صورت ایجاد پرسش متفاوت با استفاده از بخش نظرات همین مقاله در سریع‌ترین زمان ممکن، جواب خود را دریافت نمایید. همان طور که از نام این دریچه ها مشخص است، دریچه های بازدید در محل هایی تعبیه می شوند که نیاز به بازدید و دسترسی دارد، به همین دلیل به آن دریچه دسترسی هم گفته می شود.

دریچه بازدید داکت اسپلیت قیمت دریچه بازدید 29 شهریور 1401 ایران مکانیک

علت استفاده از لولای ورقی ، جلوگیری از ایجاد فاصله ی زیاد بین درب و فریم می باشد . یکی از نکات بسیار مهم در نصب و ساخت دریچه بازدید ، اندازه گیری صحیح حفره ی محل نصب دریچه بازدید می باشد . بنابراین اولین موضوع گونیا بودن فریم یا قاب محل اجرای دریچه بازدید است . با توجه به این که قالب دریچه بازدید به صورت گونیا و نود درجه طراحی می گردد ، در صورت قناسی یا عدم گونیا بودن ، نصاب دچار مشکل خواهد شد و حتی از نصب دریچه بازدید ناتوان می گردد .

کانال فلکسیبل الاستومری مقاوم در برابر انتقال صوت و زوزه برای هوارسانی و مکش هوا در سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان های مسکونی استفاده می شود. دریچه بازدید با حتیاط با کاور پلاستیکی بسته بندی و آماده ی ارسال می گردد. به طور مثال اگر ابعاد حفره ۳۰×۳۰ باشد ، قسمت فرو رونده ی دریچه بازدید ۲۹×۲۹ سانت تولید می شود .در نتیجه دریچه بازدید به راحتی و بدون برخورد به مانعی در حفره فرو میرود . اینکه روی دریچه بازدید جای پیچ گذاشته شود یا از پیچ مخفی استفاده شود ، موضوعی ست که هنگام سایز کردن دریچه بازدید ، باید با کارفرما مطرح شود . از ورق آلومینیوم است و سطح بدنه آن با رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشانده میشود . مهم­ترین ویژگی برای دریچه­های بازدید این است که طراحی درستی داشته باشد و به‌خوبی با محیط موردنظر سازگار باشد و به فضای زیادی نیاز نداشته باشد.

دریچه بازدید استیل به دو روش پیچ مخفی و پیچ از روی نما در محل مورد نظر نصب میگردد . بیشترین کاربرد دریچه­های بازدید در بخش تأسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان است. موقعیت‌هایی مثل بازدید تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، محل نصب شیرآلات، زیر سیفون‌های فاضلاب، زیر رایزرهای فاضلاب، محل دسترسی دستگاه‌های هواساز، روی شیرهای فلکه ساختمانی و… . دریچه بازدید در مدل های آلومینیومی پلاستیکی چوبی و غیره به صورت توکار و روکار در کالاکیوسک تولید می گردد. دریچه بازدید از تخلیه محیط استخر گرفته تا دریچه های آبگیری آن، در انواع جنس مثل پلاستیک، برنج، آهن و … قابل استفاده است.

در اندازه گیری محل به فضای بادخور نیز توجه کنید، به همین دلیل اندازه را کمی بزرگتر در نظر بگیرید تا فضای بادخور دریچه بازدید را پوشش دهد. شرکت آدلی آرا بنا از عاملین فروش و اجرای شرکت کناف ایران می باشد که از وجود متخصصین کارآمد و آموزش دیده به منظور اجرای پروژه های مسکونی ، تجاری ، اداری ، بیمارستانی و … بهره گیری می نماید. در غیر این صورت این امکان وجود دارد که برای شما مشکلاتی به‌ وجود آمده و یا حتی صفحه‌تان معلق گردد.

دریچه های دسترسی فن کویل و داکت اسپلیت ، درب بازدید ، دریچه اسلوت ، فیلتر آلومینیومی ، کلاهک هوا ، انواع کانال های انتقال هوا و سایر تجهیزات… همچنین در صورت عدم‌تطابق با سلیقه مالکین امکان تغییر نوع دریچه بازدید فن کویل نیز وجود داشته و به آسانی با به‌کارگیری متخصصین امر و انتخاب یکی از انواع دریچه فن کویل می‌توانید دریچه زیر فن کویل را تغییر دهید. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری نکات مهم در خرید دریچه فن کویل تا انتهای این مطلب با سایت تهویه سان همراه باشید. معروف ترین ماده مورد استفاده برای تولید و ساخت دریچه های بازدید تاسیسات آلومینیوم است. آلومینیوم به دلیل قیمت مناسب و مقاومت و عمر مفید بالایی که دارد؛ برای دیگر انواع دریچه های بازدید زیر فن کویل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این در حالی است که از دریچه بازدید با درب لولایی هم در سقف استفاده میشود و هم در دیوار . اگر بنا باشد دریچه بازدید با میچ از رو نصب گردد ، باید قبل از رنگ کاری جای پیچ ها تعبیه شوند ، لازم به ذکر است که میتوان دریچه بازدید رابا پیچ مخفی نیز نصب کرد . همانطور که در بالا اشاره کردیم ، محل مورد نصب دریچه بازدید باید صفر به صفر سایز شود و هنگام اندازه گیری بادخور لحاظ نشود . هنگام ساخت سازنده ی دریچه بازدید در کارخانه به صورت اتوماتیک برای هر بعد از طول وعرض حفره ی دریچه بازدید یک سانت بادخور در نظر می گیرد که این بادخور برای هر سمت ، به طور اختصاصی نیم سانت می باشد . عمدتا برای بازدید تاسیسات از قبیل فنکویل سقفی، شیرآلات و فیوزهای برق کاربرد دارد. دریچه بازدید تأسیسات آب و فاضلاب برای دسترسی جهت رفع گرفتگی لوله‌ها، زانوها، سیفون‌ها و اتصالات آب و فاضلاب استفاده می­شود.

دریچه خطی

هر دو دریچه فن کویل پلاستیکی و آلومینیومی دارای تنوع طرح، رنگ، مدل و ابعاد بوده و شرایط سازگاری با محیط با رطوبت بالا درکنار نشت احتمالی آب از دستگاه فن کویل را خواهند داشت. جهت انجام سرویس دوره‌ای و تعمیر تجهیزات فن کویل نیازمند مشخص بوده محل نصب فن کویل خواهید بود. این جانمایی توسط دریچه بازدید فن کویل انجام شده و از طرفی با خاصیت دکوراتیو بودن خود موجب بهبود ظاهر فضای محیط داخلی خواهد شد. دریچه بازدید زیر فن کویل طرح اسلات موجب افزایش هوادهی بازگشتی به فن کویل شده و با شمایل بسیار زیبا موجب شیک شدن محیط داخلی خواهد شد. تولید این دریچه فن کویل با بهترین آلیاژ و رنگ خاص علاوه بر کارکرد بهتر فن کویل، تاثیر زیادی در محیط داخلی ساختمان خواهد داشت. انتخاب یکی از حالت‌های لولایی یا وزنه‌ای نیز به سلیقه و تشخیص معمار وابسته است.

محصولات پیشنهادی مرتبط با این محصول